• Anonym (Hus)

Ni som bor ensamma i eget hus,hur har ni råd??

Min stora dröm är att bo i eget hus på landet.
    Jag är singelkvinna utan barn,och har bara en inkomst.

Men jag tittar ofta på Hemnet och drömmer mig bort....

I min omgivning har jag sett folk som bor ensamma i hus,dom är utan jobb,är sjukskrivna och har ändå råd att bo i hus!! Då måste ju jag också ha råd som ändå har en inkomst??

Jag fattar inte hur ni har råd??

Eller är det inte så dyrt att bo i hus???

Ni som bor ensamma med bara en inkomst,i eget hus,berätta gärna hur ni får det att gå ihop,eller om ni är sjukskrivna eller arbetslösa också,för den delenGlad

Och nu menar jag ni som INTE bor i Sthlm,för där förstår jag att det är alldeles för dyrt.

• Svar på tråden Ni som bor ensamma i eget hus,hur har ni råd??
  • Anonym (Hus)

*Puffar*

• Anonym (Hus)
    Anonym (hyra) skrev 2014-01-04 19:06:42 följande:
    De kanske hyr huset?
    Nej,det är deras egna hus.
  • Anonym (Hm)

Verkar inte vara så vanligt;)

• Anonym (arvegods)

Arvegods eller gigantiska lan som de sakta men sakert betalar av?

• 223

Jag äger mitt hus, långtidsarbetslös. Köpte huset när jag var arbetslös, pluggade i två efter jag köpt det.
    Sålde en bostadsrätt så jag har bara ca en halv miljon i lån.
    Det bästa med att bo i eget hus är att du själv har kontroll över utgifterna. Spara på vattnet, lägre temp inne ger lägre räkning, sopsortera och minsta tunnan ger lägre sopavgift osv.

Sen är jag sparsam på annat också; lagar mat som jag köper billigt med kort datum, handlar kläder när jag absolut behöver, köpte vinterjacka på loppis osv.

• 223

Har man gigantiska lån så blir det tufft att betala av på lånen, t.o.m att betala ränta kan bli övermäktigt.

Men hus kan ju vara billigt utanför city.

• Anonym (Hus)
    223 skrev 2014-01-04 19:13:31 följande:
    Jag äger mitt hus, långtidsarbetslös. Köpte huset när jag var arbetslös, pluggade i två efter jag köpt det.
    Sålde en bostadsrätt så jag har bara ca en halv miljon i lån.
    Det bästa med att bo i eget hus är att du själv har kontroll över utgifterna. Spara på vattnet, lägre temp inne ger lägre räkning, sopsortera och minsta tunnan ger lägre sopavgift osv.

Sen är jag sparsam på annat också; lagar mat som jag köper billigt med kort datum, handlar kläder när jag absolut behöver, köpte vinterjacka på loppis osv.
    Skojar du med mig nu? Hur fick du lån till hus när du var arbetslös?
  • Studentpappa

2012 snittade vi 16000:-/mån inkl allt i ett hus på 165kvm två vuxna ett blöjbarn. Ensam hade det nog gått att få ner det ett antal tusen per mån. Det behöver inte nödvändigtvis vara svindyrt att bo i hus.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • Imovane
    Anonym (Hus) skrev 2014-01-04 19:20:48 följande:
    Skojar du med mig nu? Hur fick du lån till hus när du var arbetslös?
    Förmodligen hade hon ett stor eget kapital... 
Svar på tråden Ni som bor ensamma i eget hus,hur har ni råd??