• Jomila

Börjar om igen.

Fick ett tidigt missfall i början av december efter att ha försökt bli gravida sen september 2012. Kändes hemskt, värdelöst, orättvist och fruktansvärt (och en himla massa andra känslor blandat i en enda röra). Det känns fortfarande tungt och sorgligt men vi har kommit igenom och vill såklart bli gravida igen så snart kroppen är redo. Så nu väntar vi in första tant röd och börjar om från början med att räkna dagar mellan senaste mensen, ÄL och BIM. Finns det någon mer därute som är där vi är i bebisverkstaden? Då kan vi ju hänga här tillsammans och heja fram varandra till ett nytt plus på stickan :). Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-17 20:35
    Lägger in vår lilla vi-som-är-med-i-tråden-lista här TS. Om någon mer vill läggas till så är det bara att hojta!

joemal
    Haha, även jag har svårt att hålla isär våra inlägg och vem ni skriver till ibland, mycket förvirrande lika namn vi har valt

Min historia... Jag är snart 29, vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Det tog ett år innan jag blev gravid första gången, det slutade i missfall i vecka 12 och jag skrapades. På tredje försöket efter det blev jag gravid igen, det slutade i ma i vecka 8, fostret hade dött i vecka 6+2. Den gången fick jag tabletter.

Jag har haft en mens sen sista missfallet och räknar nu ner till nästa bim den 17/1. Största funderingen och rädslan just nu är; hur lång tid tar det till nästa gång?

Jomila
    Haha, jag håller med både dig och joemal...lika nicks så här kommer min story;

Jag är 28, sambon 30...slutade skydda oss i oktober 2012 och fick första pluset november 2013. Slutade i missfall v 6+3. På dagen en månad (3 januari) efter mf kom tant röd. Så trots ett kämpigt år med rädsla för att inte kunna bli gravid, sen bli det, och så förlora det...så känns det ändå som man har kommit igenom starkare på andra sidan. Och jag är så tacksam över att det inte blev ma eller utomkveds, att det blev ett tidigt mf och att mensen kom igång snabbt. Och att nu VET vi att vi faktiskt KAN bli gravida. Enorm lättnad!

agneta77
    Tusen tack :) Jag "stoppar in er" i samma inlägg, så kan man lätt gå tillbaks och kika ifall minnet åter skulle svika. ;)
    Min historia: Jag är 36 och sambon är 27. Första barnet. Vi började försöka i sept 2013 och blev gravida direkt. MA i november, ungefär v8+3. Tablettbehandling. Blödde 3v och en dag, ringde in och sa hjälp mig. Blev skrapad 9.12. Blödde till 20.12. Och nu väntar jag på att återigen börja blöda, som om 5 veckor inte vore nog :p

Nimah
    Hej, får jag hänga här med er? Är 31 år, blev gravid första gången i oktober 2010 och fick mf v 6+0. Hade en mens och blev sen gravid men min son som föddes sep 2011. Började försöka på syskon i somras och blev gravid, såg hjärtat i v 8, men fick ma och skrapades i v 10+0 på lucia. Blödde bara några dagar och väntar nu på mensen. Känner mig nästan rädd för att bli gravid igen. Jag vill ju inget hellre men det är så påfrestande att räkna dagarna och bara vänta på mf eller ma. Håller tummarna för er alla!

KeckaW
    Jag heter Rebecka, är 24 år gammal och har en son född i juli 2011. Vi planerade att bli gravida igen i somras och det tog sig på första försöket men på KUB-testet så såg dom att fostret var alldeles för litet och vi fick gå över till gyn och göra ett vul där dom konstaterade att fostret var dött och det blev skrapning samma natt. Jag skrapades 1a oktober och blödde i nästan tre veckor, den 11 nov fick jag en två veckor lång blödning som inte på något vis liknade en mens (kom pyttelite varje dag och ingen mensvärk alls), fick sedan mens igen 16 dec och har absolut ingen aning om när jag har bim, men det återstår väl att se hur det blir med den saken! :p Förmodligen så kommer mensen denna gång också tyvärr, men då kanske jag iaf får en bättre koll på min cykel :)

• Svar på tråden Börjar om igen.
  • Nimah

Tog ett digitalt idag som visade 2-3. Är 12 dagar över bim och 26 dagar sedan äl. Fick ju positiva tester 10 dagar efter äl, så särskilt mycket senare kan den inte varit. Borde slagit över till 3+ i tisdags. Känns inte så kul. Är så himla onödigt med en sån här graviditet. Kommer ju aldrig bli nåt. Tar bara en massa onödig tid och blir en sån stor känslomässig påfrestning. Deppig idag :(

• Jomila
    Nimah skrev 2014-03-01 12:34:13 följande:
    Dumma tant röd. Låter skönt att koppla bort och ta paus. Jag skulle aldrig klara det tyvärr. Hoppas du kan styra dina tankar bättre än jag :)
    Ja, nu ska jag verkligen tokfokusera på att bli smal istället för tjock...haha...kanske pratar kroppen tvärtomspråket? ;)...tråkigt med dina gravtest Nimah...visst hade du fått tid hos bm?
  • agneta77

åh vet ni vad..
    testet tog jag imorse..
    är så tacksam. Med tanke på min ålder (född -77) och att vi gärna vill få 2 barn så är det så oerhört tacksamt att vi verkar ha lätt för att bli gravida. Men, nu börjar den långa oron. Ska försöka så gott jag bara kan att inte oroa ihjäl mig utan komma ihåg att njuta av detta också. Snälla, håll tummarna för att det slutar med bebis denna gång.
    *tusen känslor på samma gång, har svårt att uttrycka mig*

• agneta77
    Nimah skrev 2014-03-02 09:51:30 följande:
    Tog ett digitalt idag som visade 2-3. Är 12 dagar över bim och 26 dagar sedan äl. Fick ju positiva tester 10 dagar efter äl, så särskilt mycket senare kan den inte varit. Borde slagit över till 3+ i tisdags. Känns inte så kul. Är så himla onödigt med en sån här graviditet. Kommer ju aldrig bli nåt. Tar bara en massa onödig tid och blir en sån stor känslomässig påfrestning. Deppig idag :(
    Fasen vad jobbigt. :/ Men, det stiger ju iallafall. Jag är inte alls insatt i detta, så jag vet inte vad jag ska kommentera. Skönt att du får fara på vul snart, hoppas du får svar då. Borde slagit över till 3+ i tisdags, det är 5 dagar sedan.. det låter ju inte som mycket med 5 dagar, men kanske det är det i detta sammanhang, jag vet inte. Men gud så jag hoppas att allt ändå är okej med den lilla du har i magen!!! Jag håller tummarna hårt för dig Nimah! Hjärta

• Nimah
    agneta77 skrev 2014-03-02 20:11:11 följande:

åh vet ni vad..
    testet tog jag imorse..
    är så tacksam. Med tanke på min ålder (född -77) och att vi gärna vill få 2 barn så är det så oerhört tacksamt att vi verkar ha lätt för att bli gravida. Men, nu börjar den långa oron. Ska försöka så gott jag bara kan att inte oroa ihjäl mig utan komma ihåg att njuta av detta också. Snälla, håll tummarna för att det slutar med bebis denna gång.
    *tusen känslor på samma gång, har svårt att uttrycka mig*

Jaa!! Titta där :) Vad roligt! Stort grattis! Kommer säkert gå vägen den här gången för dig. Vad får du för bf?
  • agneta77
    Nimah skrev 2014-03-02 22:22:41 följande:
    Jaa!! Titta där :) Vad roligt! Stort grattis! Kommer säkert gå vägen den här gången för dig. Vad får du för bf?
    Tack snälla! Bf blir ca 8/11 .. :)
  • Augusti82
    agneta77 skrev 2014-03-03 05:59:42 följande:
    Tack snälla! Bf blir ca 8/11 .. :)
    Tjohooo!!!! Grattis!!!! SÅ himla roligt!!!!!

