• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Blomster84

Var på VUL igår. Allt såg bra ut. Började med ägglossningtest imorse. Blir FET i naturlig cykel :) beräknad ägglossning inom ett par dagar. Spännande! Sen hamnar ruvningen under vår semester vilket känns skönt. Lättare att fokusera på annat än ruvning när man är ute och reser tror jag.

• MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-06-05 10:34:04 följande:

Var på VUL igår. Allt såg bra ut. Började med ägglossningtest imorse. Blir FET i naturlig cykel :) beräknad ägglossning inom ett par dagar. Spännande! Sen hamnar ruvningen under vår semester vilket känns skönt. Lättare att fokusera på annat än ruvning när man är ute och reser tror jag.

Åh vad kul ni hinner med ett FET innan sommaren :) Jo det är nog ganska skönt att ruva under semestern när man kan fokusera på annat :) 

Får se om vi hinner med ett FET innan vår Kreta resa i slutet av augusti eller om vi får vänta. 

Men åker man bara in till kliniken den dagen man ska göra återföring?
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Barfota4

Vi började med sprutor 3/6 i vårt andra försök. Någon får gärna lägga till mig i listan

Jag får högre menopurdos den här gången för att få fler ägg.

Är det någon mer än Gina43 som har hört att det blir sämre kvalitet på spermierna om det är lågt antal?

• Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-06-08 09:43:15 följande:

Åh vad kul ni hinner med ett FET innan sommaren :) Jo det är nog ganska skönt att ruva under semestern när man kan fokusera på annat :) 

Får se om vi hinner med ett FET innan vår Kreta resa i slutet av augusti eller om vi får vänta. 

Men åker man bara in till kliniken den dagen man ska göra återföring?

Jag ringde samma dag som jag fick mens och dom bokade in ett VUL dagen efter för att kolla om vi kunde köra direkt efter vårt senast ET. (I vanliga fall brukar det tydligen ta lite tid för kroppen att återgå till det normala. Äggstockar ska krympa tillbaka o äggblåserester ska försvinna. Dock såg allt bra ut och dom bokade in ett nytt VUL. Ett par dagar innan beräknad ÄL (ca 10 dafar efter första dagen på mensen) för att kolla endomitium och att där var en lagom stor äggblåsa på gång. Sen blev det ägglossningsstickor och jag fick ÄL igår så har precis ringt kliniken. Dom ska återkomma under dagen med dag för insättning :) vad jag förstod så är ett VUL vanligast och därefter insättning. Det första ultraljudet var bara för att kolla att vi kunde börja köra igen.

Bor ni långt ifrån kliniken?
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-06-08 11:28:53 följande:
    Jag ringde samma dag som jag fick mens och dom bokade in ett VUL dagen efter för att kolla om vi kunde köra direkt efter vårt senast ET. (I vanliga fall brukar det tydligen ta lite tid för kroppen att återgå till det normala. Äggstockar ska krympa tillbaka o äggblåserester ska försvinna. Dock såg allt bra ut och dom bokade in ett nytt VUL. Ett par dagar innan beräknad ÄL (ca 10 dafar efter första dagen på mensen) för att kolla endomitium och att där var en lagom stor äggblåsa på gång. Sen blev det ägglossningsstickor och jag fick ÄL igår så har precis ringt kliniken. Dom ska återkomma under dagen med dag för insättning :) vad jag förstod så är ett VUL vanligast och därefter insättning. Det första ultraljudet var bara för att kolla att vi kunde börja köra igen.

Bor ni långt ifrån kliniken?
    Vi kommer bo i Hästveda då så typ 1.5 timmes bilfärd från kliniken. 
    Men då kommer det iaf bli ett ultraljud innan ET så då blir det förhoppningsvis bara 2 resor dit iaf.

Då i augusti blir det ju 2 månader efter mitt missfall så då borde ju kroppen hunnit att återgå till det normala hoppas jag!

