Anonym (barnlängtan) skrev 2014-01-02 08:54:08 följande:
Hej ts!
Tycker så synd om dig just nu!
Vet hur fruktansvärt det känns, världen rämnar o man vill dö för det gör så ont.
Jag har varit med om det också, Efter 10 år tillsammans lämnade han mig för en annan.
Han ville aldrig ha barn o när han gick var jag nästan 38 år (o hade längtat efter barn länge)o hon den nya hade ett barn, bara det gjorde så himla ont.
De hade träffats i några månader innan han berättade...det var så ofattbart...så oväntat...så chockartat.
Dessutom måste jag se de bägge nästan varje dag för vi jobbar på samma ställe.
Jag grät o fick svårt att andas, gissar att det var någon slags panikattack mitt i natten...rasade i vikt...
Men jag pratade öppet om allt med flera nära...älta o prata o gråt...det måste ut...provade kurator/psykolog också som arbetsgivaren skickade mig på. Det var bra men då förstod jag inte det.
Månaderna gick o sakta började jag se framåt o inte bara överleva dag för dag.
Men det finns en sorg kvar, över hur det tog slut, att vi var så nära varandra i 10 år o så plötsligt ingenting, att det kan bli så...alla minnen...all kärlek...som han bara trampade på.
Jag kan inte förstå hur man kan göra så...först gör man slut o bearbetar det, sen träffar man en ny...
Henne kan jag aldrig förstå, hon som visste om oss o kände oss bägge, hur kan man inleda ett förhållande med en upptagen man?! Det går inte att förlåta.
Det faktum att han är bonuspappa , han som aldrig ville ha barn, gör förstås extra ont.
Började dejta på nätet o träffade till slut min nuvarande sambo. Jag är så lycklig nu, det är snart 5 år sen allt hände
Jag är gravid

o hoppas att det äntligen ska bli barn för oss (efter många missfall längs vägen)
Livet blir bättre, det blir lättare, du kommer må dåligt ett tag, men sen vänder det o du har din son.
Ta hand om dig!
Kram
Tack! Det är skönt att läsa om folk som mått likadant men som rest sig, gått vidare och kanske tom blivit lyckligare. För mig känns det helt bottenlöst, jag blir mer och mer ledsen känns det som. Gråter nästan konstant. Men jag får väl tro och hoppas att det kanske går över snabbare när allt kommer ut så intensivt.