• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Men blomster. Hur kan de vara så hjärtlösa. Eller vill de inte prata pga de är rädda att fråga saker som är känsligt? Jobbig sits. Involvera inte dem.om du blir ledsen.

Här är läget märkligt. Mitt blodprov visade att jag varit gravid. Värde 8 där lägsta är 5. Jag trodde först det va pga hcg supporten jag fått med läkare sa nej det va inte pga det. Vi va gravida och den avstannade tidigt. Fick min blödning mer än 10 dgr sent. Bitterljuvt sista försök....

• MålaMittHjärta

Blomster: Men nej vilket tråkigt bemötande, säger som mom2012 undvik dem om du blir ledsen. Blir så trött på människor som inte kan prata om känsliga ämnen jag menar allt är inte guld och gröna skogar.

mom2012: nej fy vad tråkigt att det inte gick hela vägen, hoppades så mycket på er styrkekramar <3

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012

Kliniken tyckte resultatet var så bra att de vill köra ett försök till. De ville ju vi skulle sluta men min man behövde ett försök till. Nu maler kvarnen.....äggdonation eller en till ivf. Hoppet är verkligen något som vi lever på :) Får se hur vi gör efter semestern. De stänger ju ändå....

• Blomster84
    mom2012 skrev 2015-06-09 16:40:18 följande:

Men blomster. Hur kan de vara så hjärtlösa. Eller vill de inte prata pga de är rädda att fråga saker som är känsligt? Jobbig sits. Involvera inte dem.om du blir ledsen.

Här är läget märkligt. Mitt blodprov visade att jag varit gravid. Värde 8 där lägsta är 5. Jag trodde först det va pga hcg supporten jag fått med läkare sa nej det va inte pga det. Vi va gravida och den avstannade tidigt. Fick min blödning mer än 10 dgr sent. Bitterljuvt sista försök....

Men gumman, vad trist att höra... Så nära och ändå så långt borta... Livet är så orättvist! Styrkekramar
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-06-09 22:02:18 följande:

Kliniken tyckte resultatet var så bra att de vill köra ett försök till. De ville ju vi skulle sluta men min man behövde ett försök till. Nu maler kvarnen.....äggdonation eller en till ivf. Hoppet är verkligen något som vi lever på :) Får se hur vi gör efter semestern. De stänger ju ändå....

Ni har tid att fundera iaf. Hoppas ni kan njuta av sommaren. Vi kör FET på lördag. Har så mycket att göra just nu så har knappt hunnit tänka på det faktiskt. Skönt att kunna fokusera på annat. Hoppas det håller i sig efter FET också :)
  • mom2012

Håller tummarna!

Såg att du ska flytta till Hästveda. Inte så långt från oss. Kanske en ivf kaffe dejt vid tillfälle. Skicka privat pm så kan vi prata mer.

• Blomster84
    mom2012 skrev 2015-06-09 22:55:36 följande:

Håller tummarna!

Såg att du ska flytta till Hästveda. Inte så långt från oss. Kanske en ivf kaffe dejt vid tillfälle. Skicka privat pm så kan vi prata mer.

Det var nog menat till MålaMittHjärta fast det var inget citat. Tänkte bara så hon inte missar meddelandet :) kram
  • Gina43

MålaMittHjärta och Blomster: Tråkigt att höra om era mödrar. Är det för att de inte vågar/vill/orkar prata om eller bemöta sådant som kan vara ledsamt för den andre eller är det för att de helt enkelt inte tänker sig för? Jag får lite känslokalla vibbar från min mamma också ibland, som om hon inte förstår eller inser när jag har sorg, mår dåligt eller när det helt enkelt blivit för mycket.

Tur att du har svärmor, MålaMittHjärta. Min svärmor är horribel. Hon frågar oss aldrig hur vi mår eller hur det går. Hon pratar bara om sig själv, vädret eller om någon granne (och det spelar ingen roll om vi exempelvis hade stora saker som bröllop på gång - vårt husköp har hon inte heller kommenterat). Märklig människa.

mom2012: Bittersweet indeed! Verkligen tråkigt att det inte blev mer, men positivt att det ändå var nära! Svårt läge. Ni har en del att tänka på nu förstår jag. Styrkekram till dig!

• MålaMittHjärta

mom2012: Inte många som vet vart den byn ligger så nu blev jag nyfiken :) 
    Då har ni lite att fundera på,hade de ändrat något i behandlingen denna gången för att det gick "bättre"?

gina43: Pratade med min syster häromdagen och hon kände likadant. Min mormor var väldigt speciell när hon levde och hennes uppväxt har inte varit den bästa. Men tråkigt ändå när hon undviker ämnen och tror knappast jag har hört henne säga "jag älskar dig" till någon av oss barn..

Oerhört tacksam finns ju de svärföräldrar som är från helvetet, mina är bra även om svärfar är lite skum. 

• MålaMittHjärta

mom2012: Inte många som vet vart den byn ligger så nu blev jag nyfiken :) 
    Då har ni lite att fundera på,hade de ändrat något i behandlingen denna gången för att det gick "bättre"?

gina43: Pratade med min syster häromdagen och hon kände likadant. Min mormor var väldigt speciell när hon levde och hennes uppväxt har inte varit den bästa. Men tråkigt ändå när hon undviker ämnen och tror knappast jag har hört henne säga "jag älskar dig" till någon av oss barn..

Oerhört tacksam finns ju de svärföräldrar som är från helvetet, mina är bra även om svärfar är lite skum. 

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö