Smör vs Margarin
Jag bakar en del och för mig är det självklart att baka med riktigt smör, men hur gör ni?
Smör eller margarin? Eller kanske något helt annat? Upplys mig!
Jag bakar en del och för mig är det självklart att baka med riktigt smör, men hur gör ni?
Smör eller margarin? Eller kanske något helt annat? Upplys mig!
Margarin kommer inte in i vårt hem. Vi är väldigt noga med vad vi köper för mat, ekologiskt och närodlat så länge det går att få tag på. Det kostar lite extra, men det är det lätt värt! Dessutom nobbar vi, så gott det går, ohälsosamma förpackningar såsom plast och konservburkar. Det gör mig ledsen att folk är så sjukt okritiska till vad dom stoppar i sina barn..
Smör...aldrig, aldrig äckligt margarin
JoBa: Äh, lite krav kan man ju ha på sina medskribenter!! (Men självklart har du rätt. Reagerade dock mest på "vem fan" som att folk som väljer att äta margarin är idioter. För mig som i 19 år växte upp med det hemma så är det helt enkelt så att jag [inte alla] vänjer sig vid den smaken och det är den man vill ha... Då vill man ju inte bli idiotstämplad som en "vem fan".)
Inser att eftersom detta är FL så är det nu stor risk att någon kommer att ge exempel på att "JAG åt BARA margarin i mitt hem tills jag var 25 och JAG har gått över till SMÖR så jo du är en idiot"-inlägg. Väntar med spänning. Eller så är det så att denna diskussion inte får folk att dra igång så, men inget förvånar mig på FL längre.
Margarin.
I fjol bakade jag dock till jul med smör.
Smör till bak/matlagning alt olivolja.
Bregott på smörgåsen, gärna extrasalt! :)