• Anonym (Agnes)

Dra ut tand värsta tänkbara

Att dra ut en tand fick min bekant att svimma efteråt . Hon såg yr ut och darrade. Tänkte fick du ingen bedövning, jo såklart men alltid hemskt att dra ut tänder som vuxen kommer inga nya heller särskilt när det inte är visdoms tänder .i alla fall så va hon blek och såg yr ut och hon sa känner fortfarande den knakande , sprakande känslan och en svårig het, tomhet i tuggmitståndet eftersom det va en tand relativt till tuggandet. Hon fick panik och svimmade.Kan det va en vanesak det där eller ? Någon som dragit ut tand någon gång . Hon är dock på benen i gen men blek .

• Svar på tråden Dra ut tand värsta tänkbara
  • Fjärilslarv

äh man överlever! Jag jobbade dagen efter, dock men en kind som såg ut som en hamster.

• Anonym (Tandläkaren)
    Kan även säga att om en tand är infekterad så är det svårare att få den bedövad samt att det kommer blöda mer då fler blodkärl växer till i infekterade områden!
  • Charlotte73

Vad händer om man drar ut typ en kindtand, är man bara utan den tanden sen? Man tuggar ju med kindtänderna?

• Fjärilslarv
    Charlotte73 skrev 2014-01-10 10:45:51 följande:
    Vad händer om man drar ut typ en kindtand, är man bara utan den tanden sen? Man tuggar ju med kindtänderna?
    jag drog ut en visdomstand som var en kindtand, och som tur är så har ingen ny poppat upp.
  • Cat71

Själv har jag dragit tre tänder totalt. Första när jag var ca 14 år och det var för trångt i underkäken. Det var en av mittänderna fram som rycktes då.
    Har senare dragit två visdomständer, den ena i överkäken utan problem, den andra i underkäken med efterföljande komplikationer. Den tog dessutom ca 1 timme att få bort, den hade delvis vuxit fast i käkbenet.
    Men inte någon gång gjorde själva dragningen ont och jag har absolut inte känt mig svimfärdig eller annat.

Min son drog en envis mjölktand strax före jul. Inte heller det var några problem.

Din väninna är nog överkänslig med en släng av typ sprutskräck?

• Fjärilslarv
    Charlotte73 skrev 2014-01-10 10:53:01 följande:
    Men om det är en av dom centrala kindtänderna då? Visdomstanden sitter ju längst in.
    vem pratar du med?
  • Anonym (Agnes)
    Charlotte73 skrev 2014-01-10 10:53:01 följande:
    Men om det är en av dom centrala kindtänderna då? Visdomstanden sitter ju längst in.

Ja men den tanden hade betydelse för tugget det är ju såklart olika i olika munnar.
  • Charlotte73
    Fjärilslarv skrev 2014-01-10 10:53:30 följande:
    vem pratar du med?
    Haha..tja..den som kan svara på frågan, så pratar väl typ med allaSkrattande
  • Anonym (Tandläkaren)

Om du räknar från mitten och fem bakåt så kan du klara dig med enbart dessa tänder enligt försäkringskassan vilket faktiskt stämmer så du klarar dig bra utan dina kindtänder! Kan låta konstigt och säkert kännas ovant men det går!

Svar på tråden Dra ut tand värsta tänkbara