• Anonym (Ett sk sliddjur)

"Sliddjur"

Idag klickade jag in i en facebookgrupp där de gång på gång använde sig av ordet "sliddjur". (Även "hondjur", "slinka", "sköka" och andra liknande ord dök upp.) Är nu lite intresserad av hur ni på Familjeliv förhåller sig till ordet "sliddjur".

Använder du det ordet?
    Varför/varför inte?
    Känner du något för ordet (positivt/negativt)?

Intressant tilläggsinfo:
    Är du man/kvinna och är du singel/i ett förhållande?

• Svar på tråden "Sliddjur"
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-24 12:10:24 följande:
    ja ja du fattade väl för 17 vad jag menade!!(facepalm)

R&S = relationer OCH samlevnad.
    Tjosan hoppsan och facepalm på dig själv hörredu. Men tack för infon om förkortningen.

Av vilken anledning använder sig svarta av nigger (eller menade du nigga) till varandra då?
  • EnLitenSvamp
    Anonym (Ett sk sliddjur) skrev 2013-12-24 12:17:58 följande:
    Tjosan hoppsan och facepalm på dig själv hörredu. Men tack för infon om förkortningen.

Av vilken anledning använder sig svarta av nigger (eller menade du nigga) till varandra då?
    Nu är det Jul och moderatorena är hänsynslösa när det gäller att ge mig varningar så jag ska linda in det hela så gott jag kan.

Visst, jag skrev fel när jag skrev nigger när jag menade nigga vilket någon med en normal IQ borde listat ut. Vet inte om du försöker göra dig dum eller om det är på allvar. 

Inte alla men en hel del svarta använder sig av ordet nigga när det tilltalar varandra. Vissa tror jag inte ens riktigt tänker på ordets betydelse utan använder sig av det slentrianmässigt. Andra använder det förmodligen medvetet för att ordets fula betydelse ska försvinna för att bara ersättas med ordet svart. (då negrer är svarta om du inte visste det) Ordet nigga är även ett ord som används i (framförallt) Amerikanska gangsterfilmer men det kanske du missat då uppenbarligen inte verkar äga en TV samt nyss fått hem internet (14,2 modem)

God Jul på dig!!!!

Efter detta inlägg lämnar jag din fina tråd...
    Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.
  • Capt Janeway

Sliddjur är ett ord jag har sett användas av omogna killar på Flashback. Förmodligen bittra män som aldrig lyckats få ihop det med en tjej och därför känner ett behov av att spy ur sig förakt. Skylla sina egna tillkortakommanden på kvinnor helt enkelt.

Mogna och utbildade män på Flashback känner nog inte det behovet av att använda dylika ord.

• EnLitenSvamp
    Capt Janeway skrev 2013-12-24 12:40:12 följande:
    Sliddjur är ett ord jag har sett användas av omogna killar på Flashback. Förmodligen bittra män som aldrig lyckats få ihop det med en tjej och därför känner ett behov av att spy ur sig förakt. Skylla sina egna tillkortakommanden på kvinnor helt enkelt.

Mogna och utbildade män på Flashback känner nog inte det behovet av att använda dylika ord.
    Inte allt för sällan så kallar jag dem för kukdjur isof.
    throw me to the wolves and i will return leading the pack.
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-24 13:09:12 följande:
    Inte allt för sällan så kallar jag dem för kukdjur isof.
    Nämen titta, du kom tillbaka.

Då passar jag på att ställa en följdfråga till dig, som du såklart får välja själv om du vill svara på eller ej: hur ser du någon koppling mellan användandet av nigger och användandet av sliddjur?
  • Anonym (yes)

Sliddjur är ett djur man likt en hund håller hemma i ett syfte.

• EnLitenSvamp
    Anonym (Ett sk sliddjur) skrev 2013-12-24 13:15:38 följande:
    Nämen titta, du kom tillbaka.

Då passar jag på att ställa en följdfråga till dig, som du såklart får välja själv om du vill svara på eller ej: hur ser du någon koppling mellan användandet av nigger och användandet av sliddjur?
    Kunde inte hålla mig då jag insåg att min närvaro i denna tråd är av högsta vikt. 

Ordet nigger ser jag väl som ett mycket nedlåtande ord av svarta. Ordet sliddjur ser jag som ett fruktansvärt dåligt försök till förolämpning. Jag måste passa på att poängtera att jag aldrig hört ordet sliddjur IRL.

Är hemskt nyfiken på att veta hur TS (du) ser på det hela. Anser du att det är lika fult som att kalla en svartman nigger? 
    Anonym (yes) skrev 2013-12-24 13:19:53 följande:

Sliddjur är ett djur man likt en hund håller hemma i ett syfte.

Öhhh va?? 

Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.
  • fluu

Nej, jag använder inte det. Trodde det var ett ord som enbart förekom på flashback..

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • EnLitenSvamp
    fluu skrev 2013-12-24 17:56:14 följande:
    Nej, jag använder inte det. Trodde det var ett ord som enbart förekom på flashback..
    Nej ordet har spridit sig like en löpeld.

Jag har ordet sliddjur i min presentation {#emotions_dlg.djavulsk} 
    throw me to the wolves and i will return leading the pack.
  • Sarakechi

Jag är kvinna och i ett förhållande, jag finner ordet sliddjur roligt och använder det i ett ironiskt syfte.

Svar på tråden "Sliddjur"