• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43

Jobbig dag Uppsökte vård efter måttliga med ihärdiga buksmärtor idag och tänkte att det kanske är en cysta i förstorad äggstock som hugger och ömmar. Ville kolla att det inte var utomkveds på gång i alla fall. Är 5+0 idag (om jag har räknat rätt) och de såg en "uppklarning" men ingen hinnsäck. Att förändringen på slemhinnan fanns där i livmodern talar ju emot utomkvedshavandeskap. De hittade en del vätska i buken och ville kontrollera ev överstimulering. De kollar också hcg. Det oroar mig enormt att de inte såg en hinnsäck! Läkaren sa att det är tidigt, för tidigt för att förvänta sig att se något, att kanske skulle den synas imorgon eller i övermorgon osv. Men jag nojjar som tusan nu. Tänk om det slutar här? Får provsvar imorgon och får då reda på om de vill ta fler prover.

Hoppas att jag kan sova inatt. ...

• mom2012
    Gina43 skrev 2015-09-02 21:55:03 följande:

Jobbig dag Uppsökte vård efter måttliga med ihärdiga buksmärtor idag och tänkte att det kanske är en cysta i förstorad äggstock som hugger och ömmar. Ville kolla att det inte var utomkveds på gång i alla fall. Är 5+0 idag (om jag har räknat rätt) och de såg en "uppklarning" men ingen hinnsäck. Att förändringen på slemhinnan fanns där i livmodern talar ju emot utomkvedshavandeskap. De hittade en del vätska i buken och ville kontrollera ev överstimulering. De kollar också hcg. Det oroar mig enormt att de inte såg en hinnsäck! Läkaren sa att det är tidigt, för tidigt för att förvänta sig att se något, att kanske skulle den synas imorgon eller i övermorgon osv. Men jag nojjar som tusan nu. Tänk om det slutar här? Får provsvar imorgon och får då reda på om de vill ta fler prover.

Oh... men kära du. Jag förstår att du inte mår så bra nu och manga tankar som snurrar.

Jag brukar ha vätska I buken pga min endometrios, det gör ont. Det kan ju vara det som spökar. Hoppas verkligen inte det är början på slutet som du skriver.

Om de tog ett blodprov I dag på HCG be gärna om ett uppföljande blodprov så att du får svar på om HCG stegrar sig normalt och lagom nivåer eller inte. Stegrar det sig som det ska så bör det vara en normal graviditet. Vad jag lärt mig är att HCG är lite lägre och stegrar sig långsammare om det är en sk. ofostrig graviditet (kroppen tror den är gravid men det saknas hinnsäck och foster).

Jag håller tummar och tår för dig. Skriv gärna en rad här när du vet mer..

• Libra1
    Gina43 skrev 2015-09-02 21:55:03 följande:

Jobbig dag smile4.gif Uppsökte vård efter måttliga med ihärdiga buksmärtor idag och tänkte att det kanske är en cysta i förstorad äggstock som hugger och ömmar. Ville kolla att det inte var utomkveds på gång i alla fall. Är 5+0 idag (om jag har räknat rätt) och de såg en "uppklarning" men ingen hinnsäck. Att förändringen på slemhinnan fanns där i livmodern talar ju emot utomkvedshavandeskap. De hittade en del vätska i buken och ville kontrollera ev överstimulering. De kollar också hcg. Det oroar mig enormt att de inte såg en hinnsäck! Läkaren sa att det är tidigt, för tidigt för att förvänta sig att se något, att kanske skulle den synas imorgon eller i övermorgon osv. Men jag nojjar som tusan nu. Tänk om det slutar här? Får provsvar imorgon och får då reda på om de vill ta fler prover.

Det är väldigt tidigt ännu. Jag fick göra 3 VUL en gång innan det syntes. Så säkert ingen fara. Antagligen vätskan som känns. Jag tycker det låter positivt. :)

Hoppas du kan sova!!! När har du det riktiga VUL?
  • Gina43

Tack för stöd!

Riktiga VUL är om två veckor. Sjukhuset ska höra av sig idag ang provresultatet och jag har kontaktat kliniken nu på morgonen för samtal. Vi får se vad HCG ligger. Jobbigt, kan liksom inte tänka på så mycket annat än detta. Är redan sen med göra mig i ordning till jobbet. Förbereder mig på att det kanske inte är någon graviditet... för visst borde man ha kunnat se en hinnsäck nu?!

• Gina43

Har fått provsvar kring OHSS och HCG. Sjukhuset vill att jag kommer in för ny provtagning om ett par dagar. HCG låg normalt (2500). Nu är det ju förändringen i värdet över tid som är avgörande, men utgångsläget kunde ju ha varit sämre.

• Gina43

Jaha, jobbigt att även om vården inte har sagt något så är det normalt att man ser en hinnsäck när HCG ligger på den nivå som jag har. Nu får vi väl se på lördag, men jag förbereder mig på att det inte gått så bra den här gången ändå.

Får glädja mig över att det öht blev ett plus!?

• MålaMittHjärta

Gina: Fy vad jobbigt, men som många säger är det nog lite tidigt att se något i v 5. Men bra de håller koll på HCG nivån.
    Håller tummarna att ni får glädjande besked vid riktiga VUL. 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-03 18:19:29 följande:

Gina: Fy vad jobbigt, men som många säger är det nog lite tidigt att se något i v 5. Men bra de håller koll på HCG nivån.

Håller tummarna att ni får glädjande besked vid riktiga VUL. 

Jag är i 5 +1, dvs tidigt i vecka 6. Hinnsäcken ska ju börja växa i vecka 4 med ca 1 mm per dag och man bör kunna se den i vecka 5? Det är klart att det kan bero på utrustning och erfarenhet vad man ser resp inte ser, men jag blev bedömd av två läkare.

Har läst att man vid HCG nivåer om ca 1500-2000 bör kunna se en hinnsäck, att det talar för ofostrig graviditet/missfall om man inte gör det (det är alltså någon sorts övre gränsvärde). Nu ligger jag ju inte jättehögt över det värdet och vist kan man tänka sig att sikten var dålig, men det känns inte lovande det här

Jag känner mig jättelåg. Tänker gå och lägga mig. Stänga av. Får ta mig igenom dagen imorgon också.
  • mom2012

Tänker på dig och håller tummar och tår för att slöt ser bra ut. Kan du be om ett nytt VUL? Kanske ivf kliniken kan hjälpa till, de har ju bra o modern utrustning

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-03 18:56:03 följande:
    Jag är i 5 +1, dvs tidigt i vecka 6. Hinnsäcken ska ju börja växa i vecka 4 med ca 1 mm per dag och man bör kunna se den i vecka 5? Det är klart att det kan bero på utrustning och erfarenhet vad man ser resp inte ser, men jag blev bedömd av två läkare.

Har läst att man vid HCG nivåer om ca 1500-2000 bör kunna se en hinnsäck, att det talar för ofostrig graviditet/missfall om man inte gör det (det är alltså någon sorts övre gränsvärde). Nu ligger jag ju inte jättehögt över det värdet och vist kan man tänka sig att sikten var dålig, men det känns inte lovande det här

Jag känner mig jättelåg. Tänker gå och lägga mig. Stänga av. Får ta mig igenom dagen imorgon också.
    Kan faktiskt vara så att deras utrustning inte är den bästa... 
    Men som sagt häller tummarna Hjärta
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö