Anonym (87,4) skrev 2014-07-04 08:29:00 följande:
Jag tror du behöver någon professionell att prata med, kanske en samtalskontakt genom landstinget, en terapeut eller kurator? Någon som kan ge dig verktygen att handskas med dina tankar och lära dig hur du styr om dem i rätt riktning igen. Du har ju kommit långt så det är jättebra att du inte tänker ge upp!
Själv går jag på semester idag. Ska bli en semester utan massa unnande. Alla somrar har jag unnat mig mera vin, mera glass, mera onyttigheter, så en sommar utan unnande kan jag uthärda! Dock tänker jag inte bli helt asketisk, ikväll blir det ett glas rosé på uteservering för att fira semestern :)
Jag träffar en tjej från öpppenvården, psyk, men hon verkar inte förstå mig.
O nu sista tiden är allt så inriktat på att jag ska kunna gå ut så jag kan börja arbetsträna. Har varit sjukskriven i över 6 år nu o det är ju först nu sista året som jag fått någon sorts hjälp.
Vet inte om det är så, men jag upplever det som att vi är för nära varann i ålder, så våra träffar blir som en stor misslyckad soppa.Hon vill att jag ska kunna göra så mycket på kort tid o jag pressar mig o sen när hon gått, så är jag så slut på alla nivåer att jag orkar inte kämpa mot matdemonerna.
Hur sjukt det än låter.
Nu är hon på semester, men jag ska försöka sen att prata om detta med henne.
får se hur det går å jag är så fruktansvärt konflikträdd o mår så dåligt av att konfrontera eller ens säga vad jag vill.