• Filiposcar

En Solskenshistoria....

I tisdags hade jag tid för kub test, detta är mitt tredje barn.
    Va exalterad över att änligen få se vår lilla bebis på bild..

Det första man ser är en liten bebis som vinkar med handen, rör sina ben och ser så glad ut.
    Barnmorskan säger att den har fint näsben, rör sig fint, man ser magsäcken, hjärnhalvorna etc..sen kommer det..tjock nackspalt..
    Mitt liv rasar samman..förstår direkt att det är inte bra.

Resultatet blir 1:2, nackspalt 4,5.

Jag får tid på måndagen för moderkaksprov men känner att jag inet orkar vänta, lyckas få ett iställer redan på torsdagen.
    Läkaren är realist och säger att det är inte så vanligt att dem här bebisarna är friska...

På måndag får du besked sa han..
    En lång helg väntade..måndagen kom, ingen ringde, jag kände att för varje timma va vi närmre ett friskt barn.
    Vid 15 tiden hade vi inte hört något, min man ringde barnmorskan som ringde labbet..
    Hon återkommer med beskedet:ER BEBIS ÄR FRISK!!!

Trodde aldrig att det skulle hända, så alla ni där ute som går och väntar på besked , ge inte upp hoppet!!!

• Svar på tråden En Solskenshistoria....
  • Nallen04
    Purlan skrev 2013-12-08 20:37:55 följande:
    Skönt att ha dig att bolla lite tankar med. Hoppas vi kan fortsätta bolla fram till BF i maj/juni
    Håller med, hoppas ända till maj/juni! Glad

Vi hade magsjuka för någon vecka sedan, inte roligt. Krya på er!
    Filiposcar skrev 2013-12-09 09:36:01 följande:
    Vi ringde kliniken och bad dem ringa till labbet på måndagen, jag gjorde moderkaksprov på torsdagen, och då kunde dem se att den va frisk, och brevet kom dagen efter.
    Hade den varit sjuk hade dem ringt på måndagen.
    Så ring och hör idag, väntan är ju olidlig!
    Efter att jag berättat för vad jag gått igenom hör a fler och fler som varit i samma situation och dem har friska barn!!
    Jag håller tummarna!!
    Nej, jag vågar inte... Men tack för tipset!
    Mirabell skrev 2013-12-09 10:54:05 följande:
    Jag ska göra mkp i veckan och undrar så hur lång tid det tar att få svar, men det verkar olika? Vi ska göra i Lund.
    Nu har ju jag gjort FVP (ej i Lund)  men det analyseras i Lund och till mig sa de 7-10 dagar innan svar, dvs ca 5-8 arbetsdagar. Håller också tummarna hårt för positivt besked!

Här har det inte kommit något besked idag och det visste jag ju nästan. Trots det har jag oroat mig hela dagen för att telefonen ska ringa och det står okänt nummer. Men troligtvis kommer ju inget resultat före slutet av veckan.

• Mirabell

Tack, jag önskar såklart er detsamma.

En dag kvar sen är det dags, usch jag kommer vara så nervös! Jag hatar nålar och allt sånt.

• Filiposcar

Jag fick hem svaret på den utförliga kromosom analysen igår och bebisen har nomral kromosomuppsättning...så nu kan pusta ut !

Nu är det bara RUL kvar , 27 dec när dem ska kolla hjärtat. sn hoppas jag att et bara är att vänta och njuta till slutet av maj när hon tittar ut!

• Purlan
    Filiposcar skrev 2013-12-10 08:34:30 följande:

Jag fick hem svaret på den utförliga kromosom analysen igår och bebisen har nomral kromosomuppsättning...så nu kan pusta ut !

Nu är det bara RUL kvar , 27 dec när dem ska kolla hjärtat. sn hoppas jag att et bara är att vänta och njuta till slutet av maj när hon tittar ut!

Vad skönt! Jag tror inte att jag kommer få nån utförlig analys...?

Håller tummarna att det är ett finfint litet hjärta på RUL!

Fy, fan. NU börjar jag bli nervös. 
    ♥ Underbara E Charmiga A♥
  • Nallen04
    Filiposcar skrev 2013-12-10 08:34:30 följande:

Åh, vad skönt! Stort grattis! Skrattande
    Purlan skrev 2013-12-10 09:17:46 följande:
    Vad skönt! Jag tror inte att jag kommer få nån utförlig analys...?

Håller tummarna att det är ett finfint litet hjärta på RUL!

Fy, fan. NU börjar jag bli nervös. 
    Håller med. Rycker till varje gång mobilen ger ifrån sig ett pip. Inget besked här idag.

• Nallen04

Kunde inte somna igår. Tittade på klockan 3.30 sista gången. Tankarna snurrar och snurrar. Usch.

• Purlan

Är idag på dag 100 av 280. Det har alltid varit en milstolpe. Nu ser jag mig inte ens som gravid. Märklig känsla och jag hoppas att man snart kan börja se framåt igen. Skulle moderkaksprovet komma med ett dåligt resultat så blir det i alla fall ett svar och en omstart. Denna gravida icke-period som nu är är verkligt overklig. Jag har tänkt bort detta barn så mycket. Jag känner inte på magen, jag känner inte efter. Byxorna börjar bli trånga, men jag vill inte köpa nya mammabyxor. Känns inte lönt. Har ett par gamla som jag bor i.

• Mirabell

Hej tjejer
    Hemma efter provet, usch så rädd jag var. Konstig läkare, tyckte han var otrevlig, men sambon tyckte tydligen att han var så trevlig och bra så jag kanske var lite överkänslig. Provet gick bra, det var ju ingen trevlig upplevelse men det gick rätt snabbt. Ta djupa andetag sa de till mig, eh va? Hur då när det sitter en nål i magen på mig och jag inte vågar röra mig en millimeter än mindre ta ett djupt andetag ner i magen! Jag blundade, höll sambon i handen och försökte bara komma ihåg att andas lite grand i varje fall. Hade väldigt ont nät vi åkte hem men nu efter någon timmes vila så känns det bättre. Känns som om jag har jobbig mensvärk och det är väldigt skönt att få ligga på soffan, tror jag ska göra det imorgon också, för säkerhetsskull! 

Hur går det för er? Fått några svar? 

Purlan, jag förstår vad du menar med att vara "icke-gravid" man vågar inte hoppas/tro/känna sig gravid. Men snart får ni ert positiva besked och då kan du köpa snygga mammabyxor till dig själv!

• Purlan

Vad hade du för läkare? Jag var inbokad hos en som hette Malcus, men han var i Sthlm dagen jag kom så fick en tjej med typ nåt isländskt namn. Jag tyckte jag att hon tittade så medlidande och allvarligt på mig hela tiden, medan sambon tyckte hon var bra så det är väl vi som är lite överkänsliga

Ta det lugnt du, jag har verkligen inte ansträngt mig i onödan sedan torsdags.

Svar på tråden En Solskenshistoria....