• Anonym (Plus-size)

Vad tycker du om plus size-modeller?

Vad tycker du om plus size-modeller? Motivera!

• Svar på tråden Vad tycker du om plus size-modeller?
  • Dr Mupp

Plus-sizemodellerna är ju oftast bara långa och kurviga. Är liksom inga tjockisar. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • roffe

Dom räknas ju som plus om dom har storlek 40. Jag har ca 7 kg övervikt och jag drar typ 46 i byxor och 38-40 på överkroppen.

En person som ahr storlek 40 är ju i allra högsta grad oftast fullt normalviktig så det är därför konstigt att det räknas som plusmodeller när dom drar storlek 40 liksom. En av deras modeller på H&M hade iaf det läste jag nånstans. 

Har man t ex storlek 44 och inte har celluliter och liknande och är modell så är man ju hälsosam, då har man ju ändå tränat och hållit sig fräsch trots man väger lite mer. Så tänker jag iaf.

• Anonym (Plus-size)
    Fnulan skrev 2014-01-17 20:08:57 följande:
    Men herregud, är inte för smala modeller sjuka på ett sätt då?
    Jag försökte förklara att en smal människa inte automatisk är hälsosam och tvärtom... Det är inte alla plus sized som vill vara smala heller, men det ville ju inte folket förstå. Den som skapade gruppen är väldigt nöjd med sig själv och har fått tummen upp av läkare, men det struntade dessa i utan tyckte givetvis att hon skulle gå ner i vikt eftersom det var ohälsosamt att vara överviktig. Om man är nöjd med sig själv da? Skall inte andra bara ta och acceptera det då? 
  • Zoja

Varför ens ha en speciell grupp som heter plus size? Tycker att vi borde bunta ihop alla olika kroppsformer och storlekar och säga, "här är bilder på modeller som alla är normala." Jag tror att det skulle sända ut en bättre bild till såväl unga som äldre. Som det ser ut idag ligger oftast, vad jag har sett, dessa plus size modeller längst bak i tidningar, som att det vore sämre att vara storlek 42 än 36. Nej, bort med plus size och in med normal size!

• Fnulan
    Anonym (Plus-size) skrev 2014-01-17 20:12:56 följande:
    Jag försökte förklara att en smal människa inte automatisk är hälsosam och tvärtom... Det är inte alla plus sized som vill vara smala heller, men det ville ju inte folket förstå. Den som skapade gruppen är väldigt nöjd med sig själv och har fått tummen upp av läkare, men det struntade dessa i utan tyckte givetvis att hon skulle gå ner i vikt eftersom det var ohälsosamt att vara överviktig. Om man är nöjd med sig själv da? Skall inte andra bara ta och acceptera det då? 
    Snett.... i vissa länder är det status att vara mullig. Det är väl viktigast att man är lycklig, tjock eller smal?
  • Zoja

Finns det uttalat manliga plus size modeller som det finns kvinnliga? Det är inget jag lagt märke till i alla fall. Ytterligare ett sätt att få, speciellt unga, kvinnor att bli ännu mer kroppsmedvetna medan män kan glida runt lite hipp som happ i det som är bekvämt, utan att behöva oroa sig över att vara "plus size."

• Dr Mupp
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-17 20:10:25 följande:
    Ser man till vilka storlekar som det handlas mest av i Sverige är det storlek 38 och 40 alltså är det normalstorlek.
    Fast vilka som säljs mest av är ju ett dåligt argument. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (Plus-size)
    Fnulan skrev 2014-01-17 20:48:42 följande:
    Snett.... i vissa länder är det status att vara mullig. Det är väl viktigast att man är lycklig, tjock eller smal?
    Det tycker jag också! 
  • Anonym (Anna-Karin)
    Fnulan skrev 2014-01-17 20:48:42 följande:
    I vilket land då?
  • Lindsey Egot the only one
    Dr Mupp skrev 2014-01-17 20:50:23 följande:
    Fast vilka som säljs mest av är ju ett dåligt argument. 
    Fast tittar man på ellos, Halens, lindex, Kappahl så börjar deras plus-size på 44 alt 46 och uppåt medan h&m plus-size som börjar på st 44 går inte på en person som har 44 i storlek eftersom deras kläder är betydligt mindre än standard storlekarna. Gå själv till h&m och prova storleken som passar dig och gå sedan till Lindex så kommer du behöva en mindre storlek på Lindex eftersom de använder sig av standarmåtten. Jämför även i h&m katalogen över deras storlekar och tex Halens. Det skiljer också.
Svar på tråden Vad tycker du om plus size-modeller?