Anonym (Ett sk sliddjur) skrev 2013-12-24 12:17:58 följande:
Tjosan hoppsan och facepalm på dig själv hörredu. Men tack för infon om förkortningen.
Av vilken anledning använder sig svarta av nigger (eller menade du nigga) till varandra då?
Nu är det Jul och moderatorena är hänsynslösa när det gäller att ge mig varningar så jag ska linda in det hela så gott jag kan.
Visst, jag skrev fel när jag skrev nigger när jag menade nigga vilket någon med en normal IQ borde listat ut. Vet inte om du försöker göra dig dum eller om det är på allvar.
Inte alla men en hel del svarta använder sig av ordet nigga när det tilltalar varandra. Vissa tror jag inte ens riktigt tänker på ordets betydelse utan använder sig av det slentrianmässigt. Andra använder det förmodligen medvetet för att ordets fula betydelse ska försvinna för att bara ersättas med ordet svart. (då negrer är svarta om du inte visste det) Ordet nigga är även ett ord som används i (framförallt) Amerikanska gangsterfilmer men det kanske du missat då uppenbarligen inte verkar äga en TV samt nyss fått hem internet (14,2 modem)
God Jul på dig!!!!
Efter detta inlägg lämnar jag din fina tråd...