Inlägg från: SysterAnna |Visa alla inlägg
  • SysterAnna

    BF Oktober 2014

    sandramarlene skrev 2014-06-01 08:07:43 följande:
    Åh jag vet inte hur jag ska göra! Från i måndags har jag varit ledig från jobbet en dag. Jag har sån smärta i fogarna, benen känns som bly och vi ska inte tala om åderbråcken. Jag känner själv att jag helst skulle behöva sjukskriva mig ikväll och imorgon för att få nån chans att återhämta mig, då den möjlighet inte finns på mitt jobb förutom dom 30 minuterna jag har lunch. Men det som tar emot är pengarna jag förlorar.. Karens dagen som blir ikväll och den 80% lön som blir imorgon, och de arbetskamrater som blir drabbade av min frånvaro. Men ska jag verkligen riskera mig själv pga. Pengarna och kollegorna? Fattar inte att jag ens överväger att jobba. Samtidigt är jag rädd att om jag börjar sjukskriva mig nu kommer det bara bli värre.
    Sjukskriv dig i tid är min erfarenhet. Jag körde på på jobbet förra gången med foglossning som gjorde att jag sov väldigt illa vilket i sin tur ledde till att jag fick en utmattningsdepression. Och ta kontakt med sjukgymnast! 
  • SysterAnna
    sandramarlene skrev 2014-06-01 11:00:15 följande:
    Jo tanken har slagit mig men samtidigt vad ska dom säga/göra nu som dom inte gjorde då? jag har kvar övningar osv från sjukgymnasten sedan förra graviditeten då jag blev sjukskriven i v.25, jag Har fogbälte och TENS hemma. Men kanske man ska ringa ändå? Men tvivlar på att dom har nått nytt att tillägga jag inte redan vet. Ska prova ett par stödstrumpbyxor iaf och se om det hjälper litegrann :)
    Låter som att du redan har det mesta då :/ 
  • SysterAnna
    Bellsam skrev 2014-06-02 23:20:25 följande:
    Jo jag får se hur länge de dröjer innan de vågar fråga, ha ha. Men skönt att få komma igång med jobbet igen men till imorgon köper jag nog ett par stödstrumpor!
    Stödstrumpor äger! 
  • SysterAnna
    MeEmmA skrev 2014-06-03 13:57:28 följande:
    Jag älskar sol och värme, men i helgen mådde jag riktigt illa av solen!

    Min mage har börjat spänna som bara den, är rädd för att få bristningar, men är det möjligt att få det med tredje när jag inte ens har fått ett litet märke på magen med mina andra två?

    Min mage har dessutom börjat hoppa runt en hel del på kvällarna nu, så kul när barnen ser hur deras lillebror håller på :)
    Bristningar beror till största delen av hormonpåverkan, så det kan ju komma trots att det är tredje. Men  om du inte fått så mycket med de andra är väl risken mindre. 
  • SysterAnna
    Mymmlan skrev 2014-06-05 21:16:18 följande:
    Jag mår riktigt bra nu. Men tjejer, en högst personlig fråga, hur är sexlivet? Är det fler som har fått ett uppsving? Har sjukt bra sex och oftare än på länge!
    Här är det väl sådär med det. Ingen av oss är jätteintresserad lyckligtvis, var samma när jag väntade sonen. Blir väl något knappt en gång i veckan. 
  • SysterAnna
    JennyL88 skrev 2014-06-14 06:47:43 följande:


    Jag känner samma sak, känner mig rätt stor nu. Bebisen har börjat bli riktigt stark och lever runt med sparkar hela dagarna. Det är rätt gött men värre är det med dessa fogar. Hade inte så ont förra graviditeten. Hur länge kunde ni jobba, som har fysiskt krävande arbeten? Eller hur länge tänker ni jobba?
    Jag ska bara jobba två veckor till, sen är det semester + 1 vecka föräldraledighet med sonen och sen väntar gravledigt från v. 32. Om jag inte hade kunnat lösa det på detta sätt så hade jag snart fått bli sjukskriven för fogarna för nu gör det bra ont. Jobbar som sjuksköterska med mycket spring hela dagarna. Denna veckan har jag dessutom jobbat 5 dagar i sträck vilket gör att det är än värre. 
  • SysterAnna
    jamieblue skrev 2014-06-21 15:46:06 följande:

    Någon som har tips på bra gravidbyxor? Jag har klarat mig utan hittills men nu börjar det bli lite för trångt. Alla byxor verkar liksom så himla stora, finns det inga som är justerbara och som magen kan växa i? 


    Älskar boot cutjeansen från hm. Är också bra i storlek tycker jag. Är normalt en 34/xs och har dem i minsta storleken. Sitter bra. Sen beställde jag mammabyxor från bon prix. Dem gick att reglera i hur stora de var över magen på två ställen. 
  • SysterAnna

    Jag har försökt komma med i Facebookgruppen men den länk jag fick skickad till mig fungerar inte. Har någon möjlighet att säga till yarrow att bjuda in mig igen? Har skickat meddelande till henne men hon har inte svarat. 

  • SysterAnna

    Har gått upp nästan 9 kg och är i v.27. Gick upp närmare 13 förra gången och skulle gärna gå upp lite mer denna gången! Tappade vikten väldigt fort förra gången och gick ner lite för mycket, så förhoppningsvis blir det lite mer nu + att jag vill behålla några kilon. 

