• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-30 08:29:02 följande:

Deppar ihop... varje dag blir strecken svagare så det är helt klart bara ovitrelle som ger utslag på stickan. Sista sprutan torsdags morgon 6.30. Skit me.

Då ska man samla energi till äggdonation i Riga. Har redan en kontakt där så det är resa o undersökning som ska till innan de hittar en donator.

Men neeeej vad tråkigt, skickar styrkekramar !!!
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012

Det mest retfulla är att kroppen spelar mig ett spratt. Ömma bröst. Ingen mens trots bim +1. Brukar få mensen 12 dgr efter äggplock. Kanske ovitrellen som gör att det dröjer? Idag är det dag 15. Men nu 60 h efter sista ovitrelle är det bara ett spökstreck som nästan ej syns på stickan.

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-30 15:37:48 följande:

Det mest retfulla är att kroppen spelar mig ett spratt. Ömma bröst. Ingen mens trots bim +1. Brukar få mensen 12 dgr efter äggplock. Kanske ovitrellen som gör att det dröjer? Idag är det dag 15. Men nu 60 h efter sista ovitrelle är det bara ett spökstreck som nästan ej syns på stickan.

Tänker på dig! Hoppas på det bästa! Usch vilken berg- ochdalbana för er. Ni är så starka och modiga som hållt ut och orkat så länge!
  • mom2012

Ikväll hälsade vi på ett par vänner. De har stora barn i 16 och 18 års ålder. Mitt i fikat kommer fråga från överförfriskad herrn i huset "jaha när kommer nummer 2". Trött jag blir på att folk och kolegor tar sig friheten att fråga. Hade vi velat och kunnat hade vi väl haft fler barn.. .eller så kan man få va nöjd med 1 barn. Dålig tajming dessutom.

• MålaMittHjärta

mom2012: Men fy vad jobbigt, hatar verkligen när folk frågar rakt ut de borde faktiskt förstå hur laddad frågan är!

• MålaMittHjärta

Igår startade MA helt utan smärta kom några klumpar, idag var jag på klinokliniken i 6 timmar, fick sammanlagt 9 cytotec vid 3 tillfällen blev ett VUL och där såg de att allt inte kommut ut men troligtvis på gång, fick de två sista tabletterna sen åkte vi hem för att ta hand om det sista här hemma. Så nu väntar jag på att det sista ska komma ut!

• mom2012

Å målamitthjärta....jag kan inte föreställa mig vad du varit med om idag. Kramis

• mom2012

Någon här som testat med apotekets gravtest och fått falskt positivt? Det var mega negativt. Helt blankt. Sen gick jag och åt middag och när jag sem gick in på wc för att visa mannen att det var blankt....då var där 2 streck! Inget spökstreck. Tydligt streck. Jag är själv helt säker på att det är negativt och blev + pga tiden gått?

Titta själva ....vad säger ni?

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-06-01 18:22:49 följande:

Å målamitthjärta....jag kan inte föreställa mig vad du varit med om idag. Kramis

Förstå gången jag har börjat gråta sen första ultraljudet, den första vi ser på avdelningen är sambons syster (jobbar där som ssk) fick en kram och där börjar man gråta. 

Nu väntar jag bara på att de sista resterna ska komma ut och att man kan börja bearbeta vad som hänt. Usch vill verkligen inte uppleva detta igen!!!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö