• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43

MålaMittHjärta: Äsch, hon kunde väl låta er få er semester för er. Klart att hon kunde vänta med graviditetsbesked om ni precis tagit er igenom ett missfall! Snacka om att peta i såren..!

...och tyvärr är män lite träskalliga ibland

• Mella79

Mom2012 tack för det långa inlägget ! Efter att jag läst ditt inlägg så har jag snackat med både rmc och min läkaren angående mitt tsh värde! Rmc vill att jag tar upp detta med min ansvariga läkare när jag är inne på kontroll efter att kört synarel i ca 3 mån ! Min andra läkare förklarade att värdet på tsh inte påverkar ägget kvalité men däremot när de befruktade äggen sätts in igen så påverkas de mycket av tsh värdet ! Så långt har ju jag aldrig kommit ! Men än en gång tack och jag ska absolut ta upp detta med rmc !

• mom2012

Libra1 planen är att frysa befruktade ägg. Dag2-3 eller dag5 om jag har sådan tur.

Jag börjar med immunologisk medicin efter äggplock.

Återföring om allt går bra ca september slutet eller oktober. Det dröjde lite pga jag ej va ordentligt nedreglerad av enantonet....

• mom2012

Glömde svara på din andra fråga. Jo jag tror jag läst det o deras prislista att Nordic fryser in ägg från kvinnor som vill avvakt, sjukdom mm mm. Kan va att jag har fel.

Ska dit på måndag. Kan fråga.

Ska kolla äggblåsor, göra schratching o ta cells prov. Busy day :)

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-08-27 15:47:03 följande:

Coucou!

Kikar in efter en resa. Jag kom hem igår. Var borta en stor del av ruvningstiden och imorgon är det redan TD (!). Tiden sedan ÄP har gått väldigt fort och jag har inte haft tid att engagera mig så mycket i annat än resan, förberedelserna och de som vi hälsade på. Det är första rundan med IVF som jag inte har tjuvtestat!

De första dagarna mådde jag prima (hade ju ganska ont innan ÄP och strax efter - var faktiskt rätt risig) och kände mig återställd, men sedan började äggstockarna att kännas allt mer. De blev större igen. Nu ömmar de en hel del. Jag mår sämre för varje dag nu och jag är smått illamående ibland. Är lite andningspåverkad också, känner mig lätt andfådd då och då.

Igår var jag inte riktigt i form för att pinna runt på en flygplats med packning och ett småbarn (tur att min man tog allt). Hade jag varit i tjänst hade jag sjukskrivit mig idag. I skrivande stund ligger jag i sängen efter ett ärende och planerar att göra så lite som möjligt resten av dagen.

Har meddelat kliniken och de vill höra hur jag mår imorgon.

Spännande att se om det blir plus på stickan denna gång! Det är ju ganska likt den gång då jag blev gravid. När jag kände av äggstockarna igen testade jag på RD9 och fick ett svagt men tydligt plus den gången. Imorgon får vi se. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro!

Åh spännande och håller tummarna :) 
    Tyckte jag kände igen alla symtom som med sonen när jag lyckades med förra (även om det nu inte slutade så bra).
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-08-28 09:36:17 följande:

Åh spännande och håller tummarna :) 

Tyckte jag kände igen alla symtom som med sonen när jag lyckades med förra (även om det nu inte slutade så bra).

Tack! Det blev ett plus imorse (som du såg en annan tråd). Den här gången är det annorlunda. Förra gången var jag inte illamående, vilket jag har var en stor del av morgonen och lite då och då igår. Det är dock bättre med äggstockarna nu.

Många tankar i huvudet just nu. Är glad att det öht blev ett plus, men i glädjen finns nu en rädsla att något ska gå fel eftersom det var komplicerat förra gången. Fick precis reda på att en annan mammakompis också är gravid, fast på naturlig väg denna gång. I bästa fall följs vi åt, men i värsta fall så... tja...fast nu får jag ju ta det som det kommer, eller hur?
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-08-28 12:39:20 följande:
    Tack! Det blev ett plus imorse (som du såg en annan tråd). Den här gången är det annorlunda. Förra gången var jag inte illamående, vilket jag har var en stor del av morgonen och lite då och då igår. Det är dock bättre med äggstockarna nu.

Många tankar i huvudet just nu. Är glad att det öht blev ett plus, men i glädjen finns nu en rädsla att något ska gå fel eftersom det var komplicerat förra gången. Fick precis reda på att en annan mammakompis också är gravid, fast på naturlig väg denna gång. I bästa fall följs vi åt, men i värsta fall så... tja...fast nu får jag ju ta det som det kommer, eller hur?
    Grattis!!! :)

Försök att ta en dag i taget. Vet att det är svårt och oroande.
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-08-28 12:39:20 följande:

Jo :) Svårt att sluta tänka "tänk om" är ju en vissa delmål som ska klaras av. Men håller tummarna för er :)

Är vad kul att vara gravid tillsammans med en kompis, om inte så får man väl "deal with it later"

Sambons andra syster fick en son imorse :) Jättesöt lite plutt, är lite bebisfeber på sambons sida, hoppas vårt nästa försök lyckas.. om inte så får man väl deal with it later..
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö