• SessanM

Smör vs Margarin

Jag bakar en del och för mig är det självklart att baka med riktigt smör, men hur gör ni?

Smör eller margarin? Eller kanske något helt annat? Upplys mig!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Smör vs Margarin
  • Amie77
    Severus skrev 2013-12-07 13:01:55 följande:
    SJÄLVKLART smör....Vem fan vill ha margariiiiiiiin?
    Om du läste inlägget ovanför ditt s¨å kan du se att jag "för fan" vill ha margarin. Förklaring finns också.
  • Severus
    Amie77 skrev 2013-12-07 13:06:16 följande:
    Om du läste inlägget ovanför ditt s¨å kan du se att jag "för fan" vill ha margarin. Förklaring finns också.
    Svarade utifrån TS, satt inte och scrollade vad andra svarat
    Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • lilletrille

Margarin kommer inte in i vårt hem. Vi är väldigt noga med vad vi köper för mat, ekologiskt och närodlat så länge det går att få tag på. Det kostar lite extra, men det är det lätt värt! Dessutom nobbar vi, så gott det går, ohälsosamma förpackningar såsom plast och konservburkar. Det gör mig ledsen att folk är så sjukt okritiska till vad dom stoppar i sina barn..

• Severus
    lilletrille skrev 2013-12-07 13:14:16 följande:
    Margarin kommer inte in i vårt hem. Vi är väldigt noga med vad vi köper för mat, ekologiskt och närodlat så länge det går att få tag på. Det kostar lite extra, men det är det lätt värt! Dessutom nobbar vi, så gott det går, ohälsosamma förpackningar såsom plast och konservburkar. Det gör mig ledsen att folk är så sjukt okritiska till vad dom stoppar i sina barn..
    Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • JoBa
    Amie77 skrev 2013-12-07 13:06:16 följande:

Det ena tidstämplat 13.00, det andra 13.01... Förmodligen skrev ni samtidigt. Det är inte små krav du har på vad man skall hinna med(!)
  • Amie77

JoBa: Äh, lite krav kan man ju ha på sina medskribenter!! Glad (Men självklart har du rätt. Reagerade dock mest på "vem fan" som att folk som väljer att äta margarin är idioter. För mig som i 19 år växte upp med det hemma så är det helt enkelt så att jag [inte alla] vänjer sig vid den smaken och det är den man vill ha... Då vill man ju inte bli idiotstämplad som en "vem fan".)

Inser att eftersom detta är FL så är det nu stor risk att någon kommer att ge exempel på att "JAG åt BARA margarin i mitt hem tills jag var 25 och JAG har gått över till SMÖR så jo du är en idiot"-inlägg. Väntar med spänning. Eller så är det så att denna diskussion inte får folk att dra igång så, men inget förvånar mig på FL längre.

• La Lola

Margarin.

I fjol bakade jag dock till jul med smör.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • JoBa
    Amie77 skrev 2013-12-07 14:01:35 följande:
    JoBa: Äh, lite krav kan man ju ha på sina medskribenter!! (Men självklart har du rätt. Reagerade dock mest på "vem fan" som att folk som väljer att äta margarin är idioter. För mig som i 19 år växte upp med det hemma så är det helt enkelt så att jag [inte alla] vänjer sig vid den smaken och det är den man vill ha... Då vill man ju inte bli idiotstämplad som en "vem fan".)

Inser att eftersom detta är FL så är det nu stor risk att någon kommer att ge exempel på att "JAG åt BARA margarin i mitt hem tills jag var 25 och JAG har gått över till SMÖR så jo du är en idiot"-inlägg. Väntar med spänning. Eller så är det så att denna diskussion inte får folk att dra igång så, men inget förvånar mig på FL längre.

Hehe...

Jo, snart kommer väl "meeeen dumpa ASET!!!" när någon skriver om sin man som kom hem med flytande Milda från butiken, när man ju UTTRYCKLIGT bett om SMÖR.

(Men, vad fan, "vem fan" kan man väl skriva med glimten i ögat?)
Svar på tråden Smör vs Margarin