• Arbetsvegan

lexbase

Hallonröd skrev 2014-01-30 20:20:22 följande:
    Japp...var ju därför de stängde ner sidan igår men som jag förstod det så skulle den öppnas igen när säkerheten hade setts över...men nu har de sagt upp själva avtalet också.

Ja ok...möjligt att det är så!
    Jag tror att de har ett annat bolag lurandes i vassen någonstans, de har trots allt satsat en skön hög slantar..
  • Arbetsvegan
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-30 20:26:50 följande:

Fast Flashback hade tyvärr fel. Det väcks enskilt åtal.
    www.dn.se/ekonomi/enskilt-atal-mot-lexbase/

Men jag håller med om att det är riktigt illa av aftonblaskan att skriva "åtalas" på det sättet som de gjorde!

Skillnaden mellan enskilt åtal och vanligt åtal är att vid enskilt åtal får man betala ALLA kostnaderna om man förlorar. Stackars Torgny

Men självklart är det så! Jag läste inte vidare efter flashback men tyckte att d et var lite underligt. Tack att du rättade..
  • Arbetsvegan
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-30 20:28:56 följande:
    Läste du det också på Flashback Flört
    Vivalto.
    Nej, jag tror att det är ett helt annat. Även Vivalto är begärt att utgivningsbeviset ska återtas pga att Jonas Häger eventuellt saknar mantalsadress.
  • Arbetsvegan
    Hallonröd skrev 2014-01-30 20:42:42 följande:

Fast just det...Jonas Häger skriver ju så här:  "...den befintliga verksamheten har överlåtits till ett annat bolag. Huruvida det bolaget kommer att ansöka om utgivningsbevis återstår att se."
    Om de inte ansöker och får utgivningsbevis kan de inte fortsätta verksamheten. Allt bygger på utgivningsbeviset.

• Arbetsvegan
    jaghopparhögt skrev 2014-01-30 20:43:24 följande:
    De ska ju hosta sidan någonstans också, det kommer bli svårt nu. Sen verkar de inte ha viljan att spendera pengar på att få den att hålla heller. Det blir nog inget mer.
    Då lär Bahnof vara rätt given.
    Fixar Häger bara någon att fixa webblösningen så är det up'n running igen ska du nog se...
  • Arbetsvegan
    jaghopparhögt skrev 2014-01-30 21:16:43 följande:
    Jag tror inte det, Häger kommer inte fixa någon webblösning. Han verkar inte vilja spendera dom pengarna som behövs. Ska man driva en sådan sida så måste man köpa in dyr kompetens om den ska överleva. Bahnhof vet om att detta inte kommer ske, att sidan bara kommer ge problem och att risken är stor att dom struntar i fakturor är rätt stor.
    Nä, det är just det som är problem för Sveriges mest hatade fågel... Men å andra sidan, om det stämmer som Bahnof gick ut med att han har "tunga riskkapitalister" bakom sig så lär inte pengar vara det stora bekymret.
  • Arbetsvegan
    jaghopparhögt skrev 2014-01-30 21:22:34 följande:
    Hade han haft en vilja att spendera så hade han haft en riktig sida från början, han pratar strunt. Häger har aldrig drivit seriösa bolag förut så varför skulle han börja nu?
    Han är bara målvakt. Möjligt att han inte kommer att driva det vidare eftersom han är tämligen bränd men att det kommer någon annan i hans ställe är jag helt säker på.

• Arbetsvegan
    Anonym (Nytt?) skrev 2014-01-31 07:28:32 följande:

Flashback? Där pågår brottslig verksamhet som är skyhögt värre än det som pågick under två dagar på Lexbase. På Flashback pågår förtal i massomfattning och har pågått i flera år som kostat och kostar massor av människors liv. Där håller samhällets värsta avskum till där så hur kan du lita mer på dem?
    Bra försök!
  • Arbetsvegan
    helenen skrev 2014-01-31 08:47:53 följande:

Ja, och sedan finns det faktiskt en hel flock alldeles normala människor som inte ägnar sig åt varken något brottsligt eller förtal. Jag skulle nog vilja påstå att det är den övervägande delen, faktiskt. Dessutom undrar jag hur du tänker angående "massor" av människors liv, det får du gärna förtydliga.

Nu var det förvisso inte mig du citerade, men jag kan ändå tala om att de gånger jag ställt frågor både här och på Flashback, har jag fått betydligt mer användbara och korrekta svar där, och framför allt besvaras frågorna och det blir inte en massa tjafsande om annat i trådarna. För att förtydliga: Jag har INTE ställt några frågor om brottslig verksamhet, inte heller förtalat någon eller bidragit till att massor av människor dött ihjäl. Det har handlat om min sjuka katt, om vad man ska tänka på vid besiktning av hus/lägenhet samt någon studierelaterad fråga som jag ville ha andra människors input på. Just det stora antalet medlemmar gör att uppgifterna i allmänhet är korrekta, för kommer någon med felaktig info så dröjer det inte länge innan vederbörande blir rättad av andra. Så vad du hittar på FB beror rätt mycket på vilken del av forumet du besöker. Jag har för övrigt aldrig brytt mig om att klicka in på de delar av forumet som du förmodligen syftar till - man kan välja, vet du...

Jag håller med om att det finns en hel massa skit där också, men jag tycker nog att det framstår som lite  inskränkt och opåläst att döma ut hela stället så kategoriskt som du gör.
    Tack helenen!
    Jag tänkte först svara något liknande men befarade att det inte skulle leda någonstans.
  • Arbetsvegan
    helenen skrev 2014-01-31 09:13:00 följande:

Så lite så!

Jag har känt mig helt tramsigt sansad och pedagogisk nu ett par dagar; det gäller att ta tillvara de tillfällena innan jag blir helt rabiat och trött på mänskligheten igen.
    Haha! Och nu väntar det helg med allt vad det innebär för mänskligheten...

Svar på tråden lexbase