Anonym (tror...) skrev 2013-12-30 01:51:00 följande:
Tror familjerätten kan hjälpa. Om han bortser från barnens bästa för att jävlas kommer du vinna stort. Sen anser jag personligen att barnen är tillräckligt gamla att bestämma själva vilken förälder de vill bo hos. Om de inte vill bo hos pappa lör-sön varannan vecka är det då "inte delad vårdnad längre" och du kan då säkert söka för ensam vårdnad med. Inte så insatt alls faktiskt men det är nog vad jag tror iaf
Nej jag tror inte barnen får bestämma när de är så små. När jag var yngre så var det 15år som gällde för att bestämma var man ville bo, vet inte om det stämmer dock, kan ju lika gärna vara mina föräldrar som ljög.
Sen kan man inte lita på att det blir bra i rätten heller, jag och mina syskon ville bo enbart hos min pappa pga omständigheter men blev tvungna att bo vh hos mamma för "det är inte bra att inte ha kontakt med sin mamma".
Men det är klart att något måste göras så att barnen kan byta skola. Nya ungar i klassen brukar ju vara ganska populära så det blir nog inga problem. Ta kontakt med soc och ta det därifrån.