Smör vs Margarin
Jag bakar en del och för mig är det självklart att baka med riktigt smör, men hur gör ni?
Smör eller margarin? Eller kanske något helt annat? Upplys mig!
Jag bakar en del och för mig är det självklart att baka med riktigt smör, men hur gör ni?
Smör eller margarin? Eller kanske något helt annat? Upplys mig!
Margarin - tyvärr
Jag skulle hellre vilja baka med smör men det är ju mycket dyrare. När jag flyttar hemifrån blir det nog bara smör.
(Men självklart har du rätt. Reagerade dock mest på "vem fan" som att folk som väljer att äta margarin är idioter. För mig som i 19 år växte upp med det hemma så är det helt enkelt så att jag [inte alla] vänjer sig vid den smaken och det är den man vill ha... Då vill man ju inte bli idiotstämplad som en "vem fan".)Eller så känns det inte lika kul nu då vi förutsett vad som kan komma att ske. JoBas exempel ovan är ju ett bra exempel på vad som faktiskt skulle kunna hända här.
Margarin eller olja. Finns inte så mycket att välja på eftersom jag är allergiker.
Nu bakar jag just aldrig men om det händer blir det väl smör, för det brukar vi ha hemma. Jag har däremot inget särskilt emot margarin och är uppvuxen med min mors väldigt goda bullar, bakade med margarin. Jag tror faktiskt jag läste att bullar t.o.m. blir mindre torra om man använder margarin men det är inget jag har testat.
Smör på mackor blir det inte, där föredrar jag helt margarin, gärna med så lite smak som möjligt.
Margarin eller rapsolja, dels för att jag inte märker någon större skillnad i smak, dels för att Livsmedelsverket rekommenderar det.
Margarin bakar jag med för det mesta. Smaksak och jag tycker inte om smör helt enkelt. Lagar mat gör jag i olivolja och bakar gärna med det med om det är nåt som går såklart. Lätta på mackorna.
Smör och raps- eller olivolja.
Skulle aldrig få för mig att baka med margarin! Blir ju mycket godare med smör ju.
Har en vän som bakar jättemycket,men är för snål att använda smör. Snålheten kan bedra visheten som sagt...