• Anonym (förkrossad)

Blivit lämnade för en annan, hur överleva?

Hej,

Under jul kom det fram att min sambo och pappa till mitt barn funnit den stora kärleken och vill separera. Hon är otroligt vacker och verkar vara en jättefin kvinna och jag vet inte vad jag ska ta vägen med all smärta.

Har gråtit i flera dagar, rasat i vikt och kan inte sova. Hur överlever man? Ser bilder på de två tillsammans i min skalle hela tiden. Jämför mig med henne(skitdumt jag vet).

Men hur fasen överlever man? När sonen somnat och jag sitter i soffan håller jag på att gå under av sorg.
    Vad gör man? Någon som varit med om samma och blivit lycklig igen?

När det är som värst känner jag att jag vill dö fast att jag aldrig skulle göra något pga vår son. Men känslan är hemsk och då blir jag flrbannad, man kan inte vilja dö pga en annan person! Men känslan kommer likväl.

Hjälp mig kloka människor!

• Svar på tråden Blivit lämnade för en annan, hur överleva?
  • Anonym (Sofia-Maria)

Du får trösta dig medtar den tjejen fick ett otroget svin och du är äntligen fri från ett otroget svin.

• DiamantBarnet
    Anonym (förkrossad) skrev 2013-12-31 22:10:11 följande:
    haha ja låren är klart snyggare. Dock är de redan urammande brösten pyttesmå men jag får vifta med benen istället.

Jag gillar både snygga lår och små bröst  Drömmer
  • DiamantBarnet
    Anonym (förkrossad) skrev 2013-12-31 21:34:26 följande:
    Det undrar jag också!  Jag känner mig allt annat än stark. Jag har blivit lurad, bedragen och lämnad. Jag ÄR inte stark just nu. Jag är kaos.
    Jag försöker men sorgen tar över. Den dåliga självkänslan hjälper inte till, sparker väldigt mycket ¨på mig själv. Hur ska man hålla tankarna sunda?

Till att börja med så slutar du med att sparka på dig själv. Det räcker med de smällar du får av andra.

När du har insett att han faktiskt inte längre är något bra för dig, så kommer hans smällar inte att slå dig så hårt längre. Du kommer träffa en bra man lite längre fram som blir helt rätt för dig. Se exet som något skräp som låg i källaren och skönt att bli av med nu så du får in en bra karl istället.

Var ego nu och gör saker som är bra för just dig. Fortsätt hela tiden. Det är ett sätt att höja din självkänsla. Vad gör du för något som är bra för dig för tillfället?

Prata aldrig illa om pappan för ditt barn. Ni kommer att få träffas då och då när det gäller överlämning, skola och sånt. För barnets skull, var kompisar. Du behöver inte älska honom, det räcker att vara neutral.

Satsa på dig själv nu framöver. Om du tycker att du är värd det vill säga. Tycker du att du är värd det?
  • Anonym (Kräk)

31 det är ju rena barnarovet, du skulle passa migFlört Tat lugnt det kommer att ordna sig du träffar någon ny förr än du anar. Jag har själv trillat dit.....rätt ofta...och det dröjer inte värst länge. Kankse inte mitt livs kärlek men det funkar...

• Anonym (Var stark!)
    Anonym (Kräk) skrev 2013-12-31 21:03:15 följande:
    Att fokusera på de viktiga sakerna och inte gräva ner sig i sorg.

• Anonym (Q)

Hej! Vad jobbigt för dig, det du är med om just nu är du verkligen inte ensam om.

Tänk att det du är med om just nu är en stor sorg. Man kan ju nästan jämföra sorgen med att en närstående har dött. För din relation till honom finns ju inte mer.

Om du läser om sorg och sorgearbete eller livskriser så är det oerhört svårt att gå igenom, men du kommer att gå ur sorgen till slut.

Sorgen har sina faser. Sina processer. Man kommer inte undan faserna, men man kommer igenom dem.

Ta hand om din sorg. Läs om sorger och hur andra tar sig ur sina livskriser. Hitta styrkan i andras väg ut ur sorg.

Tiden gör sin del, och du kommer komma ur den här tiden som en starkare människa.

Du kommer klara av det här. Styrkan ligger inte i att du mår bra så snabbt som möjligt. Styrkan får du genom att du tar hand om dig själv. Tänk på att försöka sova och äta ordentligt, för där har du en stor hjälp bara där.

Tips till bra sömn är vissa sovappar. De kan hjälpa dig att få tankarna ifrån ältande, och bara tänka på det de säger. Lite meditativt.

Cyberkram till dig

• Anonym (Been there...)
    Anonym (förkrossad) skrev 2013-12-31 20:49:59 följande:
    Jag tänker otroligt mycket på honom. Han har aldrig fått så mycket godis, leksaker och kramar/pussar som dessa dagar. Men jag är i enorm kris, försöker verkligen hålla ihop, Fick sitta ensam på julafton och idag för han firar jul och nyår med sin familj och vår son.  Hans familj var den jag hade, jag har ingen egen. Jag förlorade inte bara min partner, jag förlorade den enda familj jag haft.
    Stackare...Har också varit där...Träffade mitt livs kärlek när jag var 14 år, hans familj blev min familj, mitt liv rasade när han träffade en annan när vi var 20 år. Gjorde allt för att hålla kvar honom och hans familj som var mitt allt. Det tog många år innan jag fungerade som vanligt igen.

Tillåt dig att vara ledsen, motion är ett mycket bra sätt att bli av med alla jobbiga känslor.  
  • Anonym (Been there...)

Idag lever jag i ett lyckligt förhållande sedan 11 år tillbaka! Solig

• Mkj63

Måste bara skriva, hur egoistiskt tänker man när man ska ha ett barn till, och Danmark är ett alternativ? Behöver man inte då fundera vad problemet är om bara det är ett alternativet! Kan de vara så att man inte klarar av o leva som ett par med dig, eller kanske bara tänker på sig själv? Är inte direkt troende, men är det inte naturen själv som ska få oss att förökas o inte det egna egot? Kan inte vara kul. Komma till värden för att morsan så gärna ville, lite Carola Häggqvist varning tycker jag som man o 2 barns far.

• Anonym (?)

TS varför tycker du att hon verkar vara en jättefin kvinna? Hon hade sex med en upptagen man under ganska lång tid om jag förstår dig rätt?

Svar på tråden Blivit lämnade för en annan, hur överleva?