• Anonym (besviken)

Besviken

Min enda vän önskade mig inte en god jul. Själv har hon familj och vänner. Är det inte illa att hon inte ens kunde önska mig en god jul? Borde man inte tänka lite extra på ensamma människor kring jul?
    '
    I normala fall brukar vi höras av ca 1-2 gånger per vecka. 

• Svar på tråden Besviken
  • Anonym (besviken)

Hon "glömmer" dessutom min födelsedag varje år. 

• Anonym (besviken)
    Anonym (Karl) skrev 2013-12-31 09:46:31 följande:
    Här har du ju en kanske blivande kompis TS! Vill inte låta dryg lr nedlåtande på något sätt men har hon aldrig fingertoppskänsla som du beskriver hon så varför hade du väntat dig ett mess av henne när du känner hon så väl, helst när du inte skickade själv? Och jo jag vet exakt hur det är å vara ensamen på jul...
    Du säger att du vet hur det är att vara ensam till jul, men jag är ensam hela tiden. Det är en stor skillnad.
  • Anonym (besviken)

Hon struntade i att höra av sig till mig veckan innan jul och under hela julveckan. Hon hörde av sig först idag.. Då är det endast prat om allt hon ska göra med familjen och vänner. Inga frågor alls om hur jag har det.

• Anonym (besviken)
    Shorona skrev 2013-12-31 11:08:48 följande:
    Ts, varför kunde inte du smsa henne?
    Det var väl knappast hon som behövde höra "god jul". Hon hade chansen att visa en ensam människa lite omtanke, men gjorde det inte. 
  • Evm

Är det så svårt att skriva det riktiga problemet i TS? Problemet är alltså att hon är en dålig kompis, inte att hon inte önskade god jul? Hade du skrivit det i TS hade du garanterat fått andra svar.

• Anonym (besviken)
    Evm skrev 2013-12-31 11:16:32 följande:
    Är det så svårt att skriva det riktiga problemet i TS? Problemet är alltså att hon är en dålig kompis, inte att hon inte önskade god jul? Hade du skrivit det i TS hade du garanterat fått andra svar.
    Jag tycker att det var dåligt av henne att inte visa sin omtanke på självaste julafton. Det är så simpelt att sms:a två ord till en person. 
  • Shorona
    Anonym (besviken) skrev 2013-12-31 11:14:04 följande:
    Det var väl knappast hon som behövde höra "god jul". Hon hade chansen att visa en ensam människa lite omtanke, men gjorde det inte. 
    Men om den frasen inte betyder något för henne då? Kanske är därför hon inte smsade?

Eller så kanske hon förväntade sig att DU hörde av dig till henne först om hon är van vid att vara den som tar kontakt?

Svårt att veta när jag inte vet hur eran relation är vanligtvis. Och om du ofta har en offerkofta på eller om det är befogat just nu.
  • Anonym (besviken)
    Evm skrev 2013-12-31 11:20:54 följande:
    Varför gjorde du inte det då?
    Det är knappast hon som är den ensamma och olyckliga.
Svar på tråden Besviken