• Anonym (förkrossad)

Blivit lämnade för en annan, hur överleva?

Hej,

Under jul kom det fram att min sambo och pappa till mitt barn funnit den stora kärleken och vill separera. Hon är otroligt vacker och verkar vara en jättefin kvinna och jag vet inte vad jag ska ta vägen med all smärta.

Har gråtit i flera dagar, rasat i vikt och kan inte sova. Hur överlever man? Ser bilder på de två tillsammans i min skalle hela tiden. Jämför mig med henne(skitdumt jag vet).

Men hur fasen överlever man? När sonen somnat och jag sitter i soffan håller jag på att gå under av sorg.
    Vad gör man? Någon som varit med om samma och blivit lycklig igen?

När det är som värst känner jag att jag vill dö fast att jag aldrig skulle göra något pga vår son. Men känslan är hemsk och då blir jag flrbannad, man kan inte vilja dö pga en annan person! Men känslan kommer likväl.

Hjälp mig kloka människor!

• Svar på tråden Blivit lämnade för en annan, hur överleva?
  • DiamantBarnet

Det första du ska göra, det är att inse hur din situation är just nu. Dvs att han har lämnat dig för någon annan. Så med andra ord, det är ingen större förlust att bli av med en partner som inte vill vara med dig. Fuck him.

Jag har en känsla av att du vill vara ihop med en som älskar dig och vill vara ihop med dig. Det kommer säkert att hända dig inom en snar framtid. Under tiden ser du till att du mår bra i dig själv. Gör saker som är bra för just dig. Se till att skapa din egen lycka.

• Becca83

Usch vad jag lider med dig, det du går igenom måste vara fruktansvärt :( Men även om du inte ser det nu så har faktiskt otroligt många hittat kärleken efter att ha blivit lämnade, tänk bara så många som skiljt sig, inte är alla dom ensamma nu... Försök påminna dig om det du skrev: ni har inte haft det bra, kanske blir det här bäst för er båda tillslut? Och du, skit i värdigheten! Skrik, gråt, böna och be och få det ur dig! Sen reser du dig upp och går vidare

• Anonym (förkrossad)
    Momalicious skrev 2013-12-31 20:30:06 följande:
    Det är inte så konstigt. Jag tycker inte du ska spela, sörj och tillåt dig att göra det. Att trycka undan känslor är vansinnigt ohälsosamt, jag vet. Tillåter du dig att vara ledsen så kommer du gå vidare fortare och ha mindre risk att bli deprimerad.

Och du, förklara för din son. Nu vet jag inte hur gammal han är men fick för mig att han är rätt liten. Säg att det är okej att vara ledsen och att det inte är hans fel att du är ledsen eller att pappa inte är där.

Kram! Snart är det 2014, nytt år och en ny start för dig.
    Tack, Jag kan inte spela även om jag skulle vilja. Han tänkte berätta efter nyår men allt kom fram innan och på ett väldigt jobbigt sätt.

Sonen är 3 år och jag har försökt prata med honom om att vuxna också kan bli ledsna och att det är ok. Men det känns hemskt att han har sett mig så ledsen.

Men,men får väl trösta mig med att när alla andra gick upp i vikt över jul så tappade jag 4kg.
  • Anonym (Liknande)
    Anonym (förkrossad) skrev 2013-12-31 20:10:21 följande:
    Hej, Under jul kom det fram att min sambo och pappa till mitt barn funnit den stora kärleken och vill separera. Hon är otroligt vacker och verkar vara en jättefin kvinna och jag vet inte vad jag ska ta vägen med all smärta. Har gråtit i flera dagar, rasat i vikt och kan inte sova. Hur överlever man? Ser bilder på de två tillsammans i min skalle hela tiden. Jämför mig med henne(skitdumt jag vet). Men hur fasen överlever man? När sonen somnat och jag sitter i soffan håller jag på att gå under av sorg. Vad gör man? Någon som varit med om samma och blivit lycklig igen? När det är som värst känner jag att jag vill dö fast att jag aldrig skulle göra något pga vår son. Men känslan är hemsk och då blir jag flrbannad, man kan inte vilja dö pga en annan person! Men känslan kommer likväl. Hjälp mig kloka människor!

