• SessanM

Smör vs Margarin

Jag bakar en del och för mig är det självklart att baka med riktigt smör, men hur gör ni?

Smör eller margarin? Eller kanske något helt annat? Upplys mig!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Smör vs Margarin
  • amia01

Smör!!! Alltid smör - till allt! Margarin är rena "kemikaliebomben" och är inget jag vill utsätta familj och vänner för...

• Severus
    amia01 skrev 2013-12-07 22:43:29 följande:
    Smör!!! Alltid smör - till allt! Margarin är rena "kemikaliebomben" och är inget jag vill utsätta familj och vänner för...

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Lena

Smör och kör det 40s på 60% effekt i micron och det blir så mjukt margarin är m man tar det direkt från kylen. Använder bara margarin till veganer och allergiker. Är uppväxt med margarin men tycker smör är godare.

• DeLo
    Amie77 skrev 2013-12-07 21:48:10 följande:
    Är det ingen mjölkprodukt alls i margarin?
    Okej, mjölkfritt och utan D3 (kommer från ullhår). Kör på D2 = veganskt :)
  • DeLo
    Lena skrev 2013-12-07 23:15:21 följande:
    Smör och kör det 40s på 60% effekt i micron och det blir så mjukt margarin är m man tar det direkt från kylen. Använder bara margarin till veganer och allergiker. Är uppväxt med margarin men tycker smör är godare.
    Fast tänk på att carlshamns margarin är det enda veganska (innehåller inte D3). 
  • MiniEgo

Jag är inte säker men jag började fundera på om min halsbränna har upphört helt efter att jag böt till smör från margarin. kan det finnas en koppling där? jag försökte googla men hittade inget givande svar, fick fram detta dock.. recept för halsbränna

• Themis

Beror på. En del bottnar ska ha en viss smak som jag ser det och då blir det Milda.

Till smörsmåkakor tar jag 50-50, för jag får akne av smör, men det minskar markant om jag tar hälften.

Men annat bakmargarin än Milda skulle jag inte köpa, de smakar blä.

Be a voice, not an echo. /Unknown
Svar på tråden Smör vs Margarin