• Anonym (Otrogen & gravid)

Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn

Jag har levt med min sambo I åtta år, vi började försöka bli gravida 2004. Vi tänkte händer det så är det välkommet. Efter första året börajde man undra. Men av olika anledningar så har vi inte sökt hjälp. I augusti hade jag oskyddat sex med min sambos pappa, hur eller varför spelar ingen roll här. Jag blev gravid, SÅKLART!! :s Jag tänker behålla det men är kluven om jag skall berätta för min älskade kille att han inte är pappan?? Han är ju så lycklig!! Vad gör jag??

• Svar på tråden Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn
  • Anonym (tacka)

I ert läge, när ni inte verkar kunna få barn på egen hand, hade jag tackat och tagit emot och varit tyst om jag velat ha barn i mitt liv! Generna blir rätt, barnet kommer att likna till sin "pappa" så det är bara att vara tyst om det hela. Sjukdomar i släkten t.ex. blir också "rätt".  Det är ju möjligt att din sambo inte kan avla barn av någon anledning om ni försökt i 10 år, så det här är kanske en fråga om att ha barn eller inte ha barn för er.

Om jag hade kommit fram till att nej, vi vill inte ha barn ändå hade jag ändå varit tyst, gjort abort och sagt det blivit missfall.

Jag är numera medelålders och tänker lite annorlunda än jag gjorde för 15 år sedan ;) Ser inte någon anledning alls till att berätta något för någon annans skull i det här fallet. 

Grattis till ert kommande barn :)   Hoppas du kan slappna av och njuta av att bli mamma. Jag tycker faktiskt svärfar gjort er en tjänst om ni vill ha barn men inte lyckats själva på alla dessa år. 

• Anonym (Troll...)

Du ljuger. Varför skulle du vara säker på att det är din sambos pappas barn? Ligger du inte med din sambo mitt i bebisverkstaden?

• Anonym (Z)
    Anonym (Troll...) skrev 2013-11-24 17:00:05 följande:
    Du ljuger. Varför skulle du vara säker på att det är din sambos pappas barn? Ligger du inte med din sambo mitt i bebisverkstaden?

Nej de satsar på den helige ande det är ju jul snart och kanske vill härma Maria och Jesus :)
  • älskarkärleken

Din kille blir alltså bror och inte far??!! Detta låter både sjukt och absurt. Självklart måste du vara ärlig mot din kille så HAN får valet att välja vad han vill lägga ner sin tid och sitt liv på.

• Cilla93

Ni har varit tillsammans i åtta år så bör därför blivit tillsammans 2005, men ungen har ni försökt göra sen 2004... 

• älskarkärleken

Så många av er uppmuntrar till att ljuga förvånar mig? Inte konstigt att världen ser ut som den gör.... Fullt med egoistiska lögnaktiga människor. Fy och blä..... Alltså verkligen... Fy fan jag mår illa.

• Nyfiken gul

oavsett hur DU gör är sanningen sanningen - det kommer du aldrig undan.

Sanningen kommer dessutom alltid fram.

Och kanske sambons far misstänker hur allt hänger ihop en dag - vad gör du då?  

DNA och blodgrupp kan du aldrig argumentera med hur du än gör.

Tänk om barnet föds och är en exakt kopia av sambons pappa? Kanske ärver vissa egenskaper som bara kan kopplas ihop med honom?
    Barnet föds för tidigt och behöver sjukvård och akutvård , behöver organdonation?

Har du tänkt på vilka konsekvenser det blir för detta barn när det föds?

att säga till din sambo att han inte är pappan är ditt MINSTA problem just nu...  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Tulpanen89

Är du helt hundra på att vem pappa till barnet är? Ska du berätta sanningen till din sambos pappa? Han lär ju misstänka själv. Helt hundra kan du bara vara om ni absolut inte haft sex under den månaden samtidigt som hans far satte på dig? Och vilken dum sambo du har ifall han inte märker att du blivit gravid trots att ni inte hade sex den perioden..
    Troll eller ej så vete fan hur jag skulle göra. Hade ju aldrig varit otrogen. Och hade jag varit de så hade jag varit det med någon annan än min sambos närmaste..

• Anonym (Lisa)

Eftersom ni aldrig utrett varför du inte blivit gravid kan du aldrig vara säker på vem som är pappan.

DET skulle nog jag mer ha svårt att leva med under graviditetens gång.

• Anonym (Ärlighet är bäst)

Stackars din sambo som du älskar så mycket att du ligger med hans pappa. Du måste berätta för din sambo att du har varit otrogen och är gravid, så att han kan bestämma om han vill fortsätta sitt liv med dig.

Chansen är stor att han dumpar dig, inte mer än rätt, fy fan! 

Svar på tråden Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn