Bor i sanitär olägenhet
Jag vet att det här är mitt fel. Jag vet verkligen det, men jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Min lägenhet är i princip förstörd. Jag har saker överallt, skräp, disk, matrester. Det är bananflugor, hundspya på golvet i köket som jag inte klarat att ta rätt på, en påse med mögliga mandariner på golvet som legat där ett par månader, etc. Jag vet inte alls vad jag ska ta mig till längre. Det blir bara kaos.
Jag har boendestöd men har inte haft det sen början av december då jag varit bortrest. Nu ska hon hit på måndag men jag kan verkligen inte släppa in henne då det ser ut såhär. Har två hundar också och mår dåligt över att de måste bo såhär, men kan verkligen inte ta tag i det. Jag har psykiska sjukdomar och även missbruksproblem som jag försöker ta mig ur. Har precis blivit vuxen men står utan socialt skyddsnät då jag inte har kontakt med släkt och mamma bor väldigt långt härifrån.
Jag försöker ta tag i det, men det går verkligen inte utan slutar med att jag har panik och gråter.
Någon som varit med om detta själv eller någon som har tips på hur jag ska fixa allt? Lägenheten är 26 kvadrat så den är inte stor, men som det är nu så är det saker precis överallt, till och med i sängen. Det gör mitt psykiska mående värre och jag ser snart ingen utväg. Snälla, hjälp mig.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-25 19:52
Jag har dessutom fått en varning av hyresvärden på mitt kaos.