Grattis till dig också Nimah!

Så roligt att komma in o läsa efter någon veckas uppehåll o se så mycket glada nyheter! 
    OChs å roligt för dig Jomila med träningen!!!! 

Själv hade jag ÄL i fre-lör typ och vi hade massor massor med sex. Har kvar gravhormoner i kroppen sen sist pch tror ni inte att bröstvårtorna har börjat ömma till max och det känns som om jag tuggat sönder något i munnen av all metallsmak. Men det känns ju lite konstigt att få symptom så här tidigt. Men å andra sidan förra grav så fick jag jätteömma bröst redan 4-5 dagar efter ÄL. Så hoppas gör man! Har beställt hem rfsu testa tidigt. Någon mer som köpt de tidigare?
  • agneta77
    Augusti82 skrev 2014-03-04 15:53:46 följande:
    Tjohooo!!!! Grattis!!!! SÅ himla roligt!!!!!

Grattis till dig också Nimah!

Så roligt att komma in o läsa efter någon veckas uppehåll o se så mycket glada nyheter! 

OChs å roligt för dig Jomila med träningen!!!! 

Själv hade jag ÄL i fre-lör typ och vi hade massor massor med sex. Har kvar gravhormoner i kroppen sen sist pch tror ni inte att bröstvårtorna har börjat ömma till max och det känns som om jag tuggat sönder något i munnen av all metallsmak. Men det känns ju lite konstigt att få symptom så här tidigt. Men å andra sidan förra grav så fick jag jätteömma bröst redan 4-5 dagar efter ÄL. Så hoppas gör man! Har beställt hem rfsu testa tidigt. Någon mer som köpt de tidigare?

Tack! :) Håller tummarna för dig nu! Jag har inte använt rfsu testa tidigt. Vilken nivå känner det testet av? Jag tog dock ett annat tidigt test (hcg 12) och fick minus dagen efter att jag fått svagt streck med ett annat random test.
  • agneta77

Hej :) nu har jag samlat mig så pass att jag kan skriva litegrann om testandet och felaktigt tidigt test och nidblödning..

Tors 27.2 (äl+11) tog jag första testet (onni, hcg ca 20-25) och fick ett suupersvaagt +. Blev fundersam och förhoppningsfull. Köpte glad i hågen hem ett tidigt (hcg12) test från jobbet. Testade fre 28.2 helt blankt. Nedstämd. Fick lite lite LITE rosa på kvällen. Gissade att mensen var på g. Testade lö 1.3 (apteekin, hcg ca 20-25) och fick liite starkare streck än tors. Även lö fick jag lite lite rosa. Förvirrad!! Vågade börja hoppas på + och började tro att det var nidblödning jag haft. I samband med rosa hade jag också mensvärk. Sen på söndag tog jag det efterlängtade cb digital. Hm vad långt det blev.. :)l

• Augusti82
    agneta77 skrev 2014-03-04 21:02:22 följande:
    Hej :) nu har jag samlat mig så pass att jag kan skriva litegrann om testandet och felaktigt tidigt test och nidblödning..
    Tors 27.2 (äl+11) tog jag första testet (onni, hcg ca 20-25) och fick ett suupersvaagt +. Blev fundersam och förhoppningsfull. Köpte glad i hågen hem ett tidigt (hcg12) test från jobbet. Testade fre 28.2 helt blankt. Nedstämd. Fick lite lite LITE rosa på kvällen. Gissade att mensen var på g. Testade lö 1.3 (apteekin, hcg ca 20-25) och fick liite starkare streck än tors. Även lö fick jag lite lite rosa. Förvirrad!! Vågade börja hoppas på + och började tro att det var nidblödning jag haft. I samband med rosa hade jag också mensvärk. Sen på söndag tog jag det efterlängtade cb digital. Hm vad långt det blev.. :)l
    det ska kunna ta på äl +6 redan. Vad är det för tester du har tagit?? 
Svar på tråden Börjar om igen.