• Anonym (Ett sk sliddjur)

"Sliddjur"

Idag klickade jag in i en facebookgrupp där de gång på gång använde sig av ordet "sliddjur". (Även "hondjur", "slinka", "sköka" och andra liknande ord dök upp.) Är nu lite intresserad av hur ni på Familjeliv förhåller sig till ordet "sliddjur".

Använder du det ordet?
    Varför/varför inte?
    Känner du något för ordet (positivt/negativt)?

Intressant tilläggsinfo:
    Är du man/kvinna och är du singel/i ett förhållande?

• Svar på tråden "Sliddjur"
  • Anonym (Usch)

Negativ känsla.

Kvinna och singel.

• Anonym (Barnsligt)

Jag talar man/kvinna ordet sliddjur känns bara nedvärderande och något barnsligt.

Känner vidare inget behov av ordet, ingen är ju ett kön, man är individer som är man eller kvinna

Känns mest som trams

Man

singel

• TanganyikaIka

Det kan inte vara annat än begåvningsreserven som använder sådana ord och uttryck. Gift, kvinna och har aldrig och skulle aldrig någonsin använda ett sånt ord om en människa. 

• shenman

ignorera och gå vidare. Folk som har behov att använda sig av glåpord är inte värda min tid.

• bängolle

Slidhornsdjur finns ju. Som får och liknande. Som nämnts ovan. Osäker på om de är speciellt slampiga av sig.

• NyttNamn

Ser ut som du varit inne och surfat lite på flashback... Bland omogna töntar... Där brukar det ordet användas flitigt... Vidrigt ord faktiskt, och sjukt barnsligt.. En kille som använder det ordet kan aldrig ens få komma i närheten av just en slida... :-S

Pour some sugar on me...
  • Emmi27

Aldrig hört ordet förut. Min första tanke var att det är slang för flatlöss på tjejer haha

Läst 783 gånger och bara 8 svar, kom igen folk.

(Tack för svaren hittills, intressant att höra vad ni tycker. Solig)

Svar på tråden "Sliddjur"