50 dagar kvar, följas åt sista biten?
Hej! Idag har jag exakt 50 dagar kvar till BF med tredje barnet. Någon mer som har ungefär lika många dagar kvar och vill räkna ner, stötta och peppa varandra tills vi har våra bebisar i famnen?
Hej! Idag har jag exakt 50 dagar kvar till BF med tredje barnet. Någon mer som har ungefär lika många dagar kvar och vill räkna ner, stötta och peppa varandra tills vi har våra bebisar i famnen?
Har varit inlagd ett dygn med starka sammandragningar och fått några doser bricanyl, nu hemma igen och sjukskriven med vila fram till gravid vecka 36 då det ska diskuteras ev igångsättning.
Följer samma mönster som med graviditet 1 och 2 som efter ett par vändor på sjukhuset kom i v 35 och 36 min tredje kom i v 40 och nu är det dags för nr 4 med BF 4/3 men som antagligen kommer tidigare antingen spontant el med igångsättning
Sen blödning har jag fått alla tidigare grav. och då har bebis kommit bara några dagar max en vecka senare men är säkert olika.
Tog epidral med första barnet och upplevde förlossningen som utdragen och jag kände mig inte närvarande alls och min pojke var väldigt slö första dagarna. Vet inte om allt berodde på epidralen men har varit utan de andra förlossningarna och var mycket mer närvarande med pigga bebisar efteråt.
Har jag möjlighet och orkar kommer jag absolut vara utan denna gång med.
Har bett om den alla gånger men hann bara få den första och glad är jag för det så här i efterhand.
Jag tog Eda med barn nr ett, inga problem för mig iaf 👍
Jag har idag 45 dagar kvar till BF (28e feb)
första barnet
har en massa sammandragningar/förvärkar då och då, men inget regelbundet eller allt för ont, men har under nästan hela graviditeten fått ont i livmoder/magen vid rörelse, det är värre nu och jag klarar inte alls av att gå eller vara aktiv längre stunder :(
senaste "problemet" är att mina slemhinnor är helt fucked up, särskilt i munnen, är förkyld och när jag nyser eller hostar så får jag kväljningar och har kräkts ett par gånger av det också, känns som att jag inte har någon spärr mellan mage och mun.. nice
Men fyfasen va mysigt det är när han sparkar i magen! särskilt på kvällen brukar han sparka och liva runt rejält
har lyckats fånga ett par på film också :)
sambon sjunger gonattvisor för magen varje kväll också, det är mys!
börjar känna lite stress inför att få klart allt, har påbörjat packningen av BB väskan men är långt ifrån klar, har heller inte ett skötbord, bärsele, babyskydd, regnskydd till barnvagnen och lite små grejer
en rejält städning av hela lägenheten skulle inte skada att fixa innan heller
vart är ni i förberedelserna? känns ni någon stress?
Jag har plockat fram och tvättat vagnöverdrag och överdrag till babyskydd, babysitter och så. Men inte bäddat iordning ngt. Sängen står i sovrummet men omonterad. Inte inhandlat skötbord eller skötväska än så det saknas liksom förbrukningsartiklar. Ska väl tvätta lite kläder nästa vecka kanske.... Har även planer på att baka och laga mat för att fylla frysen. Känner ingen stress fast det är en hel del kvar. Men så väntar jag tredje också och kan ju ganska snabbt få fram alla grejer om den lilla vill komma tidigare. Har också bf 28/2
Jag känner lite stress men inte mkt. Har det mesta klart, rum, säng, vagn, kläder, babysitter, lekrum mm Det som är kvar är skötbord, badbalja, blöjor och nappflaskor och lite småplock. Många som känner sammandragningar märker jag, jag ör ju i v 32 men har inte känt en enda ....däremot så känner jag bebis större delen av dagen 👍