• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Elin)
    Anonym (IA) skrev 2014-04-16 19:15:17 följande:
    Här kommer ett gnällinlägg, så titta bort om ni är känsliga. Mensvärk från helvetet. Hjärnan känns som om den badar i sockerdricka, och kroppen totalt orkeslös... Det sägs att träning ska ge bättre effekt under mensen, och det får man ju hoppas, för varje jävla steg känns ju tio gånger tyngre än andra dagar i månaden...
    Jag har oxå hört att det ger bra effekt att träna när man har mens så kämpa på!

Idag har jag fått lära mig ännu fler övningar med kettlebells. Funderar på att slå på stort och gå på min PT:s kettlebellspass nästa vecka... Men jag måste öva lite mer här hemma på värstingrörelserna.
    Sök på Kettlebell snatch. Känns lite vågat att göra den med 10 kg, men övning ger ju färdighet. Obestämd
  • Anonym (IA)

Jag har cyklat tre mil för att köpa lite lök, det får räcka. Vissa gånger blir jag nåt helt otroligt påverkad av mensvärken, och det nästan värsta är yrseln och att tankeverksamheten inte fungerar... Nästan så man längtar till klimakteriet! Ang träning tänkte jag försöka mig på lite armhävningar. Lite bröst och axelmuskler skulle vara klädsamt, men jag är rätt svag just där. Det hänger antagligen ihop med att det skulle vara klädsamt...

• Anonym (40 kg)

Sänder lite styrka till alla som kämpar. Själv föll  jag som en fura tillbaka i min ätproblematik, men jag inser att det mot slutet av månaden finns lite mindre pengar o då blir det att jag prioriterar bort o köpa sådan mat som jag ska äta. O då blir jag hungrig o äter vad som helst o sedan är det kört. Jag testade 5:2 men om jag äter en gång om dagen så får jag blodsockerfall o äter jag fler gånger om dagen så är jag så hungrig att jag till slut faller dit på kvällen. Så nu kör jag vidare med 1300 kcal/dag. Idag ska jag storhandla frysta bär åt mig.
    Det svåraste tycker jag är att inte döma mig själv o klanka ned på mig som misslyckad. Men nu jädrar ska jag klara en bit till.. 

• Anonym (IA)

Ställde mig på vågen i morse, och undrar fortfarande om vågen fick fnatt... För två dar sen visade den 67,2, som det legat stadigt på ett tag, men i morse 64,8! Så, ehh... Målgång då, eller var det bara nåt tillfälligt knas?! Hursomhelst så börjar väl det svåraste nu då. Att hitta balansen som gör att jag håller vikten nu och i framtiden! Men... -15 kilo i år, och -31 sen maxvikten för två år sen. Känns rätt bra när jag tänker på det!

• Anonym (Elin)
    Anonym (IA) skrev 2014-04-19 22:21:53 följande:
    Ställde mig på vågen i morse, och undrar fortfarande om vågen fick fnatt... För två dar sen visade den 67,2, som det legat stadigt på ett tag, men i morse 64,8! Så, ehh... Målgång då, eller var det bara nåt tillfälligt knas?! Hursomhelst så börjar väl det svåraste nu då. Att hitta balansen som gör att jag håller vikten nu och i framtiden! Men... -15 kilo i år, och -31 sen maxvikten för två år sen. Känns rätt bra när jag tänker på det!

Härligt jobbat! Vilken känsla att få komma i mål efter ett sånt slit! Hoppas att du tänker hänga kvar här i tråden ändå!
  • Anonym (Elin)

Påsken har verkligen gått så där. Påskmaten hos svärföräldrarna i fredags gick bra. De har lite annan påskmat mot vad jag är van vid så det blev inte så mkt mat där. Gick dessutom en mil i fredags. I lördags var vi till min moster där jag är uppvuxen. Nästan katastrof på matfronten, iaf mängdmässigt. Igår grillkväll hos min mormor. Katastrof BIG time. Åt så mycket gott! Mat alltså. Tackade nej till tårta både igår och i lördags. Gick nästan en mil igår oxå. Men det har ju inte hjälpt ngt. Upp 2,4 kg. Så idag blir det nya tag och kör på som jag gjorde i början för det gav resultat. Hoppas att ni andra har haft en härlig påsk!

• Anonym (IA)
    Anonym (Elin) skrev 2014-04-21 07:58:33 följande:
    Härligt jobbat! Vilken känsla att få komma i mål efter ett sånt slit! Hoppas att du tänker hänga kvar här i tråden ändå!

Jag hänger kvar! Dels ska man ju helst hålla vikten, och dels är de två kilona tillbaks redan. 67,1 nu på morgonen... Måste vara vätska som spökar eller nåt. Kanske har att göra med förkylningen som vägrar ge sig?! Tror jag kör mina tisdagsvägningar några veckor till. Försöker ju lägga till lite motion, men det blir väldigt hattigt när jag aldrig blir riktigt frisk!
  • Anonym (Alice)

Nu är jag tillbaka efter resa och jobb! Gått upp ca 0.5-1kg, men är rätt svullen och har druckit dåligt, så lär nog gå snabbt. Under resan gick vi typ 30.000 steg om dagen, så det gjorde nog sitt trots att man åt en donut då och då :) 

Nu blir det nya tag med maten (min mage har inte mått alltför bra av allt vete och mjölken) och så blir det bodybalance nu på lunchen ^^ 

Hoppas ni har haft det bra, skummade igenom lite vad som skrivits tidigare. GRATTIS till Ia bland annat! Skrattande{#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Elin)

Ofrivillig vilodag igår. Fick feber igår eftermiddag och halsen började klia. Nu är febern borta men halsen känns inte bra. La om kosten igår igen och minskade på kolhydraterna. Jag tror att det funkar bäst för mig att inte äta så mycket kolhydrater.

• Anonym (Elin)

Alice - Ja, går man så långt under en dag så märks inte en donut! Hoppas att resan var toppen! Inte ens en månad kvar tills vi åker, ser fram emot det så mycket!

Svar på tråden Anonyma viktklubben