50 dagar kvar, följas åt sista biten?
Hej! Idag har jag exakt 50 dagar kvar till BF med tredje barnet. Någon mer som har ungefär lika många dagar kvar och vill räkna ner, stötta och peppa varandra tills vi har våra bebisar i famnen?
Hej! Idag har jag exakt 50 dagar kvar till BF med tredje barnet. Någon mer som har ungefär lika många dagar kvar och vill räkna ner, stötta och peppa varandra tills vi har våra bebisar i famnen?
Åh vad mysigt det ska bli alla 😊jag längtar så tills han ska komma ut....men snälla säg att jag inte ör ensam om att känna oro? Ju närmre jag kommer ju mer tänker jag att ngt ska gå fel. Jag har katastroftankar och jag vet att jag intensiva oroa mig för sånt jag inte kan påverka iaf men det är jobbigt att bara ha dom. Jag vill njuta sista tiden. Kan vara svårt oxå när det första man gör är att tex se på familjelivs första sida att mammor över 35 löper högre risk att förlora sina barn i magen osv osv, hatar all skrämselpropaganda ....iofs är det kanske sant men just nu vill jag varken höra eller se! Allt måste gå bra!! Eller hur?
Vad härligt det låter med alla som har börjat boa inför bebisens ankomst. Jag har också börjat lite smått och beställt några amningsplagg samt mjukiskläder att ha efter förlossningen (vill helst inte gå i mammakläder då trots att de passar bäst;)) Men det är ju faktisk mest till mig själv jag fixat, tänkte packa väskan och inhandla blöjor, fixa vagga och sånt i början på februari:) Så mysigt! Och orolig är jag till och från också såklart! Vill ju (och måste våga tro) att vår älskade efterlängtade bebis kommer till oss frisk och välmående. Försöker att fokusera på de positiva tankarna!
Är också orolig mellan varven men försöker fokusera på att allt ska gå bra. Annars kan såna tankar lätt åta upp en. Har allting hemma (det mesta sen förra barnet) som vagn, bilstol, säng, babysitter, gåstol, skötbord och kläder och salvor och blöjor men ingenting är framplockat. Ska montera sängen i början på februari och göra ordning skötbord och sånt. resten åker fram (står lättillgängligt i källaren) varefter det kommer behövas. Kläderna har jag tvättat upp och ligger i en byrå. känner mig förberedd men det sa bli skönt att få upp säng och skötbord. :) Och har lite smått börjat tänka på en bb-väska men jag inbillar mig att jag har gott om tid och att det är låååång tid kvar. Kanske jag som är en tidsoptimist.... :)
Hur många år skiljer det mellan era barn ni som har tidigare? Sonen är född 4 december 2010 så det blir "fyra år" mellan fast han är tre år och tre månader när det är dags. :)
Vår äldsta kommer vara 5 1/2 år äldre och vår yngsta hinner fylla 3 innan lillknodden kommer.
Min stora blir fyra i april och min lilla blir tre i augusti. Bebisen beräknas komma i mars.
Första: född -06 juni
Andra: född -07 september
Tredje: född -09 oktober
Fjärde: BF 4 mars
Oki! när jag läser här så känns det som att vi ligger rätt bra i förberedelserna :)
i helgen ska sambon tvätta alla kläder i dom 2 minsta storlekarna
spjälsängen har vi haft monterad i sovrummet sen v.20 någon gång ^^ det första vi köpte förutom någon body
var nästan tvungen för jag ville verkligen ha en fin brio säng (dock visade det sig bli lite krångligt då den har gamla mått, men vi hitta till slut en jättebra madrass till den)
har köpt det mesta på blocket eller fått av min syster eller hennes kompisar :)
Hej alla förväntansfulla mammor
Jag väntar min fjärde knodd 20/2 och snart är vi där! Spännande!!
Mina andra barn är födda -97 feb, -00 juni, -10 juni så fyra år blir det emellan dom minsta!
Alla mina förlossningar har tagit ca 12h från första värken och jag har ALLTID tagit EDA. Helt underbart att få slappna av och sova en stund innan krystvärkarna bryter igenom. Har lyckats få 1,5-2 h utan smärta innan krystvärkarna pga av den så för mig är valet enkelt! Den ska jag bara ha! Upplever inte att det förlängt förlossningen!!
Jag har massa smärtsamma SD men tror inte jag får tidigare, tror lilleman kommer på BF men det återstår o se!
Vad packar ni med till er själva i väskan ni ska ha med er?
Vi har nog också fixat det mesta tror jag! :) det som ska fixas nu är: tvätta kläderna (köpt parfymfri tvättmedel o sköljmedel), köpa blöjor, våtservetter och typ salvor o puder till både mig o bebbe. Thats it tror jag :) oh självklart ska jag börja packa bb väskan. Jag tänkte ta med mig: tandborste, tandkräm, duschtvål, schampoo, balsam, sköna trosor, leggings, stora sköna tröjor/linnen, mobilladdare, legitimation, kontanter, bebisens kläder och en napp. Är detts för mycket eller har jag missat nåt?
Nu är det 40 dagar kvar! Har gått in i v.35 o bebis har inte vänt sig tillrätta än. Snack om vändningsförsök eller snitt. Blir det snitt så e det ju destu närmre!! :o men längtar såå :)