• Anonym (besviken)

Besviken

Min enda vän önskade mig inte en god jul. Själv har hon familj och vänner. Är det inte illa att hon inte ens kunde önska mig en god jul? Borde man inte tänka lite extra på ensamma människor kring jul?
    '
    I normala fall brukar vi höras av ca 1-2 gånger per vecka. 

• Svar på tråden Besviken
  • Anonym (besviken)
    Shorona skrev 2013-12-31 11:22:58 följande:
    Men om den frasen inte betyder något för henne då? Kanske är därför hon inte smsade?
    Eller så kanske hon förväntade sig att DU hörde av dig till henne först om hon är van vid att vara den som tar kontakt?

Svårt att veta när jag inte vet hur eran relation är vanligtvis. Och om du ofta har en offerkofta på eller om det är befogat just nu.
    Det är alltid hon som kontaktar mig. 
  • Shorona
    Anonym (besviken) skrev 2013-12-31 11:30:12 följande:
    Det är alltid hon som kontaktar mig. 
    Varför?
  • Anonym (besviken)
    Shorona skrev 2013-12-31 11:30:57 följande:
    Varför?
    Det är ot.
  • Shorona
    Anonym (besviken) skrev 2013-12-31 11:32:22 följande:
    Det är ot.
    Faktiskt inte. Det är högst relevant. Däremot behöver du inte skriva varför.

Men med den infon jag har fått så hade jag nog heller inte smsat God Jul. Jag hade ledsnat och skitit i dig till slut. Med den lilla infon jag har alltså.
  • Anonym (.......)

Jag tycker att TS är den dåliga kompisen. Inte konstigt att hon bara har en kompis om hon aldrig hör av sig och inte kan skicka ett "god jul". Din ursäkt är "det är ju faktiskt mer synd om mig". Vem orkar vara den som ständigt håller kontakten med någon som bara tycker synd om sig själv?

TS vad gör du för att vara en bra kompis?

• Evm
    Anonym (besviken) skrev 2013-12-31 11:28:39 följande:
    Det är knappast hon som är den ensamma och olyckliga.
    Det är väl knappast hennes fel att du är det. Hade jag varit hon hade jag lessnat ur direkt på dig som har offerkoftan på dig och dessutom ställer en massa krav för att det är så synd om dig. Håll hårt i henne säger jag, det är inte jättekonstigt att hon är din enda vän.
  • Anonym (Karl)
    Anonym (besviken) skrev 2013-12-31 11:07:26 följande:
    Du säger att du vet hur det är att vara ensam till jul, men jag är ensam hela tiden. Det är en stor skillnad.

Jag svarade bara på att inte jag visste hur det kändes att fira jul själv! Men det gjorde jag! Ja det är tragiskt att det kan bli som det har blivit för dig! Hur gammal är du?
  • Anonym (besviken)
    Shorona skrev 2013-12-31 11:42:11 följande:
    Nej, jag vet ju bara den lilla infon du, ts, har delat med dig av. Och med den informationens hjälp kan jag bara konstatera att JAG hade ledsnat på att vara den som tar kontakt hela tiden. JAG använder mig av tvåvägskommunikation, inte bara envägs. Envägs visar i mina ögon att den som aldrig kontaktar inte är intresserad.
    Hon själv önskar vara den som kontaktar. Hon ringer när hon har tid. Det är så det ser ut.
  • Anonym (besviken)
    Anonym (Karl) skrev 2013-12-31 11:46:00 följande:

Jag svarade bara på att inte jag visste hur det kändes att fira jul själv! Men det gjorde jag! Ja det är tragiskt att det kan bli som det har blivit för dig! Hur gammal är du?
    Jag är någonstans mellan 27-31 år. Vill inte säga exakt då jag inte vill bli igenkänd.
  • Anonym (Karl)
    Anonym (besviken) skrev 2013-12-31 12:17:30 följande:
    Jag är någonstans mellan 27-31 år. Vill inte säga exakt då jag inte vill bli igenkänd.

Tänkte bara om man hade med en tonåring å göra med! Jobbar du? Det känns som du måste få komma ut å träffa nå människor, tex utbildningar lr nå liknande, känns som du inte jobbar iaf men jag kan ju ha fel :)
Svar på tråden Besviken