Alla mellan Vecka 34-40
Hur mår ni och vart i landet finns ni?
Hur mår ni och vart i landet finns ni?
Ja jag har kontroll på tisdag å igångsättning på onsdag i så fall, men hoppas verkligen att det ska igång tidigare.. Vill ju helst att det kommer igång av sig själv.. Det är tråkigt att inte känna sej som den aktiva mamman längre.. Har köpt hem mycket pussel så man kan kompensera lite för hur tråkig man är, men känns som det inte räcker ändå 😞
Mammatessie: jag var 2-3 cm öppen innan svepningen!
Jag har aldrig haft igångsättning tidigare, min dotter föddes 2 dagar innan beräknat så därför är man väl lite osäker mot det som är främmande.. Jag har mått väldigt illa senaste tre veckorna fram å tillbaka.. Mycket på nätterna så ja inte kunnat sova och också på morgonen, nu har det äntligen lagt sig.. Men det är väl för att det trycker på så mycket i slutet..
Mammatessie: Ja exakt så är det för mig med. Minns knappt hur det var att inte sova middag. 😛 Nej det gjorde hon inte, jag frågade henne sist om hon kunde kolla tappen men hon sa att de inte får göra såna bedömningar på mvc längre. Konstigt att det är så olika, det är ju lika många som har fått det kollat.. 😯
Selmismamma: Du är inte ensam om att känna dig otillräcklig som mamma. Jag känner konstant dåligt samvete för att jag inte orkar göra saker med min dotter nu. Vår egentid består i princip av att bädda ner oss i sängen och se en film tillsammans, det är det man orkar typ. Inte så roligt alls. Hoppas att fl startar spontant innan du får igångsättningen då, men även om du får igångsättning så kommer det nog gå bra! Jag fick igångsättning sist och jag upplevde det som ganska skönt att man hade koll, även om det var intensivt. Sen behövde jag aldrig oroa mig över att inte hinna få bedövning då jag redan var på plats. 😊 försök att inte tänka för mycket bara. 😊
Ja man känner sig verkligen otillräcklig för barnen man redan har när man inget orkar. Skönt för alla att bebisen snart kommer.
Konstigt att de säger olika... till mig sa bm självklart direkt när jag frågade om hon kunde göra en undersökning.
Nu har jag tagit två alvedon o hoppas få sova. Det strålar ner i rumpan o molande värk i rygg o mage... hoppas det ger med sig till natten.
Imorse gick min slempropp (tror jag), har konstant molande värk nu. Illamående och dålig i magen. Bebisen jätterörlig och lever omkring som aldrig förr. Blir tokig på detta! Tänk om man bara kunde få veta innan att om 3 timmar kommer värkarna att köra igång. Jag har ju tid för igångsättning pga förlossningsrädsla så jag är livrädd att det ska köra igång av sig självt. Håller värkarna i sig idag får jag nog ta kontakt med förlossningen i eftermiddag o höra om man kan få komma på koll åtminstone.
Hur går det för er andra?
Ja ta kontakt med dem om du känner dig osäker, alltid en trygghet att få prata med någon.. Här händer inte mycket idag känner ja... Men min barnmorska ska ringa mig i eftermiddag för ja ska höra om man kan göra en hinnsvepning på mig så det kanske kan sätta igång i helgen i alla fall... Är så trött på detta eviga väntandet nu..