Beklagar och det känns tungt och det kommer att göra det ett bra tag! Gråt för det får man göra! Fotomodell ? Tror nog du är en sexig snygg och smart tjej! På ett sätt kommer detta låta skitdumt nu men det kommer bli lättare för dig att gå vidare när han har träffat någon annan. Jag tror det blir lättare att komma över det där hoppas stadiet. Min erfarenhet så kan jag gå och hoppas än idag och det är sjukt jobbigt! Kram på dig! Dumär bättre än du tror!
  • DiamantBarnet
    Anonym (förkrossad) skrev 2013-12-31 20:38:33 följande:
    Men,men får väl trösta mig med att när alla andra gick upp i vikt över jul så tappade jag 4kg.
    Var det behövligt?  Drömmer
  • Anonym (Var stark!)

Man kommer över det. Men SNÄLLA du, kom ihåg detta: var STARK för din son! Tänk på honom. Hos honom har du evig kärlek. Se det som att det är du och han mot världen! KRAM!!!

• Anonym (förkrossad)
    Anonym (Liknande) skrev 2013-12-31 20:39:56 följande:

Beklagar och det känns tungt och det kommer att göra det ett bra tag! Gråt för det får man göra! Fotomodell ? Tror nog du är en sexig snygg och smart tjej! På ett sätt kommer detta låta skitdumt nu men det kommer bli lättare för dig att gå vidare när han har träffat någon annan. Jag tror det blir lättare att komma över det där hoppas stadiet. Min erfarenhet så kan jag gå och hoppas än idag och det är sjukt jobbigt! Kram på dig! Dumär bättre än du tror!
    Tack. Ja på ett sätt känns det ju "bra", för när han har en ny blir det så definitivt. Jag kan inte hoppas eller försöka få tillbaka honom jag MÅSTE gå vidare.

Ja jag är nog bättre än jag tror, min självkänsla är helt dunderkass. Men jag har fixat med samtalstid så jag får prata med en kurator den 2a. Jag kan inte gå runt och känna mig såhär värdelös.

Det är ju så förbannat jobbigt eftersom jag måste se dem ihop. jag kan inte bara bryta med honom, han är ju pappa till mitt barn. Fan också vad jobbigt.
  • Anonym (förkrossad)
    Anonym (Var stark!) skrev 2013-12-31 20:43:12 följande:
    Man kommer över det. Men SNÄLLA du, kom ihåg detta: var STARK för din son! Tänk på honom. Hos honom har du evig kärlek. Se det som att det är du och han mot världen! KRAM!!!
    Jag tänker otroligt mycket på honom. Han har aldrig fått så mycket godis, leksaker och kramar/pussar som dessa dagar. Men jag är i enorm kris, försöker verkligen hålla ihop, Fick sitta ensam på julafton och idag för han firar jul och nyår med sin familj och vår son.  Hans familj var den jag hade, jag har ingen egen. Jag förlorade inte bara min partner, jag förlorade den enda familj jag haft.
  • Anonym (Kräk)

Självklart inte bryta men du får en ny typ av relation till honom en där ni kanske inte upplever samma friktion utan kan få det att funka kring hämtning/lämning av barn. Kanske blir det till det bättre för dig.

• Anonym (Var stark!)
    Anonym (förkrossad) skrev 2013-12-31 20:49:59 följande:
    Jag tänker otroligt mycket på honom. Han har aldrig fått så mycket godis, leksaker och kramar/pussar som dessa dagar. Men jag är i enorm kris, försöker verkligen hålla ihop, Fick sitta ensam på julafton och idag för han firar jul och nyår med sin familj och vår son.  Hans familj var den jag hade, jag har ingen egen. Jag förlorade inte bara min partner, jag förlorade den enda familj jag haft.

Men vännen. Guh, vad sorgligt att läsa. :( Jag har inga direkta tips. Jag har också separerat, fast det var ett gemensamt beslut. Det enda jag kan säga är som sagt VAR STARK för din sons skull. Men även för din skull. Gå och prata med nån om det blir för mycket. Proffs eller "bara" en vän. Det hjälper att prata, umgås med folk och tänka på annat. Håll ut. Det blir bättre! JÄTTEKRAM!!!
Svar på tråden Blivit lämnade för en annan, hur överleva?