• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43

Tack gulliga ni!

Jag har läst Libras blogg, om Irja. Tack för att du delat med dig om den resan, Libra. Ser att ni hade ett VUL i 4+6 och att man inte såg hinnsäck förrän veckan efter och att ni senare fick se ett litet hjärta slå. Det gör att jag lugnar mig lite. Synd att ni hade de där blödningarna och att det inte gick vägen.

Jo, jag ska prata med kliniken igen på måndag. Då vet jag om HCG stegringen är normal eller inte.

Har lite Lutinus som är över från förra försöket. Tar dem nu när min paket tog slut. Just in case. Några dagar till kan väl inte skada?

• MålaMittHjärta

Gina: Tror faktiskt inte det är någon skada, så om du känner dig trygg så hade jag använt någon extra. Vid förra IVF:en skulle jag använda lutinus till v 8 för risk för överstimulering. 

Nu har min blödning kommit och blir fet denna månaden :) Till kliniken den 14 för ultraljud så hoppas allt ser bra ut efter MA så vi kan köra igång :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-09-03 22:00:55 följande:

Tack gulliga ni!

Jag har läst Libras blogg, om Irja. Tack för att du delat med dig om den resan, Libra. Ser att ni hade ett VUL i 4+6 och att man inte såg hinnsäck förrän veckan efter och att ni senare fick se ett litet hjärta slå. Det gör att jag lugnar mig lite. Synd att ni hade de där blödningarna och att det inte gick vägen.

Jo, jag ska prata med kliniken igen på måndag. Då vet jag om HCG stegringen är normal eller inte.

Har lite Lutinus som är över från förra försöket. Tar dem nu när min paket tog slut. Just in case. Några dagar till kan väl inte skada?

Vad skönt att jag kan lugna lite. Det där var ingen lugn graviditet om man säger så. Så förstår absolut din oro. Jag gick på RMC då och fick komma in en gång i veckan och göra VUL. Nu i efterhand är jag rädd för att det kan ha påverkat negativt. Man vet ju aldrig. Men troligtvis blev det något fel när moderkakan skulle ta över för vår del. :-/

Jag håller tummarna superhårt!!! Så länge du inte blöder så är det positivt. Kramar
  • Gina43
    Libra1 skrev 2015-09-04 09:56:08 följande:

Vad skönt att jag kan lugna lite. Det där var ingen lugn graviditet om man säger så. Så förstår absolut din oro. Jag gick på RMC då och fick komma in en gång i veckan och göra VUL. Nu i efterhand är jag rädd för att det kan ha påverkat negativt. Man vet ju aldrig. Men troligtvis blev det något fel när moderkakan skulle ta över för vår del. :-/

Jag håller tummarna superhårt!!! Så länge du inte blöder så är det positivt. Kramar

Oh ja! Jag var verkligen bättre till mods efter att ha läst. Så tidiga VUL som i vecka 5/6 är inte så vanliga här men verkar vara standard i exempelvis USA, där man har satt upp vissa tydliga riktlinjer kring vad man ska se vid visst HCG-värde. Det finns hur mycket som helst på området att läsa och bekymra sig över. Men det är ju inte ens säkert att man har samma krav på utrustning här som där osv.

Jag tror inte att jag har utomkvedshavandeskap på gång. Hade ju inte mer ont igår. Idag har jag ont, men på andra sidan. Märkligt.

Nåja, vi får se hur det går imorgon. I värsta fall så blev det en massa drama för ingenting. Kom på kant med min man efter att ha känt att min stressgräns för veckan var nådd (att jag inte orkade lyssna på hans vardagsgnäll, inte på toppen av allt annat), men nu är det som sagt okej.
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-09-04 10:44:30 följande:
    Oh ja! Jag var verkligen bättre till mods efter att ha läst. Så tidiga VUL som i vecka 5/6 är inte så vanliga här men verkar vara standard i exempelvis USA, där man har satt upp vissa tydliga riktlinjer kring vad man ska se vid visst HCG-värde. Det finns hur mycket som helst på området att läsa och bekymra sig över. Men det är ju inte ens säkert att man har samma krav på utrustning här som där osv.

Jag tror inte att jag har utomkvedshavandeskap på gång. Hade ju inte mer ont igår. Idag har jag ont, men på andra sidan. Märkligt.

Nåja, vi får se hur det går imorgon. I värsta fall så blev det en massa drama för ingenting. Kom på kant med min man efter att ha känt att min stressgräns för veckan var nådd (att jag inte orkade lyssna på hans vardagsgnäll, inte på toppen av allt annat), men nu är det som sagt okej.
    Hoppas du kan slappna av lite i alla fall. Man får försöka tänka på att det som händer, händer ändå och man kan inte göra något åt det.
  • mom2012

Någon av er som fått ömma bröst &bröstvårtor under stimuleringen. Jag har gonalf men inget mer. Det är första gången detta händer mig, och jag har gjort 10 ivf sedan 2013. Märkligt :) Slemhinnan va iof 10 mm sprutdag 8 (brukar inte ens va så tjock vid åf).

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-09-04 20:50:28 följande:

Någon av er som fått ömma bröst &bröstvårtor under stimuleringen. Jag har gonalf men inget mer. Det är första gången detta händer mig, och jag har gjort 10 ivf sedan 2013. Märkligt :) Slemhinnan va iof 10 mm sprutdag 8 (brukar inte ens va så tjock vid åf).

Du är nedreglerad? Ömma bröst kan ju vara ett tecken på klimakteriet. Märkligt, för du är ju under stimulering. Kanske reagerar din kropp annorlunda denna gång?

..eller är du spontant gravid?
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-09-04 20:50:28 följande:

Jag brukar få mer ömma bröst av själva stimuleringen än vid graviditet. Ingen gång är den andra lik. Låter ju toppen med en tjock slemhinna!!! Spännande!!! :)
  • mom2012

Inte spontant gravid :) ärligt talat för trött för att orka sexliv just nu med alla hormoner, sprutor och ömma äggstockar o mer mediciner. Jag ska inte återföra i denna cykeln så jag hoppas på en fin slemhinna nästa cykel. Våra embryon ska frysas och sen börjar immunologiska behandlingen med kliniken I athen. Sen FET när läkaren anser jag ligger på rätt värden.

• Gina43

HCG hade i princip fördubblats till idag! Hinnsäcken syntes och mättes till ca 10 mm! Den måste ha varit där redan för ett par dagar sedan, bara att man inte såg den? Däremot syntes ingen gulesäck, så det är förstås inte helt bekräftat att det var en hinnsäck. Det som talar för att det var hinnsäcken är det ljusa partiet runt säcken. Gissar att det var dålig visibilitet. Det kändes ju ganska suddigt på skärmen. Det blir nytt tidigt UL och nya HCG-mätningar.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö