• Anonym (Arg och ledsen)

Snälla läs!

För att göra det hela kort. Exmaken och jag delar vårdnaden, har två barn på 9 och 6 år. Han har dem enbart varannan helg lör-sön. Nu vill vi flytta in till stan och barnen behöver därmed byta skola vilket deras pappa inte vill skriva på. Han ger mig ingen förklaring till varför utan säger bara att jag ska köra den biten det behövs och lämna barnen på gamla skolan trots att vi flyttar. Har han rätt till det? Vad gör jag??

• Svar på tråden Snälla läs!
  • Queenie70

Skolbyte är ju en väldigt stor sak, så om det finns nån praktisk möjlighet att barnen kan gå kvar (och så låterbdet ju) så är det nog du som förälder som får göra dig omaket. Du kanske kan ta körkort, eller barnen bo v, v. Hos pappan?

Jag orkar allvarligt inte bra svara på alla era kommentarer då inte nån utav er verkar vilja veta det hela från grunden utan dömmer. Synd!

• Anonym (Z)
    Anonym (Arg och ledsen) skrev 2013-12-29 18:43:43 följande:
    Jag orkar allvarligt inte bra svara på alla era kommentarer då inte nån utav er verkar vilja veta det hela från grunden utan dömmer. Synd!

Berätta då får vi se utifrån vad lagen säger om det kan bli som du vill

.., med mig pch ha dem mer än lör- sön vill han inte har redan frågat och tom föreslagit fre-sön vilket han inte heller vill

• Life
    Anonym (Arg och ledsen) skrev 2013-12-29 18:43:43 följande:

Vad har hänt från grunden? Skriv in det i trådstarten så läser vi... Jag förstår din frustration TS men vad tycker barnen om att bryta upp från sin nuvarande skola? Är detta val bäst för dem?

Det är ju alltid svårt att svara i trådar då mycket info inte framkommer (och det är ju helt ok, en del är mer personligt än annat-man väljer ju vad man vill berätta).

Men hur är barnens relation till sin pappa? Har ni dem varannan vecka eller bor de med dig på heltid?
  • Anonym (Z)
    Anonym (Arg och ledsen) skrev 2013-12-29 18:45:52 följande:
    .., med mig pch ha dem mer än lör- sön vill han inte har redan frågat och tom föreslagit fre-sön vilket han inte heller vill

Är det bara det så har du lagen mot dig, DU får flytta men inte era barn om han inte skriver under flyttpapper och skolpapper, sorry men så ser det ut vare sig du gillar det eller ej
  • Brumma
    Anonym (Arg och ledsen) skrev 2013-12-29 17:47:42 följande:

Sen verkar fu kunna lika mycket om lagen dom han när du skriver så där! Lagen säger att man ska tillgodose barnens bästa och det är väl knappt det när dem i den åldern ska ta bussen till skolan! Kolla lagen innan du är stor i käften.
    Tyvärr gör dina extremt aggressiva svar till ganska sakliga inlägg att man inte direkt känner empati för dig... Om du tänder på alla cylindrar för ett sådant svar som du svarade på här så tappar man liksom lusten att hjälpa..

Synd, för jag tror många skulle kunna göra just det..
    Life skrev 2013-12-29 18:49:13 följande:
    Vad har hänt från grunden? Skriv in det i trådstarten så läser vi... Jag förstår din frustration TS men vad tycker barnen om att bryta upp från sin nuvarande skola? Är detta val bäst för dem?

Det är ju alltid svårt att svara i trådar då mycket info inte framkommer (och det är ju helt ok, en del är mer personligt än annat-man väljer ju vad man vill berätta).

Men hur är barnens relation till sin pappa? Har ni dem varannan vecka eller bor de med dig på heltid?

Vi bor på ett väldigt kriminell och oroligt område där det händer mycket. Har velat flytta härifrån länge men inte lätt att hitta lägenhet. Deras pappa bodde själv här men flyttade in till stan. Han godkänner flytten men inte skolbyte. Han har dem varannan helg lör-sön, han vill inte ha dem mer. Barnen vill gärna flytta då dem inte trivs i skolan pga mobbing, otrevliga påhopp av andra barn mm. Han ger mig inget direkt svar varför utan säger med ett leende att jag får skjutsa dem varje dag, vilket tom gudarna vet om handlar enbart om att jävlas med mig.
    Anonym (Arg och ledsen) skrev 2013-12-30 01:02:26 följande:
    Vi bor på ett väldigt kriminell och oroligt område där det händer mycket. Har velat flytta härifrån länge men inte lätt att hitta lägenhet. Deras pappa bodde själv här men flyttade in till stan. Han godkänner flytten men inte skolbyte. Han har dem varannan helg lör-sön, han vill inte ha dem mer. Barnen vill gärna flytta då dem inte trivs i skolan pga mobbing, otrevliga påhopp av andra barn mm. Han ger mig inget direkt svar varför utan säger med ett leende att jag får skjutsa dem varje dag, vilket tom gudarna vet om handlar enbart om att jävlas med mig.

Självklar blir man arg när man får ett sådant bemötande utav nån som inte känner till det hela och utan frågor bara dömmer en.
    Brumma skrev 2013-12-30 00:58:31 följande:
    Tyvärr gör dina extremt aggressiva svar till ganska sakliga inlägg att man inte direkt känner empati för dig... Om du tänder på alla cylindrar för ett sådant svar som du svarade på här så tappar man liksom lusten att hjälpa..

Synd, för jag tror många skulle kunna göra just det..

Självklar blir man arg när man får ett sådant bemötande utav nån som inte känner till det hela och utan frågor bara dömmer en.
Svar på tråden Snälla läs!