• Anonym (Otrogen & gravid)

Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn

Jag har levt med min sambo I åtta år, vi började försöka bli gravida 2004. Vi tänkte händer det så är det välkommet. Efter första året börajde man undra. Men av olika anledningar så har vi inte sökt hjälp. I augusti hade jag oskyddat sex med min sambos pappa, hur eller varför spelar ingen roll här. Jag blev gravid, SÅKLART!! :s Jag tänker behålla det men är kluven om jag skall berätta för min älskade kille att han inte är pappan?? Han är ju så lycklig!! Vad gör jag??

• Svar på tråden Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn
  • Naniismamma

Jaadu. De va svinigt gjort av dig.. att istället för att ta hjälp och göra en utredning tillsammans för att hitta problemet o kanske lösa de. Så är du otrogen istället. Du borde vara ärlig mot killen och berätta vad du gjort och varför. INGEN förtjänar att va tsm med ett otroget svin. Speciellt inte ett svin som vill lura partnern att han e pappa till sitt syskon. om tråden nu e sann.

• Anonym (d)

Stackars unge, resultat av att du knulla din sambos farsa. En del ska nog inte ha barn.

• Anonym (l)

var ärligt, för barnet skull med!

• Rikard

Barnet riskerar i alla fall inte att ärva "fel" utseende.
    Om barnet liknar din sambos far, så kommer folk bara notera att ungen är lik sin farfar och se det som hur naturligt som helst.

• idétorka

Har ni berättat om graviditeten för din sambos pappa? Han kommer ju kunna räkna ut med röven att det finns en risk att det är han som är "skyldig"

Hur ställer sig han till att behålla barnet? Vad händer med hans relation (om han har någon)? Vad händer med han och din sambos relation? Om du vill skapa en stor livslögn är han villig att hålla käften för alltid, och ALDRIG yppa för någon, inte ens på fyllan eller om samvetet senare börjar gnaga? Kommer han kräva faderskapstest för att få det hela svart på vitt? Hur kommer det att se ut sen när ni mest antagligen väljer att skaffa syskon om några år om din sambo faktiskt är steril? Vad händer senare i livet om ni går isär och han försöker skaffa fler barn med någon ny och en sterilitet uppdagas, hur kommer ditt barn påverkas av att då förlora sin "pappa" över en natt?

Nu har du redan berättat för din sambo så chansen att hålla truten och göra en abort är ju förverkad...

• Bella 055

Lycka till, säg inget, Din sambo kan inte få ett barn med gener som är mer lika hans än så här  Hjärta

• Anonym (genetiken...)
    Nyfiken gul skrev 2013-11-24 17:17:58 följande:
    oavsett hur DU gör är sanningen sanningen - det kommer du aldrig undan.

Sanningen kommer dessutom alltid fram.

Och kanske sambons far misstänker hur allt hänger ihop en dag - vad gör du då?  

DNA och blodgrupp kan du aldrig argumentera med hur du än gör.

Tänk om barnet föds och är en exakt kopia av sambons pappa? Kanske ärver vissa egenskaper som bara kan kopplas ihop med honom?
    Barnet föds för tidigt och behöver sjukvård och akutvård , behöver organdonation?

Har du tänkt på vilka konsekvenser det blir för detta barn när det föds?

att säga till din sambo att han inte är pappan är ditt MINSTA problem just nu...  
    Man måste ha samma blodgrupp för att kunna donera ett organ till en annan människa ja. Men om ts har A och sambons pappa har B så betyder ju inte det att barnet automatiskt får blodgruppen AB. Då är det heller inte så konstigt om barnet inte har samma blodgrupp som sambon.  Blodgruppen är Beroende av arvsanlag och gensammansättningar från bägge föräldrarna och det kan lika bra resultera i blodgrupp 0. :)

Skulle han däremot misstänka ngt och kräva faderskapstest så kommer det ju i alla fall visa att han inte ärfadern i fråga. Jag förespråkar inte att TS ska ljuga men samtidigt, hur olikt kan barnet bli? Som ni säger så blir det ju i så fall som en bror till pappa. Antingen blir de ju lite lika eller så blir de inte det, men det kan ju lika bra vara för att barnet blir likt mamma. SÅ jag tror inte att han kommer misstänka något heller.

Det jag tycker du ska tänka på TS är hur du kommer må om du inte berättar. Känner du att du kan hantera det eller inte? Följ ditt hjärta :)      
  • Anonym (79)
    idétorka skrev 2013-11-25 09:04:00 följande:
    Har ni berättat om graviditeten för din sambos pappa? Han kommer ju kunna räkna ut med röven att det finns en risk att det är han som är "skyldig"

Hur ställer sig han till att behålla barnet? Vad händer med hans relation (om han har någon)? Vad händer med han och din sambos relation? Om du vill skapa en stor livslögn är han villig att hålla käften för alltid, och ALDRIG yppa för någon, inte ens på fyllan eller om samvetet senare börjar gnaga? Kommer han kräva faderskapstest för att få det hela svart på vitt? Hur kommer det att se ut sen när ni mest antagligen väljer att skaffa syskon om några år om din sambo faktiskt är steril? Vad händer senare i livet om ni går isär och han försöker skaffa fler barn med någon ny och en sterilitet uppdagas, hur kommer ditt barn påverkas av att då förlora sin "pappa" över en natt?

Nu har du redan berättat för din sambo så chansen att hålla truten och göra en abort är ju förverkad...
    man får väl använda svärfar som donator en gång till
    skulle aldrig komma på tanken att ha sex med min svärfar. urk!!! 
  • Rikard
    idétorka skrev 2013-11-25 09:04:00 följande:

Hur troligt är det att en person som lägger upp saken på internet, kommer att hålla tyst i evigheters evighet?
Svar på tråden Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn