Styggstol?
Vad säger ni om styggstol? Rätt eller fel? Jag känner några som använder sig av det och vill höra lite reaktioner.
Vad säger ni om styggstol? Rätt eller fel? Jag känner några som använder sig av det och vill höra lite reaktioner.
Styggstol? Det har jag aldrig hört talas om...tack och lov. Men det låter ju som en omskrivning av skamvrå?
Det skulle aldrig falla mig in att kränka ett barn så. Och mig veterligen är det ingen i min bekantskapskrets som använder sig av såna dumheter heller.
Styggstol? Det har jag aldrig hört talas om...tack och lov. Men det låter ju som en omskrivning av skamvrå?
Det skulle aldrig falla mig in att kränka ett barn så. Och mig veterligen är det ingen i min bekantskapskrets som använder sig av såna dumheter heller.
Gudars, så dumt.
När barnet gör något hen inte ska så tycker jag man ska förklara varför man inte ska göra på det viset. Absolut inte hota och straffa barnet
Vansinnigt dum idé, som är till för inkompetenta föräldrar.
Jag håller med övriga och barn eller inte, du verkar ha hjärtat på rätt ställe TS. Stackars liten Jag förstår att man gärna inte vill ifrågasätta någon annans föräldraskap men har du pratat något med dina bekanta om detta?
larsh.files.wordpress.com/2009/02/timeout-som-metod-i-barnuppfostran.pdf
Jag håller med övriga och barn eller inte, du verkar ha hjärtat på rätt ställe TS. Stackars liten Jag förstår att man gärna inte vill ifrågasätta någon annans föräldraskap men har du pratat något med dina bekanta om detta?
larsh.files.wordpress.com/2009/02/timeout-som-metod-i-barnuppfostran.pdf
Vi låter barnen vara på en mindre mjuk matta vi har mitt i ett rum. Dom får sitta och stå, men inte ligga. Mattan är längre ut från en vägg ganska så mitt i rummet, och inte i något hörn. Barnen blir vare sig isolerade eller ignorerade. Själv fick jag när jag var liten gå till mitt rum. Inte inlåst på något sätt, men dörren stängdes och det kändes som att sitta i fängelse. Därför har vi istället valt en vrå på en matta, ingen skam i det, men en konsekvens av negativt handlande.