• Anonym (förkrossad)

Blivit lämnade för en annan, hur överleva?

Hej,

Under jul kom det fram att min sambo och pappa till mitt barn funnit den stora kärleken och vill separera. Hon är otroligt vacker och verkar vara en jättefin kvinna och jag vet inte vad jag ska ta vägen med all smärta.

Har gråtit i flera dagar, rasat i vikt och kan inte sova. Hur överlever man? Ser bilder på de två tillsammans i min skalle hela tiden. Jämför mig med henne(skitdumt jag vet).

Men hur fasen överlever man? När sonen somnat och jag sitter i soffan håller jag på att gå under av sorg.
    Vad gör man? Någon som varit med om samma och blivit lycklig igen?

När det är som värst känner jag att jag vill dö fast att jag aldrig skulle göra något pga vår son. Men känslan är hemsk och då blir jag flrbannad, man kan inte vilja dö pga en annan person! Men känslan kommer likväl.

Hjälp mig kloka människor!

• Svar på tråden Blivit lämnade för en annan, hur överleva?
  • Anonym (förkrossad)
    Anonym (Been there...) skrev 2014-01-01 09:08:48 följande:
    Idag lever jag i ett lyckligt förhållande sedan 11 år tillbaka! Solig
  • Anonym (förkrossad)
    Mkj63 skrev 2014-01-01 12:00:15 följande:
    Måste bara skriva, hur egoistiskt tänker man när man ska ha ett barn till, och Danmark är ett alternativ? Behöver man inte då fundera vad problemet är om bara det är ett alternativet! Kan de vara så att man inte klarar av o leva som ett par med dig, eller kanske bara tänker på sig själv? Är inte direkt troende, men är det inte naturen själv som ska få oss att förökas o inte det egna egot? Kan inte vara kul. Komma till värden för att morsan så gärna ville, lite Carola Häggqvist varning tycker jag som man o 2 barns far.
    Ta det lugnt, andas. Det där med Danmark skrevs lite skämtaktigt.
    Men ja, jag vill otroligt gärna ha ett till barn och därför är det extra smärtsamt att bli lämnad vid 31 års ålder,
    Men nä, jag kommer inte åka till Danmark. Om jag inte träffar någon ny så blir det inte ett till barn.
  • Anonym (förkrossad)
    Anonym (Kräk) skrev 2014-01-01 00:17:03 följande:
    31 det är ju rena barnarovet, du skulle passa migFlört Tat lugnt det kommer att ordna sig du träffar någon ny förr än du anar. Jag har själv trillat dit.....rätt ofta...och det dröjer inte värst länge. Kankse inte mitt livs kärlek men det funkar...
  • Anonym (förkrossad)

Jag måste ta mig i kragen. Hela morgonen har varit en orgie i sorg. Jag har ringt honom, smsat och grinat som en galning. Jag kommer ingenstans. Vad fasen ska jag göra?

Det värsta är att förhållandet har varit ganska struligt och han har betett sig riktigt oskönt flera ggr och jag har varit på väg bort men alltid gått tillbaka. Nu blir jag lämnad! Jag förstår att det inte är någon ide att ångra det man inte gjort men just nu ältar jag allt. Fan vad jag ältar! och svär, jag svär jättemycket och gråter som en galning.

Jag måste ju dessutom komma över honom medans han finns i mitt liv. Det är fruktansvärt.

Men jag måste ta mig samman, förnedringen är ju total.

• Anonym (förkrossad)
    Anonym (?) skrev 2014-01-01 12:08:40 följande:
    TS varför tycker du att hon verkar vara en jättefin kvinna? Hon hade sex med en upptagen man under ganska lång tid om jag förstår dig rätt?
    Han har ljugit för henne, sagt att vi är separerade. Så hon visste inte, men visst det verkar inte störa henne att han ljög.
  • Anonym (?)
    Anonym (förkrossad) skrev 2014-01-01 13:20:48 följande:

Jag måste ta mig i kragen. Hela morgonen har varit en orgie i sorg. Jag har ringt honom, smsat och grinat som en galning. Jag kommer ingenstans. Vad fasen ska jag göra?

Det värsta är att förhållandet har varit ganska struligt och han har betett sig riktigt oskönt flera ggr och jag har varit på väg bort men alltid gått tillbaka. Nu blir jag lämnad! Jag förstår att det inte är någon ide att ångra det man inte gjort men just nu ältar jag allt. Fan vad jag ältar! och svär, jag svär jättemycket och gråter som en galning.

Jag måste ju dessutom komma över honom medans han finns i mitt liv. Det är fruktansvärt.

Jag har aldrig förstått det här med förnedring när man blir bedragen. Jag förstår såklart att du mår dåligt men se det inte som förnedrande att han stuckit. Han har förnedrat sig själv genom sitt agerande. Du har ju inte gjort fel här, så jag tycker inte att du ska se det som att du blivit förnedrad. Och du verkar hålla huvudet högt i detta med tanke på hur du skriver om tjejen, du verkar vara en kvinna med värdighet. Sen att du känner dig knäckt för stunden, det är en tillfällig svacka. Du kommer att komma över det och bli starkare med tiden. Och du kommer hitta någon som faktiskt förtjänar dig, för det gör inte han.
  • DiamantBarnet
    Anonym (förkrossad) skrev 2014-01-01 13:20:48 följande:

Det värsta är att du går tillbaka till honom
  • Jisa
    Anonym (?) skrev 2014-01-01 13:34:58 följande:
    Jag har aldrig förstått det här med förnedring när man blir bedragen. Jag förstår såklart att du mår dåligt men se det inte som förnedrande att han stuckit. Han har förnedrat sig själv genom sitt agerande. Du har ju inte gjort fel här, så jag tycker inte att du ska se det som att du blivit förnedrad. Och du verkar hålla huvudet högt i detta med tanke på hur du skriver om tjejen, du verkar vara en kvinna med värdighet. Sen att du känner dig knäckt för stunden, det är en tillfällig svacka. Du kommer att komma över det och bli starkare med tiden. Och du kommer hitta någon som faktiskt förtjänar dig, för det gör inte han.
  • Jisa
    Jisa skrev 2014-01-01 19:13:47 följande:
    Oj, skulle inte citera det inlägget. Jag har varit med om exakt samma grej i jul. Du får gärna maila mig.
  • Anonym (förkrossad)

Jag har rasat helt. Åkte in till sjukan och bölade ögonen ur mig, Fick sömntabletter så att jag kan sova i några nätter och kanske bli lite starkare.

Alltså, jag blir ju rädd för mig själv som reagerar såhär. Men jag tror att det är sorgen jag burit under alla år som kommer fram och så känner ja mig så jäkla ensam. Han och hela hans stora familj, borta.

Svar på tråden Blivit lämnade för en annan, hur överleva?