• Anonym (addicted)

Hur farligt är coca cola light?

Jag är beroende av cola light/zero. Jag dricker en 0,5 liters flaska till lunch varje dag. Min största skräck är cancer och jag har googlat som en galning och läst på olika forum men hittar inga bra svar. Kan någon på FL motivera mig att sluta dricka cola light?

• Svar på tråden Hur farligt är coca cola light?
  • Anonym (h)

Men du dricker ju inte stora mängder......

• Vitrysk hockeyhjälte

Drick vanlig cola i stället, den smakar fan så mycket bättre.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (Löövit)

Jag dricker också cola light eller zero i princip dagligen. Ibland 33 cl och ibland 1,5 L. Är totalt beroende. Är jag ledsen kan lite cola göra mig glad igen, sjukt va ;)

Man vet väl inte vad själva light, aspartamet gör med kroppen. Det snackas ju annars att vanlig cola inte är bra pga sockerhalten. Aspartamet är väl dessutom beroendeframkallande i sig

Man borde verkligen försöka dra ner. Prova mer bubbelvatten ist men cola är ju såå gott ;)

• Venne

Jag brukade polera mitt kopparbord med det. Spiller man Cola på ett sådant så fräter det nämligen snabbt och effektivt bort det mesta. Så du kan ju fundera på hur det påverkar insidan av din kropp som är betydligt mjukare än ett kopparbord.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Venne skrev 2013-12-03 10:26:25 följande:
    Jag brukade polera mitt kopparbord med det. Spiller man Cola på ett sådant så fräter det nämligen snabbt och effektivt bort det mesta. Så du kan ju fundera på hur det påverkar insidan av din kropp som är betydligt mjukare än ett kopparbord.
    Vandringssägen. Cola är inte bättre som poleringsmedel än t.ex. bubbelvatten. 
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (addicted)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-03 10:23:38 följande:
    Drick vanlig cola i stället, den smakar fan så mycket bättre.

Den är alldeles för söt tycker jag.
  • Anonym (addicted)
    Anonym (h) skrev 2013-12-03 10:22:08 följande:
    Men du dricker ju inte stora mängder......

Det är för att jag med all min viljekraft lyckas avstå mer cola på kvällen. Annars skulle jag dricka 2 st 33 cl burkar på kvällen framför tvn också.
  • Anonym (Löövit)
    Anonym (addicted) skrev 2013-12-03 10:33:25 följande:

Det är för att jag med all min viljekraft lyckas avstå mer cola på kvällen. Annars skulle jag dricka 2 st 33 cl burkar på kvällen framför tvn också.
    Detta är ju faktiskt ett stort problem idag. Oavsett om det är light eller inte så dricks det alldeles för mycket. Har flera vänner som också är beroende ... 
  • Anonym (addicted)
    Anonym (Löövit) skrev 2013-12-03 10:36:49 följande:
    Detta är ju faktiskt ett stort problem idag. Oavsett om det är light eller inte så dricks det alldeles för mycket. Har flera vänner som också är beroende ... 

Ja allt blir roligare med en burk cola tyvärr......och det suger att kolla på film utan iskall cola light.

Det har ju varit larm om fosfor också och att man dör tidigare. Är det fosfor i cola light?
Svar på tråden Hur farligt är coca cola light?