Men är lite rädd att jag kommer bryta ihop totalt om nästa försök misslyckas, kanske inte så kul på en semester när sambon fyller 40. 
  • Gina43
    Barfota4 skrev 2015-06-08 11:12:45 följande:

Vi började med sprutor 3/6 i vårt andra försök. Någon får gärna lägga till mig i listan

Jag får högre menopurdos den här gången för att få fler ägg.

Är det någon mer än Gina43 som har hört att det blir sämre kvalitet på spermierna om det är lågt antal?

En läkare sa det, en annan dementerade det. Svårt att värdera sådan information
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-06-09 07:22:17 följande:
    En läkare sa det, en annan dementerade det. Svårt att värdera sådan information
    Haha svensk sjukvård i ett nötskal :P

Förresten blir det långa protokollet nästa gång då?
  • Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-06-08 21:29:51 följande:

Vi kommer bo i Hästveda då så typ 1.5 timmes bilfärd från kliniken. 

Men då kommer det iaf bli ett ultraljud innan ET så då blir det förhoppningsvis bara 2 resor dit iaf.

Då i augusti blir det ju 2 månader efter mitt missfall så då borde ju kroppen hunnit att återgå till det normala hoppas jag!

Men är lite rädd att jag kommer bryta ihop totalt om nästa försök misslyckas, kanske inte så kul på en semester när sambon fyller 40. 

Vi bor i Hbg så för vår del är det inte så jobbigt att ta oss dit.

Förstår att du är rädd att förstöra firandet och semestern men det kanske är bra att ha annat att tänka på och njuta av om det skulle gå fel. Eller så blir det en riktigt fin present om det går vägen ;)
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-06-09 12:18:25 följande:
    Vi bor i Hbg så för vår del är det inte så jobbigt att ta oss dit.

Förstår att du är rädd att förstöra firandet och semestern men det kanske är bra att ha annat att tänka på och njuta av om det skulle gå fel. Eller så blir det en riktigt fin present om det går vägen ;)
    Vi får se hur vi gör, sen beror det ju på om vi hinner eller inte. 
    Hade varit en underbar present om nästa försök gått hela vägen.

Men efter denna resan så är hoppet inte lika stort längre och jag är verkligen inte den personen som är "oroar sig" men tyvärr kommer jag inte vara lika lugn vid nästa försök.. Har inte kommit över mitt MA helt, min svärmor fick mig att gråta i fredags och hon fick såna skuldkänslor. Jag är inte den personen som gråter offentligt så hon blev ställd men tröstade på en väldigt bra sätt. Kan inte prata med min mamma alls om känslor, hon har inte en enda gång frågat hur jag mår (då passade hon även sonen några timmar när vi var inlagda på sjukhuset för att avsluta "graviditeten") 
    Har faktiskt tur att ha en fantastisk svärmor :)
  • Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-06-09 12:48:17 följande:

Vi får se hur vi gör, sen beror det ju på om vi hinner eller inte. 

Hade varit en underbar present om nästa försök gått hela vägen.

Men efter denna resan så är hoppet inte lika stort längre och jag är verkligen inte den personen som är "oroar sig" men tyvärr kommer jag inte vara lika lugn vid nästa försök.. Har inte kommit över mitt MA helt, min svärmor fick mig att gråta i fredags och hon fick såna skuldkänslor. Jag är inte den personen som gråter offentligt så hon blev ställd men tröstade på en väldigt bra sätt. Kan inte prata med min mamma alls om känslor, hon har inte en enda gång frågat hur jag mår (då passade hon även sonen några timmar när vi var inlagda på sjukhuset för att avsluta "graviditeten") 

Har faktiskt tur att ha en fantastisk svärmor :)

Fy vad trist! Jag har berättat för min mamma ang ivf behandlingarna men hon bryr sig inte nämnvärt. Hon verkar tycka det är mycket roligare att prata med mig om min gravida kusin och förstår inte hur jag kan säga att det är jobbigt att höra om det och inte orkar med släktmiddagar som bara handlar om hennes växande mage. Som du skrev, tacka vet jag svärföräldrar. Även om mina bor i England så hejar dom på oss på alla sätt och vis och är betydligt mer involverade än mina föräldrar. :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö