• SessanM

Smör vs Margarin

Jag bakar en del och för mig är det självklart att baka med riktigt smör, men hur gör ni?

Smör eller margarin? Eller kanske något helt annat? Upplys mig!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Smör vs Margarin
  • Capt Janeway

Smör!

Aldrig någonsin margarin. Det är inte ens värdigt att kallas människoföda!

• Lady Paraplyh

Smör, det är nyttigare och godare.

• Severus
    Capt Janeway skrev 2013-12-08 13:56:01 följande:
    Smör!

Aldrig någonsin margarin. Det är inte ens värdigt att kallas människoföda!

Sant
    Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • tessan27

Använder milda mjölkfritt då barnen är mjölkallergiker. Annars hade jag gärna använt smör. Själv har jag alltid Bregott på mackan.

• vampyria2

Ja jag ställer mig i den skaran som använder smör, jag skulle aldrig använda magarin efter som det inte är naturligt och är rent gift som kroppen inte kan göra sig av med sen, kul när ungarna är vuxna och blir sjuka pga något jag stoppade i dem när de var små :/

• Amie77
    tessan27 skrev 2013-12-08 23:14:45 följande:
    Använder milda mjölkfritt då barnen är mjölkallergiker. Annars hade jag gärna använt smör. Själv har jag alltid Bregott på mackan.
    Ah, man måste köpa särskilda mjölkfria för att få det mjölkfritt. Då fattar jag!
  • Millan83

Helst smör! Dottern är dock mjölkallergisk så då är det bara att gilla läget.

• DeLo
    Amie77 skrev 2013-12-08 23:56:54 följande:
    Ah, man måste köpa särskilda mjölkfria för att få det mjölkfritt. Då fattar jag!
    Finns Milda mjölkfritt och Carlshamns mjölkfria. Vassle i de andra vilket jag antar laktos/mjölkproteinallergiska inte tål. 
  • Ann Lee
    tessan27 skrev 2013-12-08 23:14:45 följande:
    Använder också mjölkfritt margarin när jag bakar, har  mjölkallergiker här hemma.
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Herr Grön

Smör.. alltid!!

Angel came down from heaven yesterday (Jimi Hendrix)
  • En till mamma

jag är en sådan som alltid använder smör, men har nu fått ett recept på pepparkakor som min mormor alltid gjorde och där står det margarin. Vilket hade ni då valt smör eller margarin till just detta receptet?

Ursäka trådkapen, men kände att detta var helt rätt tråd att fråga detta i.

• SessanM

En till mamma: Smör! Tror absolut inte att det skulle vara en nackdel :)

• Severus
    Herr Grön skrev 2013-12-10 15:32:43 följande:
    Smör.. alltid!!

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • En till mamma
    SessanM skrev 2013-12-10 18:28:57 följande:
    En till mamma: Smör! Tror absolut inte att det skulle vara en nackdel :)

lite så känner jag med, men blev osäker. men nu blir det smör
  • Zenobia

Bakar ja till sonen blir det margarin. Bakar ja till resterande av familjen och inget han ska äta av blir det smör.
    Hade helst kört bara smör men nu tål sonen inte det så då får det bli margarin.

Svar på tråden Smör vs Margarin