• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Alice)

Alltså, trots att jag satsar stenhårt med både mat och rörelse, så har det gått från att gå ner kanske 2kg på en vecka, till kanske max 500g... Vilket har blivit rätt irriterande faktiskt :/ Men jag antar väl att det är så det kommer se ut nu... Måste bara sluta bli besviken på siffrorna.

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (Alice) skrev 2014-04-09 08:23:15 följande:
    Alltså, trots att jag satsar stenhårt med både mat och rörelse, så har det gått från att gå ner kanske 2kg på en vecka, till kanske max 500g... Vilket har blivit rätt irriterande faktiskt :/ Men jag antar väl att det är så det kommer se ut nu... Måste bara sluta bli besviken på siffrorna.
    I mitt fall just nu så är läget ju mer jag rör mig desto mer går jag upp. Har försökt trappa ner lite på vägandet och tänkte att på måndag så ska jag ist för att väga ta fram måttbandet för egentligen är inte vågens siffror det viktigaste för min del utan att bli av med det lagrade fettet. 
  • Anonym (Alice)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-04-09 12:17:40 följande:
    I mitt fall just nu så är läget ju mer jag rör mig desto mer går jag upp. Har försökt trappa ner lite på vägandet och tänkte att på måndag så ska jag ist för att väga ta fram måttbandet för egentligen är inte vågens siffror det viktigaste för min del utan att bli av med det lagrade fettet. 
    Jo, blir ju så med vätsekansamlingar i träningsvärken osv, får se det verkliga resultatet imorgon på iTrim när man kan se fördelningen över fett, muskler och vatten, då kan jag nog lugna mig lite. Funderar på om jag ska byta fokus helt från vikten till fettprocenten istället, kanske bättre. Och det är inget jag kan kolla varje morgon heller haha :p

Ska istället vara glad över att jag numera är av strl M och inte töjer ut kläder i strl L ^^ Liten seger när man var ute på stan häromdagen med mitt besök. Ännu bättre med tanke på att jag drar till NewYork på fredag, räkna med shopping då! :D 
  • Anonym (40 kg)

Idag blev det en orginalburgare på Max, 670 kcal, men ett visshetsbeslut. Jag anpassade resterande mat som jag ätit efter detta gigantiska hamburgarintag.. I morgon är det fastedag o jag vet faktiskt inte vad jag ska äta, inser att jag har glömt av det totalt o missat planeringen, Tror att jag ska äta en frukost/lunch bestående av kvarg med bär o sedan en rulle sushi så kommer jag upp i kcal, men jag vet fasen inte hur jag ska kunna få i mig allt..Hehe, vilket bekymmer...

• Anonym (40 kg)

Hela dagen har gått bra, åt vid fyra tiden-sedan vid åtta så fick jag ett blodsockerfall, o som vanligt så trycker man i sig lite för mycket för att man inte väntar ut skakningarna, jag tog en liten bit bröd o en halv kopp mjölk, o sedan blev det en skål med kvarg o bär när det ändå inte gick över. Inte så fasligt farligt egentligen, men jag är så mätt nu att det nästan är smärtsamt-säkerligen mest för att jag satte i mig det för fort.

• Anonym (Alice)

iTrim idag. Ändå gått ner ett kg. Dock gått ner 2kg fett och upp i muskel- och benmassa, så är rätt nice :D 

Dock har jag mått illa hela dagen, imorgon åker vi till NewYork och min flygrädsla har kickat in. Fått någon fix idé om att jag kommer dö... Gah. Får se hur detta går...

• Anonym (Elin)

Vägde mig idag och vågen visade -0,9 kg! Känns bra. Hoppas på att det fortsätter så ett tag nu. "Bara" 4,6 kg kvar till delmål 2.

I onsdags tränade jag först på morgonen och sedan gick jag på Box med en kompis på kvällen. Helt galet jobbigt men otroligt kul! Dessvärre får jag blåmärken VÄLDIGT lätt så mina händer är helt blåslagna. Sista övningen skulle vi slå utan handskar och jag tog i lite för mycket. Vi avslutade med plankan. Två minuter var målet, jag var den som var mest otränad och "fluffigast" men jag klarade den bättre än den biffigaste killen, kompisen och en annan kille. Det kändes GRYMT! Slog till på en planka här hemma imorse när jag körde kettlebells och fick till en tid på 1 min och 17 sekunder.

• Anonym (40 kg)

Idag var ingen bra dag, min dotter var på sin kompis begravning, han skulle just bli 18 år. Jag satt utanför i bilen i fyra timmar, när de kom ut med kistan o man såg alla ledsna människor så var det så jäkla ledsamt o sorgligt. Så idag struntade jag i allt vad mäta o väga o tänka på mat heter o har ätit en del onyttigt. Men i morgon är en ny dag...

• Anonym (IA)

Just hemkommen från ett par dar i huvudstaden i goda vänners sällskap. Jag har svårt att få till ätandet på resande fot, och alkoholintaget kan man nog säga ett och annat om. Men, jag behövde faktiskt komma bort lite! Har köpt ett par nya byxor. Tröjor behövde jag inte köpa en massa, för min kompis ska snart flytta, och var glad att få rensa ut lite kläder hon inte använder. För mig cart det värsta bekräftelsen på att det verkligen hänt saker med vikten. Kan jag ärva kläder av min skitsmala kompis så ljuger badrumsspegeln för mig! Big time!

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (IA) skrev 2014-04-12 01:23:56 följande:
    Just hemkommen från ett par dar i huvudstaden i goda vänners sällskap. Jag har svårt att få till ätandet på resande fot, och alkoholintaget kan man nog säga ett och annat om. Men, jag behövde faktiskt komma bort lite! Har köpt ett par nya byxor. Tröjor behövde jag inte köpa en massa, för min kompis ska snart flytta, och var glad att få rensa ut lite kläder hon inte använder. För mig cart det värsta bekräftelsen på att det verkligen hänt saker med vikten. Kan jag ärva kläder av min skitsmala kompis så ljuger badrumsspegeln för mig! Big time!
    Men är det inte så att man ofta dömer sig själv hårdast.

Var ute och sprang igår och har ju kört en långsam upptrappning  med att power walka mindre och mindre för att faktiskt jogga mer och mer. Har kört med timer för att ha koll på tidsintervallerna men så igår så la klockan av och jag fattade liksom inte det utan bara sprang på. Sprang nog dubbelt så lång tid mot vad jag hade planerat och det bästa jag slogs inte av den där är jag inte klar snart känslan. Snacka om framgång. 
Svar på tråden Anonyma viktklubben