• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-06-11 20:28:20 följande:

Har inte migrän tendenser. Så tyvärr vet jag ej om det är en biverkning. Läs på fazz vetja, står det om huvudvärk där så kanske det är dumt att prova.

Har de gjort en operation på dig pga endometrios? 2009 rensade fe bort mycket på mig, både endometrios "härdar " men även sammanvöxtningar i buken och en cysta på äggstock. Efter det va jag bra typ till 2014. Men eftersom vi försöker få syskon har jag också givit endometrios rejält med bränsle :( :(

Nej jag har inte fått opereras ännu. Ska träffa en läkare på Endometrioscentrum den 2 juli. Då får den läkaren ta ställning till om det blir aktuellt.

Jag fick inte Enanton. Enligt Pia var det samma sak med Synarela. Hon ville avvakta med det tills jag fått det konstaterat.
  • Blomster84

Då var man ruvare igen. :) allt gick bra imorse och nu är det bara den eviga väntan som återstår. TD 27/6

• MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-06-13 18:42:43 följande:

Då var man ruvare igen. :) allt gick bra imorse och nu är det bara den eviga väntan som återstår. TD 27/6

Åh spännande :) Håller tummarna :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-06-12 19:52:05 följande:
    Nej jag har inte fått opereras ännu. Ska träffa en läkare på Endometrioscentrum den 2 juli. Då får den läkaren ta ställning till om det blir aktuellt.

Jag fick inte Enanton. Enligt Pia var det samma sak med Synarela. Hon ville avvakta med det tills jag fått det konstaterat.
    Hoppas du träffar en vettig läkare på EC ! Och att du får klarhet och får hjälp till att må bättre.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Blomster84

Vi satte in en blastocyst igår morse. I natt gick jag och kissade och såg en rosa flytning på pappret därefter har det inte kommit mer. Kan det vara en nidblödning eller bara lite blod från själva insättningen tro? Har ni några erfarenheter ang detta?

• Libra1
    Blomster84 skrev 2015-06-14 17:01:38 följande:

Vi satte in en blastocyst igår morse. I natt gick jag och kissade och såg en rosa flytning på pappret därefter har det inte kommit mer. Kan det vara en nidblödning eller bara lite blod från själva insättningen tro? Har ni några erfarenheter ang detta?

Det skulle kunna vara både och. Hoppas hoppas att det var en nidblödning. Känner du något?
  • Blomster84
    Libra1 skrev 2015-06-15 12:15:42 följande:

Det skulle kunna vara både och. Hoppas hoppas att det var en nidblödning. Känner du något?

Inte ett dugg. Lite ömma bröstvårtor men det behöver ju inte betyda nåt. Är bara på rd 2 så det är ju alldeles för tidigt att veta om det är nåt el inte. Men eftersom det är helt ostimulerat denna gången vet jag iaf att det antingen är mina egna hormoner eller en evt graviditet om jag känner något och inte några dryga biverkningar av Lutinus el liknande :)
  • mom2012

Spännande! Det finns ju dem som fått blasto som varit på väg att kläckas som känt när den fäste. Kommer du lyckas hålla dig till testdagen? ? :)

• Blomster84

Haha nej. Ska försöka hålla mig till rd 12. Men det lär aldrig funka. Är dock iväg på semester from söndag så antingen lär jag få mens mitt ute i ingenstans på Island eller så får jag kissa på en sticka mitt i naturen. Vi får se. Är väldigt mycket lugnare denna gången konstigt nog. Är nog för att jag inte tagit några hormoner. :)

Hur går det för dig? Kram

mom2012 skrev 2015-06-15 19:10:25 följande:

Spännande! Det finns ju dem som fått blasto som varit på väg att kläckas som känt när den fäste. Kommer du lyckas hålla dig till testdagen? ? :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö