• 3 små hjärtan

50 dagar kvar, följas åt sista biten?

Hej! Idag har jag exakt 50 dagar kvar till BF med tredje barnet. Någon mer som har ungefär lika många dagar kvar och vill räkna ner, stötta och peppa varandra tills vi har våra bebisar i famnen?

• Svar på tråden 50 dagar kvar, följas åt sista biten?
  • Tessou
    jennii89 skrev 2014-01-14 12:57:46 följande:
    Jag visste inte att Eda gav en biverkningar :/ vilka biverkningar är det som ni är rädda för?

Cissan: oj... men att göra vändningsförsök i v. 42 låter sent, det brukar väl göras runt 37?
    Jag tog aldrig vaccinet jag heller, och det är jag glad för. Jag vet inte varför men jg litar inte riktigt på dom där influensa vaccinen.

En fråga, någon mer än jag som blir yr när man ligger på rygg?
    Hoppar in i denna tråd och lägger mig i lite... Om du funderar på EDA, kan du kika i denna tråd först. Jag har svarat i den. Om drygt 1 månad är jag beräknad, och kommer ALDRIG ta EDA igen! Obestämd Sonen är snart 5 år, och jag har fortfarande problem efter EDA:n...

www.familjeliv.se/Forum-2-442/m72009777.html
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • 3 små hjärtan
    LiaLovLuc skrev 2014-01-14 16:25:05 följande:

Har varit inlagd ett dygn med starka sammandragningar och fått några doser bricanyl, nu hemma igen och sjukskriven med vila fram till gravid vecka 36 då det ska diskuteras ev igångsättning.

Följer samma mönster som med graviditet 1 och 2 som efter ett par vändor på sjukhuset kom i v 35 och 36 min tredje kom i v 40 och nu är det dags för nr 4 med BF 4/3 men som antagligen kommer tidigare antingen spontant el med igångsättning

Sen blödning har jag fått alla tidigare grav. och då har bebis kommit bara några dagar max en vecka senare men är säkert olika.

Tog epidral med första barnet och upplevde förlossningen som utdragen och jag kände mig inte närvarande alls och min pojke var väldigt slö första dagarna. Vet inte om allt berodde på epidralen men har varit utan de andra förlossningarna och var mycket mer närvarande med pigga bebisar efteråt.

Har jag möjlighet och orkar kommer jag absolut vara utan denna gång med.
    Har bett om den alla gånger men hann bara få den första och glad är jag för det så här i efterhand.

Håller tummarna för dig och att lilla bebisen stannar i magen ett par veckor till!! Tack för dina tankar kring EDA.
  • 3 små hjärtan
    Tessou skrev 2014-01-14 17:53:58 följande:
    Hoppar in i denna tråd och lägger mig i lite... smile5.gif Om du funderar på EDA, kan du kika i denna tråd först. Jag har svarat i den. Om drygt 1 månad är jag beräknad, och kommer ALDRIG ta EDA igen! Obestämd Sonen är snart 5 år, och jag har fortfarande problem efter EDA:n...

www.familjeliv.se/Forum-2-442/m72009777.html
    ? ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ?
    Välkommen till tråden! Tack för länkningen till din tråd, återkommer när jag läst.
  • Tessou
    3 små hjärtan skrev 2014-01-14 18:03:23 följande:
    Välkommen till tråden! Tack för länkningen till din tråd, återkommer när jag läst.
    Varsågod, fast det är inte min egna tråd.. men kan vara värt att läsa om du funderar på EDA..
  • 3 små hjärtan
    Tessou skrev 2014-01-14 18:05:27 följande:
    Varsågod, fast det är inte min egna tråd.. men kan vara värt att läsa om du funderar på EDA.. smile1.gif
    ? ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ?
    Jag har läst igenom tråden nu och är ganska så säkert på att det inte blir EDA för mig!
  • Cissan

Jag tog Eda med barn nr ett, inga problem för mig iaf 👍

• Tess1990

Jag har idag 45 dagar kvar till BF (28e feb)
    första barnet

har en massa sammandragningar/förvärkar då och då, men inget regelbundet eller allt för ont, men har under nästan hela graviditeten fått ont i livmoder/magen vid rörelse, det är värre nu och jag klarar inte alls av att gå eller vara aktiv längre stunder :( 
    senaste "problemet" är att mina slemhinnor är helt fucked up, särskilt i munnen, är förkyld och när jag nyser eller hostar så får jag kväljningar och har kräkts ett par gånger av det också, känns som att jag inte har någon spärr mellan mage och mun.. nice

Men fyfasen va mysigt det är när han sparkar i magen! särskilt på kvällen brukar han sparka och liva runt rejält
    har lyckats fånga ett par på film också :) 
    sambon sjunger gonattvisor för magen varje kväll också, det är mys! 

börjar känna lite stress inför att få klart allt, har påbörjat packningen av BB väskan men är långt ifrån klar, har heller inte ett skötbord, bärsele, babyskydd, regnskydd till barnvagnen och lite små grejer
    en rejält städning av hela lägenheten skulle inte skada att fixa innan heller

vart är ni i förberedelserna? känns ni någon stress? 

• 3längtan

Jag har plockat fram och tvättat vagnöverdrag och överdrag till babyskydd, babysitter och så. Men inte bäddat iordning ngt. Sängen står i sovrummet men omonterad. Inte inhandlat skötbord eller skötväska än så det saknas liksom förbrukningsartiklar. Ska väl tvätta lite kläder nästa vecka kanske.... Har även planer på att baka och laga mat för att fylla frysen. Känner ingen stress fast det är en hel del kvar. Men så väntar jag tredje också och kan ju ganska snabbt få fram alla grejer om den lilla vill komma tidigare. Har också bf 28/2

• Cissan

Jag känner lite stress men inte mkt. Har det mesta klart, rum, säng, vagn, kläder, babysitter, lekrum mm Det som är kvar är skötbord, badbalja, blöjor och nappflaskor och lite småplock. Många som känner sammandragningar märker jag, jag ör ju i v 32 men har inte känt en enda ....däremot så känner jag bebis större delen av dagen 👍

• Tessou
    3 små hjärtan skrev 2014-01-14 19:42:14 följande:
    Jag har läst igenom tråden nu och är ganska så säkert på att det inte blir EDA för mig!
    Ha ha, jasså.. Fast om den funkar som den ska, så är det nog en väldigt bra smärtlindring! Men jag tänker inte chansa igen - säger jag nu iaf!

Idag går jag in i vecka 36... tiden går fort nu! Jag köpte blöjor i förrgår, och sen när jag orkar ska jag köpa skumlappar, tvättservetter, tvål å sånt... Vaggan står hos sambons föräldrar, så den ska vi ta hit och jag ska börja tvätta sängkläder och alla andra kläder nästa vecka. Ska ta upp liften till vagnen ur förrådet så den inte luktar så unket.
Svar på tråden 50 dagar kvar, följas åt sista biten?