• Anonym (Ett sk sliddjur)

"Sliddjur"

Idag klickade jag in i en facebookgrupp där de gång på gång använde sig av ordet "sliddjur". (Även "hondjur", "slinka", "sköka" och andra liknande ord dök upp.) Är nu lite intresserad av hur ni på Familjeliv förhåller sig till ordet "sliddjur".

Använder du det ordet?
    Varför/varför inte?
    Känner du något för ordet (positivt/negativt)?

Intressant tilläggsinfo:
    Är du man/kvinna och är du singel/i ett förhållande?

• Svar på tråden "Sliddjur"
  • Sarakechi

Folk som TS o andra har alltså inte allvarligare problem än såhär att oroa sig för?

• EnLitenSvamp
    Sarakechi skrev 2013-12-24 18:19:33 följande:
    Jag är kvinna och i ett förhållande, jag finner ordet sliddjur roligt och använder det i ett ironiskt syfte.
    +1

Jag gillar verkligen digHjärta
    Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.
  • Sarakechi

EnLitenSvamp: Haha detsamma

• Sarakechi

EnLitenSvamp: Hoppas mitt hjärta kom med, surfar via mobilen, vet inte hur man citerar någon via appen..:) ❤️❤️❤️

• EnLitenSvamp
    Sarakechi skrev 2013-12-24 18:39:20 följande:
    EnLitenSvamp: Hoppas mitt hjärta kom med, surfar via mobilen, vet inte hur man citerar någon via appen..:) ❤️❤️❤️

Nej det gjorde det inte men nu när du säger det så vet jag att det är där Skrattande

God Jul

• vetdet
    Sarakechi skrev 2013-12-24 18:25:49 följande:
    Folk som TS o andra har alltså inte allvarligare problem än såhär att oroa sig för?

Man får alltså inte bry sig om saker om de inte är allvarliga? Frågan är då vad som klassas som allvarligt och vem som bestämmer vad som är allvarligt nog. Du bryr dig antagligen inte om något förutom oroligheterna i Syrien och alla barn som svälter. Jag bryr mig om dessa saker också MEN det hindrar inte mig från att bry mig om andra saker. Känns väldigt tråkigt att vara så enkelspårig som du, ganska tråkig om jag ska vara ärlig. Hemskt att vara med någon som endast pratar om en sak hela tiden.
  • EnLitenSvamp
    vetdet skrev 2013-12-24 18:46:59 följande:

Man får alltså inte bry sig om saker om de inte är allvarliga? Frågan är då vad som klassas som allvarligt och vem som bestämmer vad som är allvarligt nog. Du bryr dig antagligen inte om något förutom oroligheterna i Syrien och alla barn som svälter. Jag bryr mig om dessa saker också MEN det hindrar inte mig från att bry mig om andra saker. Känns väldigt tråkigt att vara så enkelspårig som du, ganska tråkig om jag ska vara ärlig. Hemskt att vara med någon som endast pratar om en sak hela tiden.
    Så bara för att hon enligt dig verkar snöa in sig på vissa trådar och ämnen på FL så blir hon per automatik tråkig även fast du har noll koll på hennes hela liv? Du nämnde dessutom två saker men avslutar inlägget med att skriva  "Hemskt att vara med någon som endast pratar om en sak hela tiden."

throw me to the wolves and i will return leading the pack.
  • vetdet
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-24 19:02:17 följande:
    Så bara för att hon enligt dig verkar snöa in sig på vissa trådar och ämnen på FL så blir hon per automatik tråkig även fast du har noll koll på hennes hela liv? Du nämnde dessutom två saker men avslutar inlägget med att skriva  "Hemskt att vara med någon som endast pratar om en sak hela tiden."

Du verkar inte förstå vad jag skrev. Läs gärna igen :)
  • EnLitenSvamp
    vetdet skrev 2013-12-24 19:34:38 följande:

Du verkar inte förstå vad jag skrev. Läs gärna igen :)
    Tro det eller ej men jag förstod vad du menade och var det verkligen nödvändigt då att kommentera det första du skrev? Nej inte enligt mig.

Därför valde jag att bara "svara" på den sista delen av ditt inläggTungan ute
  • vetdet
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-24 19:39:48 följande:
    Tro det eller ej men jag förstod vad du menade och var det verkligen nödvändigt då att kommentera det första du skrev? Nej inte enligt mig. Därför valde jag att bara "svara" på den sista delen av ditt inlägg

Det var väl verkligen en nödvändig kommentar. Däremot var hen som jag citerades kommentar fruktansvärt onödig. Man får ju tydligen inte bry sig om saker enligt hen. Och jag vet inte om jag skulle tycka att det var så roligt att samtala med en människa som endast gnatar om en sak.
Svar på tråden "Sliddjur"