• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-06-01 21:27:24 följande:
    Tänker på er. Så hemskt att ni måste gå igenom detta.... Många kramar....
    Tack fina du :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

mom2012: Ungefär hur lång tid tog det för testet att bli positivt ?
    Låter väldigt märkligt, finns ju de som är "låghormonare" som tar längre tid att plussa.

• mom2012

Målamitthjärta jag är lite osäker på tiden, men jag lämnade det iaf 1h. Vi åt middag sen tittade vi på det av en slump. Idag på morgonen var det negativt test med annat test (testlagrets). Men......mensen lyser med frånvaro och har förhöjd temp fortfarande sedan ägglossning. Den brukar sjunka lagom till mens. Lämnade ett blodprov igår för detta gör mig/oss galna.

• mom2012

Målamitthjärta ang hormoner vid Et. Jag fick lutinus och jag fick stöd av extra hcg från en låg dos ovitrelle var 3e dag. Den sista ovitrelle är ute ur kroppen nu enligt kliniken.

• Blomster84
    mom2012 skrev 2015-06-01 22:11:16 följande:

Tette09 så galen tur kan jag inte bara ha! Om du vetat om min ivf karusell. Sa de något om hög mf risk I om det utvecklades hcg så långsamt? Jag är ändå på cd18 efter ägglossning nu. Borde enligt av allt man läser bli starka plus vid det här laget. Har iof ömma bröst , +3 dagar över bim, ingen mens. Så facit måste väl komma i någon form snart...plus eller mens.

När fick du starkt plus på stickan?

Minns du vilken dag du testade på? Från äggplocket eller återföring.

Tack för din solskenshistoria!

Vad jag har förstått brukar det vara vid utomkveds som hcg ökar långsamt. Det är ju inte direkt missfall dock. Haft två utomkveds själv :(
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-06-02 10:41:06 följande:

Målamitthjärta jag är lite osäker på tiden, men jag lämnade det iaf 1h. Vi åt middag sen tittade vi på det av en slump. Idag på morgonen var det negativt test med annat test (testlagrets). Men......mensen lyser med frånvaro och har förhöjd temp fortfarande sedan ägglossning. Den brukar sjunka lagom till mens. Lämnade ett blodprov igår för detta gör mig/oss galna.

När får du svar på blodprovet? :)
  • mom2012

I eftermiddag tidigast bör jag få svar. Bor på liten ort så min vc måste skicka till närmaste sjukhus som i sin tur skickar till Nordic som i sin tur ska ringa mig......

• MålaMittHjärta

mom2012: Hoppas ni får svar i eftermiddag och slipper vänta på resultatet. Usch den där väntan är jobbig!

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-06-02 12:29:08 följande:

I eftermiddag tidigast bör jag få svar. Bor på liten ort så min vc måste skicka till närmaste sjukhus som i sin tur skickar till Nordic som i sin tur ska ringa mig......

Jag håller tummarna hårt!!! Vet hur galen man blir på dessa testen.
    Kram
  • mom2012

Känns som att jag kapat tråden.... Ber om ursäkt för det.

Libra1 när du fixa extra stöd med ovitrelle var din mens sen då? Jag är på bim +4 dgr nu..brukar aldrig gå över vid ivf.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö