• Anonym (Otrogen & gravid)

Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn

Jag har levt med min sambo I åtta år, vi började försöka bli gravida 2004. Vi tänkte händer det så är det välkommet. Efter första året börajde man undra. Men av olika anledningar så har vi inte sökt hjälp. I augusti hade jag oskyddat sex med min sambos pappa, hur eller varför spelar ingen roll här. Jag blev gravid, SÅKLART!! :s Jag tänker behålla det men är kluven om jag skall berätta för min älskade kille att han inte är pappan?? Han är ju så lycklig!! Vad gör jag??

• Svar på tråden Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn
  • Anonym (har hänt förut)

Min mamma hade en relation med sin dåvarande svärfar under pågående äktenskap. Det är i princip bara jag som vet om det.

Mina halvsyskon (som har svärfadern som farfar) vet inget och det är bara en av dem som skulle kunna vara hans barn om man går efter utseendet.

Det händer nog oftare än man tror att farbror eller farfar eller någon vän till familjen är pappa till barnen...

• molly50
    Anonym (Otrogen & gravid) skrev 2013-11-24 16:32:12 följande:
    Jag har levt med min sambo I åtta år, vi började försöka bli gravida 2004. Vi tänkte händer det så är det välkommet. Efter första året börajde man undra. Men av olika anledningar så har vi inte sökt hjälp. I augusti hade jag oskyddat sex med min sambos pappa, hur eller varför spelar ingen roll här. Jag blev gravid, SÅKLART!! :s Jag tänker behålla det men är kluven om jag skall berätta för min älskade kille att han inte är pappan?? Han är ju så lycklig!! Vad gör jag??

Jadu,jag tycker du ska fundera på vad som skulle vara värst för din kille. Att få reda på sanningen på annat sätt än genom dig eller om du berättar det själv för honom.
    Sanningen tenderar att alltid komma fram. Och jag vågar lova att din kille kommer att ta det mycket hårdare om han får veta att du gått och ljugit honom rakt upp i ansiktet om en sådan sak.

Så tänk efter ordentligt. Jag tror du kommer att vinna bra mycket mer på att vara ärlig än på att fortsätta ljuga.   
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    molly50 skrev 2013-11-25 14:18:18 följande:

Jadu,jag tycker du ska fundera på vad som skulle vara värst för din kille. Att få reda på sanningen på annat sätt än genom dig eller om du berättar det själv för honom.
    Sanningen tenderar att alltid komma fram. Och jag vågar lova att din kille kommer att ta det mycket hårdare om han får veta att du gått och ljugit honom rakt upp i ansiktet om en sådan sak.

Så tänk efter ordentligt. Jag tror du kommer att vinna bra mycket mer på att vara ärlig än på att fortsätta ljuga.   

En annan sak att ta i beaktande är ju också om sanningen kommer fram längre fram. När ditt barn är stort nog att förstå. Hur tror du det kommer att kännas för barnet då?
  • Ojvadduärbra

Ja men oj vad kul TS!

"Din pappa är väl lite mörk under ögonen?

Är det inte en liten faffa? Jaa, det är en liten faffa!"

• Anonym (berätta)
    Badfantasten skrev 2013-11-25 14:11:06 följande:

I Filmen  tog hon bort det!!...

Sen adopterade de ett litet mörkt barn. Slutet gott, alla lyckliga!

Fast i filmen berättade hon ju också
    De separerade, hon gjorde abort.

sen efter ett tag blev de tillsammans igen och adopterade för tydligen var han steril.

Jag tycker du ska berätta och ge din sambo en chans att få vara med och avgöra. Det gäller ju faktiskt hans liv också. och som många säger, det kommer att komma fram förr eller senare och det kan bara bli värre ju senare det kommer fram..

• Furtuna

Ditt barn har rätt att veta vem dens pappa är så säger du inget till din sambo nu lär du få informera för ditt barn att den som den trodde va dess pappa va egentligen halvbror o farfar e pappa sen kan du fundera på hur hälsosamt ett barn blir i psyket av att ha blivit lurad av sin mor hela livet om sådan allvarlig sak..

• Mayen

OM barnet blir sjukt och ni skulle testas / barnet testas - da kommer det ju fram att din sambo inte ar barnets pappa.

Vad gor du da?

• molly50
    Furtuna skrev 2013-11-25 16:03:59 följande:
    Ditt barn har rätt att veta vem dens pappa är så säger du inget till din sambo nu lär du få informera för ditt barn att den som den trodde va dess pappa va egentligen halvbror o farfar e pappa sen kan du fundera på hur hälsosamt ett barn blir i psyket av att ha blivit lurad av sin mor hela livet om sådan allvarlig sak..
  • molly50
    Mayen skrev 2013-11-25 16:08:00 följande:
    OM barnet blir sjukt och ni skulle testas / barnet testas - da kommer det ju fram att din sambo inte ar barnets pappa.

Vad gor du da?

Precis!
Svar på tråden Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn