• Filiposcar

En Solskenshistoria....

I tisdags hade jag tid för kub test, detta är mitt tredje barn.
    Va exalterad över att änligen få se vår lilla bebis på bild..

Det första man ser är en liten bebis som vinkar med handen, rör sina ben och ser så glad ut.
    Barnmorskan säger att den har fint näsben, rör sig fint, man ser magsäcken, hjärnhalvorna etc..sen kommer det..tjock nackspalt..
    Mitt liv rasar samman..förstår direkt att det är inte bra.

Resultatet blir 1:2, nackspalt 4,5.

Jag får tid på måndagen för moderkaksprov men känner att jag inet orkar vänta, lyckas få ett iställer redan på torsdagen.
    Läkaren är realist och säger att det är inte så vanligt att dem här bebisarna är friska...

På måndag får du besked sa han..
    En lång helg väntade..måndagen kom, ingen ringde, jag kände att för varje timma va vi närmre ett friskt barn.
    Vid 15 tiden hade vi inte hört något, min man ringde barnmorskan som ringde labbet..
    Hon återkommer med beskedet:ER BEBIS ÄR FRISK!!!

Trodde aldrig att det skulle hända, så alla ni där ute som går och väntar på besked , ge inte upp hoppet!!!

• Svar på tråden En Solskenshistoria....
  • Nallen04
    Mirabell skrev 2013-12-13 15:22:12 följande:
    du/ni är värda en slowmotion start! Bara ta det lugnt, inga krav, bara njuta! Perfekt inför helgen ju! Baka ett pepparkakshus eller drick lite glögg, haha! 

Jag ska försöka (om det nu går) att glömma bort allt var prover och provsvar heter över helgen och hålla mig sysselsatt med annat. Jag ska försöka. Nästa vecka kommer jag vara så nervös så ... ja jag vet inte hur jag ska klara det.
    Håller med Purlan, du ska veta att alla våra tankar och vårt stöd går till dig. Vi finns här och stöttar och som sagt, försök njuta så gott du kan. Stor kram till dig också!Hjärta
  • Purlan
    Mirabell skrev 2013-12-13 15:43:41 följande:

Tack tjejer, ja det är vårt första barn, IVF. 

Funderar på att köpa en julgran i helgen, tycker egentligen att det är för tidigt men jag behöver distraktion. Det kanske blir ett pepparkakshus också.

Ja, med barn sen innan blir det lite mindre tid att grubbla. Jag önskar er verkligen all lycka, men IVF kan väl sneda resultat!?

Köp en julgran, bi satte in vår i helgen. Roligare innan jul än efter!!!
  • Purlan
    Nallen04 skrev 2013-12-13 16:09:19 följande:
    TJOHO!!!!!!!!Hjärta{#emotions_dlg.flower}HjärtaSkål

Gud vad skönt att höra. Nu rinner tårarna för andra gången den här veckan. Vad glad jag blir för er skull. Nu får vi ju följas åt till maj/juni. Skrattande När ska vi skåla i gravidbubbel? Flört Hos mig har det inte heller sjunkit in riktigt, så det tar säkert tid att smälta all denna oro. Stor kram! Fick du förresten en kod?
    Köpte mousserande fläderdricka idag. Firar även påskrivet kontrakt på huset!!
  • Mirabell

Ja IVF kan ge konstiga blodprov sägs det. Jag hoppas på det.

Du har nog rätt om julgranen, roligare innan, imorgon blir det gran!

• Purlan
    Mirabell skrev 2013-12-13 16:43:57 följande:

Låter bra
    ♥ Underbara E Charmiga A♥
  • Mirabell

Purlan, grattis till huset också, det missade jag innan! Vilken lyckodag för er! Det måste ju absolut firas!

• Nallen04
    Mirabell skrev 2013-12-13 16:43:57 följande:

Bra, att sysselsätta sig med annat en stund, så gran är kan vara en bra idé.

Jag har också hört att IVF-graviditeter kan ge missvisande resultat i blodprovet. När räknar du med att få svar MKP?
    Purlan skrev 2013-12-13 16:34:24 följande:
    Köpte mousserande fläderdricka idag. Firar även påskrivet kontrakt på huset!!
    Åh, vad roligt, både bra svar och ett nytt hus. Kul! Stort grattis!

• Mirabell
    Nallen04 skrev 2013-12-14 08:57:27 följande:
    Bra, att sysselsätta sig med annat en stund, så gran är kan vara en bra idé.

Jag har också hört att IVF-graviditeter kan ge missvisande resultat i blodprovet. När räknar du med att få svar MKP?

Åh, vad roligt, både bra svar och ett nytt hus. Kul! Stort grattis!

Jag gjorde provet i onsdags så tidigast tisdag antar jag..? Det verkar ju vara lite olika.
  • Purlan
    Mirabell skrev 2013-12-14 11:20:38 följande:
    Jag gjorde provet i onsdags så tidigast tisdag antar jag..? Det verkar ju vara lite olika.
    Om det blir som för mig så blir det först på torsdag...ställ in dig på det istället så slipper du gå och bli knäpp...för Nallen tog det en dag mindre.

Blir julgranen fin?
    ♥ Underbara E Charmiga A♥
  • Mirabell

Vi har fått brev! Allt är bra med pyret! 

Jag är lättad och vill helst gråta. Är så klart glad men känner mig mest tom. Trodde aldrig att brevet skulle komma så tidigt.

Julgranen blev jättefin!

Svar på tråden En Solskenshistoria....