• Filiposcar

En Solskenshistoria....

I tisdags hade jag tid för kub test, detta är mitt tredje barn.
    Va exalterad över att änligen få se vår lilla bebis på bild..

Det första man ser är en liten bebis som vinkar med handen, rör sina ben och ser så glad ut.
    Barnmorskan säger att den har fint näsben, rör sig fint, man ser magsäcken, hjärnhalvorna etc..sen kommer det..tjock nackspalt..
    Mitt liv rasar samman..förstår direkt att det är inte bra.

Resultatet blir 1:2, nackspalt 4,5.

Jag får tid på måndagen för moderkaksprov men känner att jag inet orkar vänta, lyckas få ett iställer redan på torsdagen.
    Läkaren är realist och säger att det är inte så vanligt att dem här bebisarna är friska...

På måndag får du besked sa han..
    En lång helg väntade..måndagen kom, ingen ringde, jag kände att för varje timma va vi närmre ett friskt barn.
    Vid 15 tiden hade vi inte hört något, min man ringde barnmorskan som ringde labbet..
    Hon återkommer med beskedet:ER BEBIS ÄR FRISK!!!

Trodde aldrig att det skulle hända, så alla ni där ute som går och väntar på besked , ge inte upp hoppet!!!

• Svar på tråden En Solskenshistoria....
  • Purlan
    Mirabell skrev 2013-12-11 14:39:35 följande:
    Vi fick dåliga värden på kub, blodprovet. Vi har gjort en IVF så det kan bero på det det och vi funderade länge på hur vi skulle göra. Till slut kände vi att vi ville veta så vi slapp oroa oss och fundera i 6 månader. Man hoppas att man har fattat rätt beslut, det var inte lätt.

Varför har ni gjort mkp?

Till oss sa de också att ibland sikar labbet direkt brev och då ringer vi inte men oftast så ringer vi oavsett besked. Det lät så konstigt tyckte jag? Har de ingen koll på labbet? Men som du säger, man är inte helt fokuserad på slutet så jag hoppas att sambon minns mer än mig, haha.

Dålig KUB, både stor spalt och dåliga blodprov :-/
    Sinni skrev 2013-12-11 14:43:21 följande:
    Till mig sa Malcus också att "de gör lite olika på labbet. Men vi ringer oavsett vad". Jag fick besked på telefon vid fvp och fick besked via brev vid mkp. Men mkp gjordes mitt under semestertider, så då hade de kanske inte lika mycket tid att ringa samtal, tänker jag. Han som gjorde mkp kom dessutom in extra på sin semester bara för att ta hand om provtagningar. Det blev jag så glad för. Betydde hela världen för mig då =)

Hur lång tid efter fick du brevet?
    ♥ Underbara E Charmiga A♥
  • Sinni

Purlan: Jag gjorde mkp på en tisdag. På måndagen kom brevet i brevlådan. Jag tror att det är ganska normal behandlingstid. Om det hade varit negativa besked så hade de ringt mig. Enbart positiva besked meddelas via brev. Så fick jag veta. Så jag grät av lättnad bara när jag såg kuvertet på hallmattan =). Jag önskar även dig lycka till och håller alla tummar för att du får ett positivt besked också!

• Nallen04

Nyss fick jag svar på posten om att bebisen inte har några kromosomförändringar på kromosom 13,18 eller 21. Jag som borde tjuta ett glädjetjut som låter över hela Sverige har storbölat ända sedan jag läste beskedet, det är som om de 23 dagarnas spänning jag har gått omkring med sedan KUB släpper. Är helt slut. Jag har tänkt bort den här bebisen så mycket att det är svårt att ta in att allt verkar ok med den. Undrar om jag någonsin klarar av att njuta av den här graviditeten? Känner mig helt knäpp, men det är så det känns...

Någonstans därinne finns det dock jublande glädje över beskedet. Såklart. Får ta den tid det tar att smälta allt det här. Det verkar som om jag blir mamma för tredje gången i maj/juni.Glad

Mirabell skrev 2013-12-11 14:39:35 följande:
    Vi fick dåliga värden på kub, blodprovet. Vi har gjort en IVF så det kan bero på det det och vi funderade länge på hur vi skulle göra. Till slut kände vi att vi ville veta så vi slapp oroa oss och fundera i 6 månader. Man hoppas att man har fattat rätt beslut, det var inte lätt.

Varför har ni gjort mkp?

Till oss sa de också att ibland sikar labbet direkt brev och då ringer vi inte men oftast så ringer vi oavsett besked. Det lät så konstigt tyckte jag? Har de ingen koll på labbet? Men som du säger, man är inte helt fokuserad på slutet så jag hoppas att sambon minns mer än mig, haha.
    Jag håller verkligen tummarna för att ni får bra besked snabbt. Kram
    Purlan skrev 2013-12-11 14:32:09 följande:
    Hon sa till mig att eftersom labbet verkar göra lite hursomhelst, ibland går brevet direkt ut och iblner så väl igend till dem så ringer de oavsett. Typ så sa hon...jag minns inte exakt bara att hon sa att hon ringer oavsett. Man var ju lite ofokuserad där på slutet. Men jag har börjat fundera och hoppas på att jag hittar ett kuvert i posten idag!!
    Har det kommit något brev? Håller tummarna så hårt jag kan för dig. Känner så väl igen mig i mycket vad du skriver. Hoppas verkligen vi få följas åt hela vägen i vår. Tänker på dig. KramHjärta

• Purlan

Nallen - sitter på bussen hem och började böla nu! Förstår dina blandade känslor, men du STORT GRATTIS! Du kommer att kunna njuta. ❤️ Återkommer med längre svar ikväll. Kram så länge!!

Ska hämta barnen innan det är dags för brevlådekoll...

• Sinni

Nallen04: Stort Grattis! Och böla på =). Det gjorde jag med. Så mycket spänning, oro och rädsla som ligger i kroppen när man väntar på besked. Inte konstigt att man behöver böla. Det tog lite tid för mig att landa i att "allt ser bra ut, jag kan vara lugn nu". Som du själv säger - låt det ta den tid det tar, sen kommer glädjetjutet. Grattis till ditt tredje barn! =)

• Mirabell

Nallen, Grattis! Vad skönt! Jag förstår att det blir en massa blandade känslor på en gång, 23 dagars oro släpper inte på 5 minuter. Låt det ta den tid det tar, smält lite i taget, långsamt. Klart att du kommer njuta av graviditeten, du har en bit kvar Flört.

kram!

• Nallen04
    Purlan skrev 2013-12-11 15:46:24 följande:
    Nallen - sitter på bussen hem och började böla nu! Förstår dina blandade känslor, men du STORT GRATTIS! Du kommer att kunna njuta. ❤️ Återkommer med längre svar ikväll. Kram så länge!!

Ska hämta barnen innan det är dags för brevlådekoll...
    Ja, jag åkte ju via brevlådan hem för att jobba lite innan jag skulle hämta barnen. Det blev ju inget jobb och när jag väl skulle hämta barnen såg jag alldeles rödgråten ut. Tur det var mörkt ute.
    Purlan skrev 2013-12-11 17:02:01 följande:
    Inget brev
    Mitt brev skrevs ut i Skåne igår och postades då så om de säger ungefär 5 arbetsdagar borde det vara dags för dig att få ditt resultat imorgon. Håller som sagt tummarna och du ska veta att du finns i mina tankar. Kram
    Sinni skrev 2013-12-11 15:48:51 följande:
    Nallen04: Stort Grattis! Och böla på =). Det gjorde jag med. Så mycket spänning, oro och rädsla som ligger i kroppen när man väntar på besked. Inte konstigt att man behöver böla. Det tog lite tid för mig att landa i att "allt ser bra ut, jag kan vara lugn nu". Som du själv säger - låt det ta den tid det tar, sen kommer glädjetjutet. Grattis till ditt tredje barn! =)
    Ja, skitkonstig känsla att inte bli sprudlande glad utan bara börja böla. Men det är klart att det måste få ta tid att smälta in. Tack för stödet!
    Mirabell skrev 2013-12-11 16:01:50 följande:
    Nallen, Grattis! Vad skönt! Jag förstår att det blir en massa blandade känslor på en gång, 23 dagars oro släpper inte på 5 minuter. Låt det ta den tid det tar, smält lite i taget, långsamt. Klart att du kommer njuta av graviditeten, du har en bit kvar Flört.

kram!
    Ja, det har du rätt i, det är ju sådär 5, 5 månader kvar... Flört Tack för stödet.

• Mirabell
    Purlan skrev 2013-12-11 17:02:01 följande:
    Inget brev
    Det ligger säkert hos posten och kommer till dig imorgon. Brev måste ju dessutom tyda på att allt är bra tänker jag? Annars ringer de väl så fort som möjligt. Jag tror på brev till dig imorgon!
  • Purlan
    Nallen04 skrev 2013-12-11 18:12:47 följande:
    Ja, jag åkte ju via brevlådan hem för att jobba lite innan jag skulle hämta barnen. Det blev ju inget jobb och när jag väl skulle hämta barnen såg jag alldeles rödgråten ut. Tur det var mörkt ute.
    Mitt brev skrevs ut i Skåne igår och postades då så om de säger ungefär 5 arbetsdagar borde det vara dags för dig att få ditt resultat imorgon. Håller som sagt tummarna och du ska veta att du finns i mina tankar. Kram

Ja, skitkonstig känsla att inte bli sprudlande glad utan bara börja böla. Men det är klart att det måste få ta tid att smälta in. Tack för stödet!

Ja, det har du rätt i, det är ju sådär 5, 5 månader kvar... Flört Tack för stödet.

Får jag ett positivt svar är jag säker på att reaktionen blir som din. Kan inte tänka mig nåt annat
    Mirabell skrev 2013-12-11 18:36:03 följande:
    Det ligger säkert hos posten och kommer till dig imorgon. Brev måste ju dessutom tyda på att allt är bra tänker jag? Annars ringer de väl så fort som möjligt. Jag tror på brev till dig imorgon!
    Håller tummarna för det. Jag kommer att dö om det nu blir ett telefonsamtal. ÄVEN om det skulle vara ett bra.

Kram på er tjejer!!
    ♥ Underbara E Charmiga A♥
Svar på tråden En Solskenshistoria....