• Anonym (besviken)

Besviken

Min enda vän önskade mig inte en god jul. Själv har hon familj och vänner. Är det inte illa att hon inte ens kunde önska mig en god jul? Borde man inte tänka lite extra på ensamma människor kring jul?
    '
    I normala fall brukar vi höras av ca 1-2 gånger per vecka. 

• Svar på tråden Besviken
  • Anonym (nm)
    Anonym (besviken) skrev 2013-12-31 07:51:54 följande:
    Nu är det ju knappast hon som ligger i underläge. Det är jag som får genomlida varje jul i total ensamhet. Du verkar inte riktigt förstå hur hemskt det är att vara ensam.

Denna "vän" kan sitta och berätta i sms allt hon gör med familjen och vänner, men är aldrig intresserad av hur jag har det. Hon har ju ingen fingertopkänsla.
    Men då är ju denna vän ingen vän. Jag tycker du ska se 2014 som året då du gick ut  och tog nya kontakter, kontakter som bryr sig om dig på allvar! Börja med att ge själv. Finns det något du kan hjälpa andra med? Kanske volontärarbete, engagera dig i någon ideell förening, hjälpa någon som är sjuk/ensam/gammal? Läsa tidningen högt för åldringar på vårdboende? När folk får en chans att se att du är en generös och bra person kommer du att få nya kontakter, tror jag. Såna som är värda något på riktigt och inte såna som din nuvarande "vän" som ger dig allmosor ifall hon kommer ihåg....

Lycka till!
  • Shorona

Jag varken skickade vykort, sms, skrev en status på Facebook eller något alls för att önska folk god jul. Hon kanske är som jag?

Sen vadå "underläge"? Så bara för att du är ensam så kan inte du ta initiativ till att nå ut till folk? Är det därför du sitter utan kontaktnät?

• nymedlem
    Anonym (besviken) skrev 2013-12-31 07:51:54 följande:
    Nu är det ju knappast hon som ligger i underläge. Det är jag som får genomlida varje jul i total ensamhet. Du verkar inte riktigt förstå hur hemskt det är att vara ensam.

Denna "vän" kan sitta och berätta i sms allt hon gör med familjen och vänner, men är aldrig intresserad av hur jag har det. Hon har ju ingen fingertopkänsla.
    JAG förstår dig precis. Mina s.k vänner vet att jag har förlorat allt och var helt ensam i jul. En tjejkompis messade mig på viber från London, ingen annan hörde av sig. 
    Detta trots att alla vet att jag har förlorat min bästa vän för 3 veckor sedan och sitter ensam i jul igen.

Man blir så ledsen och till slut nästan hatisk ..........

Men ts, alla är så upptagna med sitt, såna som du och jag är inte värda att bry sig om. Gråter
  • Anonym (Karl)

Här har du ju en kanske blivande kompis TS! Vill inte låta dryg lr nedlåtande på något sätt men har hon aldrig fingertoppskänsla som du beskriver hon så varför hade du väntat dig ett mess av henne när du känner hon så väl, helst när du inte skickade själv? Och jo jag vet exakt hur det är å vara ensamen på jul...

• Anonym (Karl)

Menade hon som förstog dig (nymedlem) som blivande kompis blev något fel där! Hon är ju i samma sitta som dig!

• nymedlem
    Anonym (Karl) skrev 2013-12-31 09:49:07 följande:
    Menade hon som förstog dig (nymedlem) som blivande kompis blev något fel där! Hon är ju i samma sitta som dig!
    Lite nyvaken tror jag. Vad menar du?
  • Anonym (besviken)
    nymedlem skrev 2013-12-31 09:08:22 följande:
    JAG förstår dig precis. Mina s.k vänner vet att jag har förlorat allt och var helt ensam i jul. En tjejkompis messade mig på viber från London, ingen annan hörde av sig. 
    Detta trots att alla vet att jag har förlorat min bästa vän för 3 veckor sedan och sitter ensam i jul igen.

Man blir så ledsen och till slut nästan hatisk ..........

Men ts, alla är så upptagna med sitt, såna som du och jag är inte värda att bry sig om. Gråter
    Jag beklagar verkligen att du "sitter i samma båt" som mig. 

Intressant att höra att det finns fler i samma situation som mig.
  • Shorona
    Shorona skrev 2013-12-31 09:03:41 följande:

Jag varken skickade vykort, sms, skrev en status på Facebook eller något alls för att önska folk god jul. Hon kanske är som jag?

Sen vadå "underläge"? Så bara för att du är ensam så kan inte du ta initiativ till att nå ut till folk? Är det därför du sitter utan kontaktnät?

Ts, lust att svara?
  • Evm

Men önskade du henne en god jul då? Jag har svarat på god jul-sms men inte skickat till någon annan, eftersom jag faktiskt inte tycker det är viktigt och jag har svårt att tänka mig att någon jag känner skulle ta illa upp av det. Hur kan det bara vara hennes ansvar?

• Anonym (Karl)
    nymedlem skrev 2013-12-31 09:56:51 följande:
    Lite nyvaken tror jag. Vad menar du?

Du eller jag ;D nä jag menade bara att ni verkar tycka att det inte är någon som bryr sig om er(är säkert så också), kan man hitta en bättre kompis som vet exakt hur det känns å mista allt lr inte ha någon att stöda sig på då?Ni har ju samma åsikter om vänskap mm!
Svar på tråden Besviken