• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43

Deppigt idag (jobbrelaterat och segdraget). Fick också frågan om jag är gravid (!). Är ju svullen om magen och det syns tydligt...men jag sa att jag bara ätit och druckit gott i sommar.

Hur mår ni andra?

• mom2012

Här är det mitt i sprutandet. Äggplock måndag. Känns som en evighet dit. Oron är stor ....vi ska frysa alla befruktade ägg om det nu blir några fina nog. Oron är stor att inga går att frysa.......

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-08-31 21:53:08 följande:

Här är det mitt i sprutandet. Äggplock måndag. Känns som en evighet dit. Oron är stor ....vi ska frysa alla befruktade ägg om det nu blir några fina nog. Oron är stor att inga går att frysa.......

Hur länge ska de odlas innan de fryses? Eller ska de frysas så snart efter delningen som möjligt (dvs i princip ingen odling)? Ursäkta om du redan nämnt något om detta tidigare..
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-08-31 20:06:18 följande:

Deppigt idag (jobbrelaterat och segdraget). Fick också frågan om jag är gravid (!). Är ju svullen om magen och det syns tydligt...men jag sa att jag bara ätit och druckit gott i sommar.

Hur mår ni andra?

Varför måste folk alltid fråga? Blir så trött på det där.
    En stor kram till dig!
  • Libra1

Ett stort lycka till på måndag!!! Hoppas att det kommer att gå superbra! :)
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-08-31 20:06:18 följande:

Hur mår ni andra?

Åh jobbigt med dessa kommentarer.. 
    Kram 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Ett stort lycka till på måndag, det kommer säkert gå bra :)
    Förstår oron, men håler tummarna för fina ägg.
  • MålaMittHjärta

För oss blir det FET i ostimulerad cykel, väntar på att blödningen ska komma ( på fredag enligt min mobilapp) och det känns att det borde komma i dagarna. Är väl nu som det är enda gången man vill ha mens :P

Känner mig redo att försöka igen men är samtidigt livrädd att det ska bli ett MA igen.. 

• mom2012

Gina43 Vi vet inte ännu vilken dag de fryser dem. Det beror på utfallet. För vår del faller många bort. De befruktas inte eller så delar delar de sig inte. Sist va en bra cykel med blastosyst! Men definitivt vågar jag ej hoppas på denna gång. Det kanske inte blir något alls till frysen :( Sååå himla orolig redan.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö