• Forumvärd

    Tävling – Gör om mig! Vinn skjortor för 5000:-

    Tailor Store och Carolina Gynning ger dig chansen att bli riktigt snygg i vinter.
    Behöver du göras om och få en ny garderob?
    Motivera här i tråden varför du behöver göras om. Illustrera gärna med foto!
    Det går också bra att nominera en vän eller partner som behöver en peppande make-over.

    1:a pris är 6 skjortor från Tailor Store och Carolina Gynnings kollektion affärskvinnan.
    2-5 pris tröstpris värt 600 kr hos Tailor Store.


    Här kan du läsa mer om Carolina Gynnings kollektion:


    http://www.familjeliv.se/Foralder/1.2480390


     


     


    Tävlingen pågår t.om midnatt 25/11 och vinnare utses av en jury.


    Lycka till! Solig

  • Svar på tråden Tävling – Gör om mig! Vinn skjortor för 5000:-
  • KarinIngrid

    Jag skulle vilja nominera min älskade mamma!

    Hon är 58 år och har ägnat hela sitt liv åt att uppfostra oss barn och hjälpa oss när vi behövt henne. Vi är 5 stycken syskon, utspridda i åldrarna 18-39 år

    Det vill säga hon har precis blivit "barnfri" då mitt yngsta syskon just fyllt 18.

    Hon ställer alltid upp på oss, finns för oss, hjälper oss med allt, mat, kläder, kläder till barnen, hon är generös, givmild och tar hand om oss mycket mer än nödvändigt.

    Hon jobbar inom vården och har så gjort hela livet, lågavlönad och sliter och kämpar ekonomiskt.Genom alla år har alla pengar gått till kläder till oss barn. Och det var många år sen jag såg henne klä upp sig i nåt snyggt och göra sig fin och göra något för sin egen skull.
    Hon har varit ensamstående sen den yngsta var 2 år och har fått slita med ekonomin men ändå alltid fått det att fungera.

    Nu när alla barnen är vuxna så tycker vi att det är på tiden att hon satsar lite på sig själv. Hon är bara 58 år så än många år kvar att hinna njuta av livet. Hon behöver en makeover! Lite snygga kläder så hon kan få tillbaka lite självförtroende och känna sig som en vacker kvinna igen och inte bara som en hemmamorsa som bara tar hand om barn hela tiden. Det förtjänar hon tycker jag efter att ha fostrat oss 5 mestadels på egen hand och slitit och kämpat så många år!

           
              

  • Badfantasten


    Varit överviktig i stort sett hela min uppväxt. . Efter 2 graviditeter gick jag upp ytterligare.
    Har nu sedan ngr år gått ner i vikt. Äter sunt och tränar! Älskar mitt liv och kan äntligen njuta av snygga kläder!

    Behöver verkligen göras om med ny garderob. Lite mer färger och inte bara svart!

    Hade verkligen blivit en underbar Julklapp!
  • Livlig

    Jag behöver göras om! Punkt. Jag hade den tanken i morse och gick iväg till shoppingcentret, glad i hågen och famnen full med kläder jag skulle prova i provrummet. Halvvägs in i provningen går brandalarmet och butiken måste utrymmas. Men va fan.... 
    Alla måste ut. NU. Jag lämnar allt och springer ut.
    Vad är oddsen att brandlarmet går när man är i en butik?  Jag blir sur och orkar inte vänta på att man ska få gå in igen för att fortsätta prova och handla. 

    Det var ungefär 10 år sedan jag köpte något nytt till mig själv. Det hade jag tänkt göra idag. Men icke då. Det är nog inte menigen att jag ska svettas i en butik och kränga av mig i en trång provhytt.

    Varför jag behöver göras om?
    För att jag inte ser klok ut

    Varför jag behöver nya kläder?
    För att jag inte ser klok ut. Jag har inget som passar. ( Jag har redan letat innerst i garderoben, där man alltid brukar hitta något bortglömd gobit)

    Det skulle var urkul om jag vann! 

  • Barfotaflicka
    KarinIngrid skrev 2013-11-19 11:43:34 följande:
    Jag skulle vilja nominera min älskade mamma!

    Hon är 58 år och har ägnat hela sitt liv åt att uppfostra oss barn och hjälpa oss när vi behövt henne. Vi är 5 stycken syskon, utspridda i åldrarna 18-39 år

    Det vill säga hon har precis blivit "barnfri" då mitt yngsta syskon just fyllt 18.

    Hon ställer alltid upp på oss, finns för oss, hjälper oss med allt, mat, kläder, kläder till barnen, hon är generös, givmild och tar hand om oss mycket mer än nödvändigt.

    Hon jobbar inom vården och har så gjort hela livet, lågavlönad och sliter och kämpar ekonomiskt.Genom alla år har alla pengar gått till kläder till oss barn. Och det var många år sen jag såg henne klä upp sig i nåt snyggt och göra sig fin och göra något för sin egen skull.
    Hon har varit ensamstående sen den yngsta var 2 år och har fått slita med ekonomin men ändå alltid fått det att fungera.

    Nu när alla barnen är vuxna så tycker vi att det är på tiden att hon satsar lite på sig själv. Hon är bara 58 år så än många år kvar att hinna njuta av livet. Hon behöver en makeover! Lite snygga kläder så hon kan få tillbaka lite självförtroende och känna sig som en vacker kvinna igen och inte bara som en hemmamorsa som bara tar hand om barn hela tiden. Det förtjänar hon tycker jag efter att ha fostrat oss 5 mestadels på egen hand och slitit och kämpat så många år!

           
              
    Här lägger jag min röst!
  • kexan
    Jag kom på en viktig person jag vill nominera. Mamma min Hjärta  Min mamma som är florist och jobbar på en begravningsbyrå som älskar skjortor, dessa skulle passa henne .  En mamma som gör allt lite extra mer en vad hon borde .  Det är så mycket jag vill tacka henne för och vad kan göra det bättre en detta pris ??       En mamma som såg till att sin dotters bröllopsdag va värd att minnas , som hon slet och fixa för hon ville , denna dag betydde mycket för henne och jag är henne evigt tacksam .  Åååå vad  hon är värd detta .  jag vet att jag nominerat mig.  och jag tror/vet att hon skulle bära upp skjortan med stolthet och känna sig så fin och tacksam att hon någon gång har fått något som är personligt .  Ja det är därför jag nominerar mamma som tack för allt hon gör 



    själv men får man inte nommineras två stycken så väljer jag min mor .
  • Forumvärd

    Tack för era motiveringar! Solig
    Visst skulle det vara underbart att få en make over!
    Passa på att nominera någon ni tycker förtjänar en ny garderob eller varför inte er själva.

  • Sjöstjärna1

    Trött och sliten 2 barnsmamma. Inte sovit på 7 mån, svarta ringar under ögonen, hyn blir bara sämre. Man är ju inte rik under mammaledigheten så alla pengar går åt mat, kläder till barnen, katterna ska ha sina saker, brinner för mina barn mina och underbara leopardkatter men prioriterar mig själv alltid sist. Tror inte jag köpt kläder på 2 år... Sist jag unnade mig något var för ett halvårsen och det var klipp och slingor men nu är utväxten en meter. Så håret, kroppen behöver en totalrenovering. Hoppas vi ses! Med vänlig hälsning, Tina

  • Mamma gånger fyra

    Jag har tyvärr ingen snyft historia och inte är jag jätteful heller. Jag har en underbar familj många barn och ett arbete jag stormtrivs med. Ja det är helt enkelt inte synd om mig . Men jag vill också vara med och tävla såklart :). Så min motivering är helt enkelt att jag som gravid med nr 4 behöver rå om mig själv lite extra precis som alla andra världens mammor för att vi helt enkelt är värda det:)

  • J79xx

    Jag vill nominera min fru. inte enbart för att hon skulle bli jättefin i skjortorna utan även för att det senaste året har varit riktigt jobbigt för henne. Vi har ett barn som snart är fyra år och efter det har hon fått problem med värk och stelhet i kroppen. I början av året fick vi en fantastisk son och efter detta har min fru mått sämre och sämre. Hon har träffat flera läkaren och nu fått sin reumatism diagnos. Just nu kämpar hon sig upp ur sängen varje dag och är en fantastisk mamma och fru.

    Hon har gått ifrån ett uniformsarbete till att ha kontorskläder på arbetet och har länge pratat om att byta ut sin garderob. Tanken har varit att göra detta nu innan hennes föräldraledighet är slut men då hon nu är sjukskriven och jag har fått vara hemma med barnen så har dessa pengar "försvunnit" till annat. Min fru prioriterar alltid andra framför sig själv därför skulle det vara underbart att få ge henne något fint.

    Hon skulle bli så glad över denna vinst och hon förtjänar den verkligen!


  • Zinjulu

    Jag skulle vilja nominera min svärmor! Hon (och svärfar) ställer upp så mycket för oss och passar barnen när vi behöver hjlp. De bjuder på mat, hjälper till med renoveringar och ställer upp till 100% alltid.
    Svärmor Eva har gått ner en hel del i vikt och detta jobbar hon fortfarande med. Nu har hon ingenting att ta på sig då alla hennes kläder är för stora.
    Jag vill att svärmor ska förstå hur mycket hon betyder även om jag talar om det ofta för henne <3 


    ♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
Svar på tråden Tävling – Gör om mig! Vinn skjortor för 5000:-