• Mijon79

Bf i slutet av juli

Har nu äntligen plussat. Försök nr 15 och med ett mf för 11 mån sedan.

Jag vet att det finns ett par trådar redan ang bf i juli, men eftersom jag har bf 25 juli och nu är i v 5 känner jag mig lite efter alla de som redan är i v 7-8.

Detta är vårt första barn och vi är otroligt glada, spända och självklart oroliga.
    Skulle vara skoj att ha någon att dela denna tid i väntan på v. 12 och senare naturligtvis.

Så välkomna in.   

• Svar på tråden Bf i slutet av juli
  • mrshb
    Fröet skrev 2014-01-21 03:33:47 följande:

Skönt att höra att allt såg bra ut med liten, varför får du inte föda vanligt? Jag har fortfarande inte fått någon tid för RUL :( Tror vi också kommer ta reda på vad vi väntar :)

Allt är inte som det ska där nere så det finns risker med att födda vanligt.  Men mig gör det inge. Ni får säkert tid snart annars så ring och fråga för det var redan fullt de dagarna vi skulle få en koll.
  • Malin 1982

Hej

Oj, var några veckor sedan jag var här och det märks att vi alla har gått lite längre tid nu. Vi har UL den 25:e februari (det stora "vanliga") och jag är också lite nyfiken på att ta reda på vilket kön det är. Samtidigt känner jag att jag då tappar lite av spänningen. Ja, ja... Vi får se hur det blir...  =)

• Fröet

Läkaren som gjorde vårt VUL i fredags sa att vår groda var stor, jag var då i v.13+0 och grodan mätte 66.4mm, är det stort? Obestämd

• mrshb
    Fröet skrev 2014-01-27 14:54:01 följande:
    Läkaren som gjorde vårt VUL i fredags sa att vår groda var stor, jag var då i v.13+0 och grodan mätte 66.4mm, är det stort? Obestämd

Nej det är normalt i denna vecka. Kolla vecka för vecka på nån sida så ser du att fostret brukar vara i den storleken
  • mrshb
    Malin 1982 skrev 2014-01-26 20:13:03 följande:
    Hej

Oj, var några veckor sedan jag var här och det märks att vi alla har gått lite längre tid nu. Vi har UL den 25:e februari (det stora "vanliga") och jag är också lite nyfiken på att ta reda på vilket kön det är. Samtidigt känner jag att jag då tappar lite av spänningen. Ja, ja... Vi får se hur det blir...  =)

Jag tror det är spännande ändå. :)
  • elinamanda

24/2 är det dags för mitt första UL. Längtar som en tok! Också eftersom jag verkligen inte känner mig gravid, så oron över att det skulle vara så känns hela tiden - hela dagarna! Nog för att man har sina symtom, men man är väl lite knäpp.. :)

• Frida Andersson
    elinamanda skrev 2014-02-11 16:29:52 följande:
    24/2 är det dags för mitt första UL. Längtar som en tok! Också eftersom jag verkligen inte känner mig gravid, så oron över att det skulle vara så känns hela tiden - hela dagarna! Nog för att man har sina symtom, men man är väl lite knäpp.. :)

Hej! Har oxå mitt första ul den 24.. så nervös länktar verkligen
  • elinamanda

Å

Frida Andersson skrev 2014-02-11 16:33:52 följande:
    Hej! Har oxå mitt första ul den 24.. så nervös länktar verkligen

Åh, vad spännande! Kul att dela datum. :) Vilken vecka tror du att du är i nu?
  • Frida Andersson
    elinamanda skrev 2014-02-11 19:48:55 följande:
    ÅÅh, vad spännande! Kul att dela datum. :) Vilken vecka tror du att du är i nu?

Tror jag går in i v18 imorgon. Hoppas det stämmer. Ska dock bli snittad så blir ca 7 dagar innan bf iaf. Sj då??
  • elinamanda
    Frida Andersson skrev 2014-02-11 20:20:22 följande:
    Tror jag går in i v18 imorgon. Hoppas det stämmer. Ska dock bli snittad så blir ca 7 dagar innan bf iaf. Sj då??

Om jag räknat rätt så v.17 (16+3) så vi ligger nära varann. :) Ska bli skönt när man får ett mer exakt datum!
Svar på tråden Bf i slutet av juli