  • SysterAnna
    essie01 skrev 2014-07-03 09:36:23 följande:

    Jahopp så igår lärde sig 2,5åringen sig att klättra ur sängen så dags att ta upp hennes stora säng. Hur lärde ni era barn att stanna i sängen efter ni börja med vanlig? Under 3h klättra hon ur sin säng igår så fort vi lagt ner henne igen! Har försökt natta henne förut i vanlig säng men hon somnar inte när jag ligger breve utan ska bara prata ,sätta sig upp ,å leka! Hade oxå tänkt flytta in lillan i hennes rum så snart så inte hon ska vakna varje gång bebis i magen gör det när hon är född. Hur ska detta gå till nu då? Tips någon på en rutin man kan testa så allt "flyter på" innan bebis föds?


    Jesper lärde sig att klättra ur sin säng när han var strax över året. Så då fick vi montera av ena sidan av sängen. Sen har det gått i perioder om han ligger kvar eller inte. Nu har han fått "storsäng" och när han ska sova på dagen lägger han sig bara och somnar. På kvällarna har vi dock lite mer bekymmer med hur det går.
  • SysterAnna
    mitthemligajag skrev 2014-07-03 22:35:17 följande:

    Här kommer en kanske lite äcklig fråga, men är se någon mer än jag som har fått massor av flytningar? Jag får lov att ha trosskydd! Har aldrig flytningar och så får man plötsligt dessa, de är som mens som Inte tar slut fast gulvita luktfria, får man använda tampong?


    Japp, känns som att jag och sniglarna har fått något gemensamt... Känns inte alltid helt fräscht men ska vara helt normalt. Kroppen jobbar hårt för att hålla sig så ren som möjligt.
  • SysterAnna
    MissLis skrev 2014-07-07 07:20:36 följande:

    Idag ska hela familjen till barnmorskan för att lyssna på hjärtat och mäta magen för första gången. Kan bli himla spännande Angående kurvan: kan man egentligen verkligen avläsa hur stor en bebis blir? Det är väl mer ett sätt att se att bebisen växer "som den ska"? Rätta mig gärna om jag har fel


    Det ger väl mer en fingervisning om hur det står till. Min sons tillväxthämning upptäcktes genom att kurvan dalade och hamnade utanför normalvärde. Min syster hade dock stort sf-mått och fick en pojk på knappt 2,8 kg. Mysigt att få lyssna på bebisen idag! 
  • SysterAnna
    Jeaneeettes skrev 2014-07-07 14:50:04 följande:

    Hej, hur gör ni? köper ni fårskinn eller åkpåse och isåfall vilken åkpåse?


    Hade fårskinn, täcke och "lock" till liggdelen med sonen. Sen hade han en stickad overall däri i början (var -15 första tiden). Fungerade jättebra.
  • SysterAnna
    DinaMii skrev 2014-08-08 09:30:41 följande:
    När vi väntade sonen -11 fick vi en suverän babybox från barnens hus. Nappflaska, blöjor, kläder, kuponger och massa reklam, såklart.. Men där var det även med en riktigt bra blöjhink med refills. Googlade nu och det står att dom inte längre ger ut dom.. Så det där med gratis blöjhink verkar vara borta överallt..
    Fick också blöjhink när sonen föddes! Men det verkar som att det är helt borttaget. Dock kostar det inte mycket med en ny, det är refill-påsarna som är dyra. Är dock mycket billigare på ebay eller gekås. Tycker det är guld värt med hinken när bebisarna börjar äta riktig mat, tar bort stor del av lukten! 
  • SysterAnna
    mitthemligajag skrev 2014-08-08 11:31:02 följande:

    Åh den som har koll! Kan den rada upp vilka boxar som finns och vart man får tag på dom?

    Klickade hem någon från typ babyland eller vare hette, heeeeelt värdelös, bara reklam och en blöja haha


    Om du googlar babybox så kommer det upp jättemånga bra sidor som radar upp alla boxar.
  • SysterAnna

    Här är en till med en sätesbebis! Ligger väldigt långt ner med rumpan och har gjort i många veckor nu :-/ Var på tul i veckan som visade på - 17 %, så ny kontroll om två veckor igen. Fördelen med liten bebis är ju att möjligheten till en lyckad sätesförlossning är större, vill helst inte snittas... 

  • SysterAnna
    Irmeline skrev 2014-08-21 21:46:41 följande:
    Japp tyvärr. Ligger vidöppet (rygg inåt), vilket kan leda till en svår förlossning... Borde inte googlat, känns som om alternativen är akut kejsarsnitt eller sugklocka med klipp :(
    Min son låg också vidöppet under graviditeten. Men han roterade runt till rätt läge under förlossningen och föddes snabbt och smidigt när jag började krysta. Rätt vanligt enligt min barnmorska. Min syster födde sin son i vidöppet läge och behövde krysta ett tag men ingen sugklocka eller så. 
  • SysterAnna
    sandramarlene skrev 2014-08-23 09:35:37 följande:

    Är det nån mer som ser/känner när bebisen tränings-andas? Känns precis som små andnings rörelser och till slut får hon hicka <3 Så sjukt häftigt! Det gjorde jag inte med W vad jag kommer ihåg :D


    Ja, jag har också reagerat på det! Kan inte komma ihåg det från när jag väntade Jesper. Kanske har att göra med att min skrutt ligger i säte som jag har lättare att känna det denna gången.
Svar på tråden BF Oktober 2014