Vad tycker du om plus size-modeller?
Vad tycker du om plus size-modeller? Motivera!
Vad tycker du om plus size-modeller? Motivera!
Det är säkert jättebra och uppskattat hos de som har dessa storlekar.
Jag tycker det är bra att ha olika modeller. I olika storlekar.
Personligen så hjälper inte bilderna på plus-zize modellerna då de brukar ha timglasfigur och själv sportar jag en kropp mer lik en, tja, toarulle. Alltså jämntjock över hela torso.
Ibland blir jag lite trött på såna här diskussioner. Jag jobbar själv som model. Och träffar många plus size modeller. De är inte så smala som det ser ut. Ofta photoshopas bilderna så att de ska få en slät siluette vilket de i 90% av fallen inte har. Då ser de betydligt smalare ut än vad de egentligen är. Tyvärr är det aldrig någon som påpekar detta utan man klagar på modellens storlek. Klaga på företagen som känner behovet av att bearbeta bilderna så pass hårt som de gör i stället!
I övrigt tycker jag att det är fantastiskt med modeller i alla storlekar! Jag är ingen super smal människa drar 34-36 så tycker själv att jag är en ganska normal människa. Men det där beror väl helt på ens eget perspektiv.
Ibland blir jag lite trött på såna här diskussioner. Jag jobbar själv som model. Och träffar många plus size modeller. De är inte så smala som det ser ut. Ofta photoshopas bilderna så att de ska få en slät siluette vilket de i 90% av fallen inte har. Då ser de betydligt smalare ut än vad de egentligen är. Tyvärr är det aldrig någon som påpekar detta utan man klagar på modellens storlek. Klaga på företagen som känner behovet av att bearbeta bilderna så pass hårt som de gör i stället!
I övrigt tycker jag att det är fantastiskt med modeller i alla storlekar! Jag är ingen super smal människa drar 34-36 så tycker själv att jag är en ganska normal människa. Men det där beror väl helt på ens eget perspektiv.
En av anledningarna till att jag frågar är för att det blev en väldigt hetlevrad diskussion kring det här på facebook idag. Det startades en grupp som handlar om plus size-modeller och folk började då harkla ur sig att modellerna var ohälsosamma som var överviktiga, att de borde uppsöka läkare, att de borde gå till en dietist, att det är bättre om man är smal osv.
Men herregud, är inte för smala modeller sjuka på ett sätt då?