• Mijon79

Bf i slutet av juli

Har nu äntligen plussat. Försök nr 15 och med ett mf för 11 mån sedan.

Jag vet att det finns ett par trådar redan ang bf i juli, men eftersom jag har bf 25 juli och nu är i v 5 känner jag mig lite efter alla de som redan är i v 7-8.

Detta är vårt första barn och vi är otroligt glada, spända och självklart oroliga.
    Skulle vara skoj att ha någon att dela denna tid i väntan på v. 12 och senare naturligtvis.

Så välkomna in.   

• Svar på tråden Bf i slutet av juli
  • FridaA
    mrshb skrev 2014-01-15 12:55:40 följande:

Det är det värt. Jag har haft tre missfall innan men för de fick jag inte se. Men nu vet vi alla fall att allt är bra.
    Nu är bara frågan ska man ta reda på om det är en flicka eller pojke? Hur ska ni göra?
    Jag ska ta reda på könet :) jag skiter totalt i vad det blir men e så hemskans nyfiken. Om du vill veta så kolla upp det och om du känner som vissa att det är viktigt men den överraskningen på sjuka sen så vänta med det?
  • Malin8802

De flesta av mina symtom försvann för ett par veckor sedan så känner mig inte alls gravid, dessutom har jag bara gått upp ett kilo (med dottern som är föddnov 2012 hade jag gått upp 10i samma vecka) men att vara orolig leder ingenstans så försöker njuta av att slippa känna mig gravid :P

Ang kön kollade vi inte med dottern och det var en häftig upplevelse när de berättade vad det var❤️ Dock är jag mer nyfiken denna gång ;) skulle gärna ha en till tjej, skulle vara väldigt praktiskt iom allt rosa vi har ;)

• mrshb
    OneLife skrev 2014-01-15 17:58:23 följande:
    Hej tjejer!

Hoppar in här! :)

Är i v 13+1 och mår äntligen bra igen efter allt illamående! Tröttheten, ömmande bröst och nästan alla symptom är borta! Hur mår ni?

Vi tänker inte ta reda på vad det blir..det får bli en överraskning :)

Välkommen

Skönt att det är bättre. Jag är fortfarande beroende av mina tabletter för att inte må illa eller kräkas. Hoppas på att gå över snart.  
  • mrshb

Nu har vi pratat ovh vi har valt att ta reda på vad det är denna gång. Första gången va en överraskning men nu är jag tok nyfiken och vill så gärna veta och finner fler fördelar för mig att veta än inte. Den 21 Februari har vi tid för ultra ljud. KOmmer kännas som en evighet tillsdess :)

• Fröet

Pratat med barnmorskan idag då jag hade 1000 och 1 frågor. Berättade att jag var på akuten för blödningar och smärtor precis innan nyår men att de inte kunde finna något fel och att jag fortfarande har ont ibland men att det verkar bero på tarmarna men jag har blödningar lite då och då så jag oroar mig konstant eftersom jag imorgon gått 12 fulla veckor. Jag frågade om hon visste någon privat som gör ultraljud men hon sa att jag absolut kan få ett där så nu har vi ett bokat ultraljud nästa fredag. Måste tillägga att jag börjat känna av fogarna samt att jag har halsbränna på kvällarna men i övrigt mår jag bra, så pass att det inte känns som att jag är gravid längre :( Vi har pratat här hemma om hur vi ska göra vid ultraljudet, jag väntar gärna men mannen vill veta. Hur löser man det? :P

• cremeburlee

v.13+2 allt såg bra ut. Här i Dk görs Kubtest till alla ink. de som är under 30 som tur =) hjärtat slog 163/min så det är kanske en flicka trots allt! *jublar inombords* dock gör inte mannen det ha ha! Men det skiter jag i =) Stackaren tog med sig UL när han träffade grabbarna där de försökte intensivt se att det var en pojke. Vilket de till slut också kom fram till då de inte tyckte han hade kurvorna av en flicka? babyn ser stel och för lång ut samt att de såg en liten sak sticka ut mellan benen? (Ja, jag är seriös. Precis så sa mannen haha) och  varken jag eller två läkare såg den dagen fast än vi stirrade i 30 min från alla vinklar, håll och kanter.  Män alltså! You can't live with them, you can't live without them Solig
  • mrshb
    cremeburlee skrev 2014-01-19 23:25:12 följande:

v.13+2 allt såg bra ut. Här i Dk görs Kubtest till alla ink. de som är under 30 som tur =) hjärtat slog 163/min så det är kanske en flicka trots allt! *jublar inombords* dock gör inte mannen det ha ha! Men det skiter jag i =) Stackaren tog med sig UL när han träffade grabbarna där de försökte intensivt se att det var en pojke. Vilket de till slut också kom fram till då de inte tyckte han hade kurvorna av en flicka? babyn ser stel och för lång ut samt att de såg en liten sak sticka ut mellan benen? (Ja, jag är seriös. Precis så sa mannen haha) och  varken jag eller två läkare såg den dagen fast än vi stirrade i 30 min från alla vinklar, håll och kanter.  Män alltså! You can't live with them, you can't live without them Solig
    Va mysigt. Jag fick se vår lilla i dag igen pga lätt blödning i fredags. Vi har nu pratat och både är överrens om att vi ska ta reda på det när det är dags för rutin ultra ljudet.
  • mrshb
    Fröet skrev 2014-01-16 16:37:11 följande:
    Pratat med barnmorskan idag då jag hade 1000 och 1 frågor. Berättade att jag var på akuten för blödningar och smärtor precis innan nyår men att de inte kunde finna något fel och att jag fortfarande har ont ibland men att det verkar bero på tarmarna men jag har blödningar lite då och då så jag oroar mig konstant eftersom jag imorgon gått 12 fulla veckor. Jag frågade om hon visste någon privat som gör ultraljud men hon sa att jag absolut kan få ett där så nu har vi ett bokat ultraljud nästa fredag. Måste tillägga att jag börjat känna av fogarna samt att jag har halsbränna på kvällarna men i övrigt mår jag bra, så pass att det inte känns som att jag är gravid längre :( Vi har pratat här hemma om hur vi ska göra vid ultraljudet, jag väntar gärna men mannen vill veta. Hur löser man det? :P
    Mysigt att snart få se sitt liv i magen. i dag fick jag se vårat pga att jag hade en liten blödning i fredags men allt var bra med bebis dock lite mindre bra med mig då jag inte kommer få födda normalt. Vi har pratat och ska ta reda på vad vi väntar på rutin ultraljudet i Februari
  • Fröet
    mrshb skrev 2014-01-20 13:31:33 följande:
    Mysigt att snart få se sitt liv i magen. i dag fick jag se vårat pga att jag hade en liten blödning i fredags men allt var bra med bebis dock lite mindre bra med mig då jag inte kommer få födda normalt. Vi har pratat och ska ta reda på vad vi väntar på rutin ultraljudet i Februari

Skönt att höra att allt såg bra ut med liten, varför får du inte föda vanligt? Jag har fortfarande inte fått någon tid för RUL :( Tror vi också kommer ta reda på vad vi väntar :)
Svar på tråden Bf i slutet av juli